[A6 C4 2.5 TDI 103 kW AEL] Nierówna praca silnika - bieg jał
[A6 C4 2.5 TDI 103 kW AEL] Nierówna praca silnika - bieg jał
Na biegu jałowym silnik równo nie pracuje - takie uczucie zarzucania, jakby przygaszał. Czasami coś jakby zaklekocze taki odgłos jakby w wirującej pralce do prania coś latało..
Czy to może być coś z paskiem/napinaczem lub amortyzatorkiem przy nim (piszczy po zgaszeniu silnika)
Prosze o pomoc.
Czy to może być coś z paskiem/napinaczem lub amortyzatorkiem przy nim (piszczy po zgaszeniu silnika)
Prosze o pomoc.
a rozrząd kiedy wymieniałeś :?:
na zębatce przy rozrządzie jest taki niby klin który może się troszkę przytrzeć i wtedy autko pracuje nierówno na wolnych obrotach, ciężko pali i rzuca silnikiem jak masz jakiegoś znajomego mechanika to podskocz do niego i poproś żeby rzucił okiem na rozrządzik
na zębatce przy rozrządzie jest taki niby klin który może się troszkę przytrzeć i wtedy autko pracuje nierówno na wolnych obrotach, ciężko pali i rzuca silnikiem jak masz jakiegoś znajomego mechanika to podskocz do niego i poproś żeby rzucił okiem na rozrządzik
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA
Witam,
Przyłączę się do tematu, mam ten sam silnik w swoim Audi. Pali dobrze na wolnych obrotach jak rozgrzany delikatnie faluje tak jak by go coś tłumiło Po oględzinach u fachowca diagnoza: Nastawnik pompy wtryskowej (podobno do czyszczenia), lecz z braku czasu na diagnozie się narazie skonczyło. Fachowcem nie jestem więc czy to trafna diagnoza nie mi oceniać.
Przyłączę się do tematu, mam ten sam silnik w swoim Audi. Pali dobrze na wolnych obrotach jak rozgrzany delikatnie faluje tak jak by go coś tłumiło Po oględzinach u fachowca diagnoza: Nastawnik pompy wtryskowej (podobno do czyszczenia), lecz z braku czasu na diagnozie się narazie skonczyło. Fachowcem nie jestem więc czy to trafna diagnoza nie mi oceniać.
U mnie było to samo i czyszczenie nastawnika wyeliminowało problemkamil_chy pisze:Nastawnik pompy wtryskowej (podobno do czyszczenia), lecz z braku czasu na diagnozie się narazie skonczyło. Fachowcem nie jestem więc czy to trafna diagnoza nie mi oceniać.
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI ! :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
- Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Koledzy odgrzeje kotleta, bo mam tą samą dolegliwość co kolega crtluz, z moich obserwacji wynika, że dolegliwość ta ustaje na jakiś czas jak przegonie trochę auto, wtedy na jakiś czas jest spokój i paradoksalnie nasila się jak naleje lepszego paliwa typu verva vpower itp. ma ktoś jakiś pomysł na to?
W ostatnim tygodniu też zauważyłem takie falowanie. Ale nie mam czegoś takiego jak wy piszecie że aż wam silnik się dusi. Na rozgrzanym silniku auto z 800 obrotów spada lekko poniżej, praktycznie wskazówka sie nie rusza ale czuć lekkie obniżenie obrotów. Auto pali świetnie czy ciepły czy zimny. Ma kopa i nic poza tym się nie dzieje.
Lechu podpięcie pod kompa. I co sprawdzić?
Lechu podpięcie pod kompa. I co sprawdzić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
- Lokalizacja: Zachodnipomorskie
U mnie też żadne inne anomalie nie występują, moc jest spalanie w normie i odpalanie również, nie ubywają też żadne płyny eksploatacyjne. Tylko czasem szarpie tym silnikiem na wolnych najczęściej jak temperatura silnika jest w przedziale 50-90st. Szarpanie/rzucanie jest tylko w momencie pracy na wolnych obrotach, bo jak delikatnie dodam gazu objaw znika. Przyznam że mój napinacz paska micro ten z amortyzatorkiem jest już do wymiany i tak podejrzewam, że w moim przypadku on jest sprawcą tego szarpania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
- Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Lechu, chyba masz racje, parę dni temu wziąłem się za diagnostykę mojego silnika, zapiąłem VAG-a no i rzeczywiście ktoś manipulował przy dawce, bo ustawiona jest 2,9mg czyli bardzo dużo, do tego jeszcze za późny kąt wtrysku.... jak to wszystko ogarnę to napisze czy przeszła ta czkawka.Lechu pisze:Miałem to samo. Okazało się ,że pompa ma ustawioną najwyższą dawkę. Po zmniejszeniu ustąpiło .mkfryzjer pisze:U mnie też żadne inne anomalie nie występują, moc jest spalanie w normie i odpalanie również, nie ubywają też żadne płyny eksploatacyjne. Tylko czasem szarpie tym silnikiem na wolnych najczęściej jak temperatura silnika jest w przedziale 50-90st. Szarpanie/rzucanie jest tylko w momencie pracy na wolnych obrotach, bo jak delikatnie dodam gazu objaw znika. Przyznam że mój napinacz paska micro ten z amortyzatorkiem jest już do wymiany i tak podejrzewam, że w moim przypadku on jest sprawcą tego szarpania.
Grupa do sprawdzenia pompy to 013 ale tu Andi niech się wypowie bo on to zdiagnozował u siebie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga