Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5 TDI 103 kW AEL] Nierówna praca silnika - bieg jał

Silniki wysokoprężne
crtluz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2010, 18:26
Lokalizacja: PO

[A6 C4 2.5 TDI 103 kW AEL] Nierówna praca silnika - bieg jał

Post autor: crtluz » 07 kwie 2010, 21:11

Na biegu jałowym silnik równo nie pracuje - takie uczucie zarzucania, jakby przygaszał. Czasami coś jakby zaklekocze taki odgłos jakby w wirującej pralce do prania coś latało..
Czy to może być coś z paskiem/napinaczem lub amortyzatorkiem przy nim (piszczy po zgaszeniu silnika)
Prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 07 kwie 2010, 22:28

Pod komputerek bym proponował autko podłączyć. Jest wiele przyczyn nierównej pracy silnika i tak bez głębszych oględzin trudno coś określić
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

crtluz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2010, 18:26
Lokalizacja: PO

Post autor: crtluz » 09 kwie 2010, 19:38

dzisiaj rano ciężko odpalił, dopiero za 2 razem, a po odpaleniu poszedł duży dym z rury więc może jakiś wtryskiwacz? na razie wstrzymuje się z komputerem, szkoda tak pochopnie wydawać z 150zł :)

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 09 kwie 2010, 22:44

a rozrząd kiedy wymieniałeś :?:

na zębatce przy rozrządzie jest taki niby klin który może się troszkę przytrzeć i wtedy autko pracuje nierówno na wolnych obrotach, ciężko pali i rzuca silnikiem jak masz jakiegoś znajomego mechanika to podskocz do niego i poproś żeby rzucił okiem na rozrządzik
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
kamil_chy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kamil_chy » 14 kwie 2010, 14:07

Witam,
Przyłączę się do tematu, mam ten sam silnik w swoim Audi. Pali dobrze na wolnych obrotach jak rozgrzany delikatnie faluje tak jak by go coś tłumiło Po oględzinach u fachowca diagnoza: Nastawnik pompy wtryskowej (podobno do czyszczenia), lecz z braku czasu na diagnozie się narazie skonczyło. Fachowcem nie jestem więc czy to trafna diagnoza nie mi oceniać.

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 14 kwie 2010, 14:59

kamil_chy pisze:Nastawnik pompy wtryskowej (podobno do czyszczenia), lecz z braku czasu na diagnozie się narazie skonczyło. Fachowcem nie jestem więc czy to trafna diagnoza nie mi oceniać.
U mnie było to samo i czyszczenie nastawnika wyeliminowało problem <ok>
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

crtluz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2010, 18:26
Lokalizacja: PO

Post autor: crtluz » 15 kwie 2010, 21:07

U mnie nie ma delikatnego falowania, dosłownie przygasza, rwie silnikiem jak stoi/na wolnych obrotach. W nast. tygodniu mam zamiar jechać do fachowca zobaczymy co zdiagnozuje.

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 26 maja 2010, 16:20

Koledzy odgrzeje kotleta, bo mam tą samą dolegliwość co kolega crtluz, z moich obserwacji wynika, że dolegliwość ta ustaje na jakiś czas jak przegonie trochę auto, wtedy na jakiś czas jest spokój i paradoksalnie nasila się jak naleje lepszego paliwa typu verva vpower itp. ma ktoś jakiś pomysł na to?

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 26 maja 2010, 18:28

Tez mam problem z takim falowaniem obrotów ale na rozgrzanym silniku :-/ A czy ustawienie kąta wtrysku mogło by pomóc? Dodam że auto i na ciepłym i zimnym silnik nie odpala za dobrze :roll:

gość_

Post autor: gość_ » 27 maja 2010, 09:16

W ostatnim tygodniu też zauważyłem takie falowanie. Ale nie mam czegoś takiego jak wy piszecie że aż wam silnik się dusi. Na rozgrzanym silniku auto z 800 obrotów spada lekko poniżej, praktycznie wskazówka sie nie rusza ale czuć lekkie obniżenie obrotów. Auto pali świetnie czy ciepły czy zimny. Ma kopa i nic poza tym się nie dzieje.
Lechu podpięcie pod kompa. I co sprawdzić?

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 27 maja 2010, 15:13

U mnie też żadne inne anomalie nie występują, moc jest spalanie w normie i odpalanie również, nie ubywają też żadne płyny eksploatacyjne. Tylko czasem szarpie tym silnikiem na wolnych najczęściej jak temperatura silnika jest w przedziale 50-90st. Szarpanie/rzucanie jest tylko w momencie pracy na wolnych obrotach, bo jak delikatnie dodam gazu objaw znika. Przyznam że mój napinacz paska micro ten z amortyzatorkiem jest już do wymiany i tak podejrzewam, że w moim przypadku on jest sprawcą tego szarpania.

Awatar użytkownika
MELONIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 09 mar 2009, 18:15
Lokalizacja: Myszków

Post autor: MELONIK » 27 maja 2010, 20:16

Sprawdź czy w wężyku dochodzącym do pompy wtryskowej nie masz bąbelków?
AUDI C4 A6
2.5TDI AAT
1995 rok

gość_

Post autor: gość_ » 27 maja 2010, 22:02

miałem wymieniany ostatnio filtr paliwa. To może mieć jakiś wpływ?

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 14 cze 2010, 23:47

Lechu pisze:
mkfryzjer pisze:U mnie też żadne inne anomalie nie występują, moc jest spalanie w normie i odpalanie również, nie ubywają też żadne płyny eksploatacyjne. Tylko czasem szarpie tym silnikiem na wolnych najczęściej jak temperatura silnika jest w przedziale 50-90st. Szarpanie/rzucanie jest tylko w momencie pracy na wolnych obrotach, bo jak delikatnie dodam gazu objaw znika. Przyznam że mój napinacz paska micro ten z amortyzatorkiem jest już do wymiany i tak podejrzewam, że w moim przypadku on jest sprawcą tego szarpania.
Miałem to samo. Okazało się ,że pompa ma ustawioną najwyższą dawkę. Po zmniejszeniu ustąpiło :).

Grupa do sprawdzenia pompy to 013 ale tu Andi niech się wypowie bo on to zdiagnozował u siebie.
Lechu, chyba masz racje, parę dni temu wziąłem się za diagnostykę mojego silnika, zapiąłem VAG-a no i rzeczywiście ktoś manipulował przy dawce, bo ustawiona jest 2,9mg czyli bardzo dużo, do tego jeszcze za późny kąt wtrysku.... jak to wszystko ogarnę to napisze czy przeszła ta czkawka.

Yokazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 01 lis 2009, 15:14
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yokazik » 15 cze 2010, 15:04

Mały OT ale ja miałem ustawioną dawkę na 1.5 i nie falowały mi obroty, a co się działo na światłach to hohoho!! ;-). Jednak zrobiłem korekcje, zawsze to mniejsze spalanie i mniej batorego ;-)
Pozdroo
Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga