[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICÂĄ"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 cze 2010, 21:26
- Lokalizacja: PARYZ
Witam, autko zostalo kupione w styczniu tego roku , nie bylo z nim zadnych problemow do tej pory . W maju po prostu odmowil mi posluszenstwa zapalajac zaczelo pikac ze "zaklocenie systemu ESP" Wezwalam service AUDI france ( przebywam we francji) zabrali go do servisu i zdecydowali ze wymienia mi pompe za 1840 € wymienili( i autko dalej nie pali wiec wymienili jakis kalkulator za 850€ .( samochod byl u nich 5 tygodni) Pojezdzilam 10 dni i znowu nie pali wiec wezwalam ten sam serwise i tym razem zdecydowali ze auto nie ma zadnego problemu bo jak na lawecie auto dojechalo do nich postalo dwa dni to odpalil . dzisiaj odebralam samochod o 11.00 a o 15 tej juz nie palil . Po prostu chcialam zapytac czy ktos mial podobny problem jak ja i czy ktos wie co to moze byc.?
Pozdro
Pozdro
Witam podepne sie pod ten temacik. Pojawia mi sie blad 004120 - Intake Manifold Runner (Bank 2): Lower limit not reached
P1018 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 51
Czyli to samo co u kolegow, Wzialem naprawialem te kolektory tzn pozbylem sie luzów, zostaly one zregenrowane i chodza jak nówki, lecz mimo to blad powraca. Co moze byc jeszcze przycyzna ze blad pojawia sie?
P1018 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 51
Czyli to samo co u kolegow, Wzialem naprawialem te kolektory tzn pozbylem sie luzów, zostaly one zregenrowane i chodza jak nówki, lecz mimo to blad powraca. Co moze byc jeszcze przycyzna ze blad pojawia sie?
Ja już się uporałem z błędem 004120 - Intake Manifold Runner (Bank 2)
Wymiana modułu sterującego klapami kolektora po stronie kierowcy wyeleminowała ten błąd.
Miałem też błąd 012597 - Intake Manifold Runner Control: Lower Stop not Reached, co się okazało..., wyrobiło się plastikowe gniazdo w ramieniu sterującym klapami kolektora (od strony kolektora) i po prostu latało sobie jak dz..ka po burdelu .
fenomenalny - tobie pozostaje wymienić moduł sterujący klapami kolektora ( na all... występuje pod nazwą "nastawnik przepustnicy" ), oczywiście po stronie kierowcy.
szynszyl jeszcze raz wielkie dzięki
Wymiana modułu sterującego klapami kolektora po stronie kierowcy wyeleminowała ten błąd.
Miałem też błąd 012597 - Intake Manifold Runner Control: Lower Stop not Reached, co się okazało..., wyrobiło się plastikowe gniazdo w ramieniu sterującym klapami kolektora (od strony kolektora) i po prostu latało sobie jak dz..ka po burdelu .
fenomenalny - tobie pozostaje wymienić moduł sterujący klapami kolektora ( na all... występuje pod nazwą "nastawnik przepustnicy" ), oczywiście po stronie kierowcy.
szynszyl jeszcze raz wielkie dzięki
Nie dawało mi to spokoju i zajrzałem wczoraj do środka, tzn. zdemontowałem lewy kolektor. Powiem że niezłe badziewie... jak w chińskich zabawkach tulejki z szajs-plastiku powycierane, luzy jak cholera. Wygląda to masakrycznie, nie dziwie się że elektronika głupieje, a w moim przypadku padła. Moja rada: jak komuś wywali ten błąd to sprawdzić vagiem czy nastawnik działa ok (test el.) jeśli tak to kolektor do wyjęcia i wymiany lub naprawy, ale lepszym wyjściem jest porządna regeneracja, tak już ktoś napisał. Wymaiana będzie droższa i na pewno na krócej...
ps. warto zajrzeć i wyczyścić, u mnie były niezłe progi z nagaru o które się klapki opierały.
pozdr
ps. warto zajrzeć i wyczyścić, u mnie były niezłe progi z nagaru o które się klapki opierały.
pozdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Nie popadajmy w psychozę Od samego włożenia kluczyka to (raczej) nic się nie rozleci , ale od jazdy po mieście 50km/h może coś się zdarzyć... (np. samoistne rozwalanie połowy silnika). Ja dziś odbieram auto, więc jestem dobrej myślipama pisze:mam wrazenie, ze moje auto rozleci sie od samego wlozenia kluczyka w stacyjke:)
Dziś dorwałem zupełnym przypadkiem kolektory od A4 3.0tdi, znajomy ma silnik w garażu z roku 2004 lub 2005. Choć moje auto jest RM2007, to kolektory z tejże A4 są dużo lepiej skonstruowane, przy przebiegu ok 116000 nie widać wielkiego zużycia, luzy znikome!!! Ośka klapek jest na całej długości okrągła i z metalu, w miejscach tarcia są dodatkowe tulejki z jakby teflonu może. Tarcie odbywa pomiędzy metal-teflon, a u mnie plastik-plastik... Także zdaje się że nic nie poprawiono, wręcz przeciwnie...
Witajcie! Czytałam od pewnego czasu Wasze rady. Mam podobny problem z 3.0 tdi w moim A6. Pojawia siękomunikat sterownika klap wirowych. Wykluczyłem silniczki zamieniająć prawy z lewym.... nadal błąd zapisał się po stronie lewej (2). Wymieniłem kolektor na taki bez luzów i ..... problem nadal jest. Zmieniłem mechanika i ten twierdzi, że to była ślepa uliczka a błąd dotyczy innego zaworu i teraz będzie go szukał. Ja jestem laikiem w tych zaawansowanych sprawach, on nazwał ten zawór "motylkowym" czy coś w podobie. Błąd dotyczy braku osiągania pozycji 0.
Co robić? Proszęo radę.
Co robić? Proszęo radę.
Michał
OK, jutro, przedzwonię do gościa, który z tym działa i dopytam, ja sam nic tu nie robię, ale widzę, że i ci z doświadczeniem nie radzą sobie.
hej
[ Dodano: 2010-07-27, 22:37 ]
Znalazłem gościa, który wygląda na doświadczonego w tym temacie i twierdzi, że: jeżeli wyminiłem sam kolektor bez silniczka a one są pasowane fabrycznie to muszę je nie tylko zaprogramować VASem, ale jest urządzenie, którym musżę je zgrać ze sobą, bo inaczej będzie gubił nastrawy. Faktem jest, że konfiguracja przebiegała ok (20 do 80% wychyleń) a teraz pojawia się błąd mówiący o 88% wychylenia. Co ciekawe jak błąd się zaświeci to potrafi po kilku dniach zgasnąć sam i wszyatko gra przez kolejne 2-3 dni a potem zabawa się zaczyna od nowa. W piatek gość ma mi skalibrować silniczek z kolektorem i zobaczymy. Chyba, że ktoś ma jakieś inne doświadczenia.
Pozdrawiam
hej
[ Dodano: 2010-07-27, 22:37 ]
Znalazłem gościa, który wygląda na doświadczonego w tym temacie i twierdzi, że: jeżeli wyminiłem sam kolektor bez silniczka a one są pasowane fabrycznie to muszę je nie tylko zaprogramować VASem, ale jest urządzenie, którym musżę je zgrać ze sobą, bo inaczej będzie gubił nastrawy. Faktem jest, że konfiguracja przebiegała ok (20 do 80% wychyleń) a teraz pojawia się błąd mówiący o 88% wychylenia. Co ciekawe jak błąd się zaświeci to potrafi po kilku dniach zgasnąć sam i wszyatko gra przez kolejne 2-3 dni a potem zabawa się zaczyna od nowa. W piatek gość ma mi skalibrować silniczek z kolektorem i zobaczymy. Chyba, że ktoś ma jakieś inne doświadczenia.
Pozdrawiam
Michał
Cześć wszystkim, auto to AUDI A8 2007 3.0 TDI błąd wskazujący na silniczek bank 2. Usunięcie błędu możliwe jest tylko poprzez wyłączenie silniczków na zapłonie i ponowne ich włączenie błąd ginie robie nastawy i jest ok. Auto pod obciążeniem idzie jak należy błąd się nie pojawia. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika błąd pojawia się na nowo. Ale czasami zdarza się tak, że można go odpalić parę razy bez zapisania błędu lecz wówczas trzeba pare sekund potrzymać go na zapłonie i wówczas odpalić. Silniczki podmienione kupione 2 inne używane i dalej to samo.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga