Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.0 TDI 140 KM BRE] filtr DPF

Silniki wysokoprężne
arnii1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 18 kwie 2010, 19:18
Lokalizacja: tychy/śląsk

Post autor: arnii1 » 30 maja 2010, 16:52

raphal ta kontrolke co mowisz to widze na razie tylko po wlozeniu kluczyka w stacyjke, po odpalniu auta kontrolka gasnie, zrobilem jakies 1500km przez poltoryj miesiaca i na razie nie widzialem innego momentu swiecenia tej kontrolki i mam nadzieje ze nie zobacze.

raphal chodzilo mi jaka jazda wywoluje wypalanie filtra dpf 100km/h czy 200km/h

moze trzeba bedzie co jakis czas wyjechac za miasto na expresowke tylko zeby bylo wiadomo jakie warunki trzeba spelnic (obrty, predkosc itp)

pozdrawiam

jaccol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:56
Lokalizacja: kuj.-pom.

Post autor: jaccol » 04 cze 2010, 22:22

arnii1 pisze:koledzy pomozcie, wytlumaczcie jak to jest z tym dopalaniem/wypalaniem filtra DPF
kolega jaccol napisal:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jaccol
silnik utrzymuje podwyższone obroty /ok.1000/ i podaje wiecej ON niż może spalić.Ten niespalony ON spala się w DPFie i wraz z wyższą temeraturą spalin wypala nagromadzoną sadzę.Ten proces u mnie trwa ok.15 km. Staram się tak jeździć aby nie przerywać tego procesu jak już się rozpocznie-czyli jechać aż silnik powróci do stanu normalnego-spadną obroty.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

jak jedziesz to silnik raczej nie ma 1000obr ,okolice 1000obr masz jak stoisz lub masz bieg jalowy wiec jak niby rozpoznajesz ze sie zaczyna procedura wypalania i jak wtedy jechac???

jak wyglada kontrolka od filtra dpf??

prosze o wypowiedzi i informacje
W mojej instrukcji obługi symbol przypomina rurę przechodzącą przez puszkę /tłumik/, ma kolor żółty.Jak pisałem jeszcze mi się nie zaświeciła.Co do obrotów to nie ma siły abyś nie zauważył że silnik nie schodzi poniżej 1000 np. jak dojeżdzasz do jakiegoś stopu.Oczywiście jak jadę akurat w trasie i nie ma potrzeby schodzenia z obrotów mogę nie zauważyć że jadę w trybie auto-regenereacji.Trwa to jak pisałem ok.15 km.W sprawnym aucie nie ma potrzeby stosowania żadanych specjalnych zabiegów aby ten proces uruchomić.Intuicja podpowiada mi natomiast żeby o ile to możliwe jechać aż do jego zakończenia.Jak skończy to na kolejnych światłach obroty spdają do normy,a jak chcę sprawdzić "w trasie" zawsze mogę na luzie puścić gaz i zobaczyć do ilu zejdą.Poza tym tak się zachowuje mój 2.0 BRE z DPFem. Jak jest w innych nie wiem. Znajomy z Passatem 2.0 TDI /ale CR/ mówi że żadnej auto-regeneracji nie zauważa.
jaccol

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 09 cze 2010, 23:44

edit: (zeby bylo wszystko jasne)

"dopalanie, czyszczenie, regeneracja" DPF odbywa sie podczas jazdy
na "autostradzie" hehe czy drodze szybkiego ruchu itp... <ok>
Ustala to komp. (na podstawie czujnikow cisnienia, przed i za filtrem)
Zeby odbyl sie cykl "regeneracji" nalezy utrzymywac stala predkosc
obrotowa silnika miedzy 2000-2500 obr./min. przez ok 30 min.
Najlepsza opcja to 2200 obr./min. 4 bieg i 30 minutowa jazda.
Jezeli filtr jest juz zapchany to komputer automatycznie zacznie "dopalanie"
temperatury: turbina ok 750°C oraz filtra ok 500°C

Mozna rowniez udac sie do ASO i skorzystac z uslugi.
Auto zostanie "zmuszone" do "dopalenia" DPF po przez urzadzenie VAS
a pan z serwisu sam "przegoni" wasze auto.
No i to tyle <piwo>

Awatar użytkownika
Modrzej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 18 lut 2010, 21:07
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: londyn

Post autor: Modrzej » 02 lip 2010, 23:27

witam chcialem ostatnio sprawdzic swuj dpf i weszlem w blok pomiarowy 075 i nic mi tam nie pokazuje czy to znaczy ze go nieposiadam prosze o odpowiedz

Awatar użytkownika
raphal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 16 gru 2008, 10:47
Lokalizacja: Polska/Europa/Świat

Post autor: raphal » 03 lip 2010, 00:30

Modrzej pisze:witam chcialem ostatnio sprawdzic swuj dpf i weszlem w blok pomiarowy 075 i nic mi tam nie pokazuje czy to znaczy ze go nieposiadam prosze o odpowiedz

Jak sam nie odpiłowałeś (sądząc po roczniku), to posiadasz. Sprawdź jeszcze raz.

Awatar użytkownika
Modrzej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 18 lut 2010, 21:07
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: londyn

Post autor: Modrzej » 03 lip 2010, 00:37

weszlwm w modul silnika 075 i pokazuje puste rubryki przelecialem od zera do chybba 240 i nic nieznalazlem w procentach o dpf a to jest silnik bre z 2006 listopada

Awatar użytkownika
raphal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 16 gru 2008, 10:47
Lokalizacja: Polska/Europa/Świat

Post autor: raphal » 03 lip 2010, 00:42

Modrzej pisze:weszlwm w modul silnika 075 i pokazuje puste rubryki przelecialem od zera do chybba 240 i nic nieznalazlem w procentach o dpf a to jest silnik bre z 2006 listopada
A jestes first owner? Bo jesli nie, to ktos inny musial wypierniczyc filtr. W tym roczniku juz byly.

Awatar użytkownika
Modrzej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 18 lut 2010, 21:07
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: londyn

Post autor: Modrzej » 03 lip 2010, 01:06

jestem drugi ale w papierach jest duzo ruznych kodow zwiazanych z tlumnikiem bo byl serwisowany

Awatar użytkownika
raphal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 16 gru 2008, 10:47
Lokalizacja: Polska/Europa/Świat

Post autor: raphal » 03 lip 2010, 01:16

Modrzej pisze:jestem drugi ale w papierach jest duzo ruznych kodow zwiazanych z tlumnikiem bo byl serwisowany
To rozszyfruj kody :lol:

Awatar użytkownika
Modrzej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 18 lut 2010, 21:07
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: londyn

Post autor: Modrzej » 03 lip 2010, 22:24

sprawdzalem kody i mala swoje wewnwntrzne bo nic mi na necie nie pokazuje

Awatar użytkownika
raphal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 16 gru 2008, 10:47
Lokalizacja: Polska/Europa/Świat

Post autor: raphal » 03 lip 2010, 22:32

No to audi centre london.

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 25 lip 2010, 16:42

W grupie VW sprawność filtra fap/dpf można ocenić na podstawie dwóch różnych wartości, nasycenia i zapełnienia filtra.
To co widzicie w % to nasycenie a to co w "jednostkach" to zapełnienie, po wypalaniu nasycenie powinno spaść do zera ale zapełnienie nigdy się nie zmniejszy a gdy osiągnie pewien poziom to pozostanie tylko wymiana filtra.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl

marchem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: marchem » 26 lip 2010, 11:41

TuneFORCE pisze:W grupie VW sprawność filtra fap/dpf można ocenić na podstawie dwóch różnych wartości, nasycenia i zapełnienia filtra.
To co widzicie w % to nasycenie a to co w "jednostkach" to zapełnienie, po wypalaniu nasycenie powinno spaść do zera ale zapełnienie nigdy się nie zmniejszy a gdy osiągnie pewien poziom to pozostanie tylko wymiana filtra.
A gdzie można (w której grupie,bloku)sprawdzić poziom zapełnienia?

sokolsebastian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 28 lip 2010, 18:53
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: sokolsebastian » 29 lip 2010, 23:29

Witam mam oznaczenie w książce serwisowej 7GN silnik 2.0 TDI BRE ktoś może powiedzieć mi czy mam ten filtr czy nie ;) wczoraj kupiłem autko i chcem wymienić olej i nie wiem jaki lać ;)
VW AUDI

martines-76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 paź 2008, 23:35
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: martines-76 » 03 sie 2010, 23:32

sokolsebastian pisze:Witam mam oznaczenie w książce serwisowej 7GN silnik 2.0 TDI BRE ktoś może powiedzieć mi czy mam ten filtr czy nie ;) wczoraj kupiłem autko i chcem wymienić olej i nie wiem jaki lać ;)

Najprawdopodobniej nie masz filtra, natomiast auto jest do niego przystosowane

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga