Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5TDI AKE] Mocno dymi z wlewu oleju i bagnetu.

Silniki wysokoprężne
swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

[A6 C5 2,5TDI AKE] Mocno dymi z wlewu oleju i bagnetu.

Post autor: swiado » 30 mar 2010, 00:00

Witam,
Ostatnio po otwarciu korka oleju zaskoczyła mnie duża ilość dymu wydobywująca się wlewem oleju. Zakręciłem korek -wyjąłem bagnet i też z niego leci.
Wyjąłem wąż od odmy, który wchodzi do dolotu powietrza (z filtra do turbiny) i zrobiłem mały eksperyment.
Odkręciłem korek wlewu oleju- dym leciał wlewem oleju. Jak go zakręciłem to dym leciał przewodem odmy.
Czy dym nie powinien lecieć cały czas przez przewód odmy?
Proszę o pomoc.
Swiado

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 30 mar 2010, 00:36

jezeli zakladamy ze 'dym' to opary oleju, to wlasnie z weza 'odmy' nie powinien dymic.... moze bredze, ale 'filtr' czy tez 'separator mgly olejowej' ma za zadanie 'rozdzielic' olej (mgle olejowa) od 'gazow' (obojetne jakich). Az z ciekawosci sprawdze kiedys u siebie.... chociaz mam 'stara' odme (Ty 'nowa') to zakladam ze i 'stara' i 'nowa' powinna minimalizowac (lub wrecz zerowac) ilosc oleju w dolocie...

Ciekawy jestem co inni mysla.. ?

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 30 mar 2010, 09:43

To i ja się wtrącę czy to oznacza (dym z wlewu oleju) że odma jest do wymiany? U mnie też trochę poddymia i zastanawiałem się nad wymianą odmy (292 zł w serwisie) temat: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798 .
jak zadzwoniłem do jakiegoś tam"warsztatu" to mi powiedzieli żeby wyczyścić ale wydaje mnie się że to może pomóc ale na krótką metę. Jak uważacie?
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 30 mar 2010, 10:20

nie wyrazilem sie konkretnie, sprostuje, ale jednoczesnie zaznaczam ze to wylacznie moje wyobrazenie - fachowcem nie jestem. Najlepiej byloby aby ktos z naszych forumowych 'guru' to potwierdzil (Piotrus, pawelk600 ? skrobnijcie cos, prosze)

goracy olej paruje, wiec 'dymiacy' z otworu wlewu oleju 2.5 tdi jest zjawiskiem absolutnie normalnym (jeszcze nie spotkalem takiego, ktory nie 'poddymia') - nawet Piotrus w ktoryms poscie to potwierdzal. Wg mnie to samo dotyczy rurki od bagnetu.
Lecz jezeli odepniemy wylot z 'odmy' - gumowy wezyk od 'filtra - separatora mgly olejowej' to (na moj pokretny rozum) dymic z tego weza nie powinien. Dlaczego? - poniewaz wlasnie 'odma' ma za zadanie zatrzymac 'dym', ktory jest niczym innym tylko oparami oleju. Chyba wlasnie do tego zostala wymyslona. Paradoksalnie 'zapchana' odma rozumiem ze tez nie dymi (z tego weza) - poniewaz jest zapchana :), wiec..... jezeli z weza od 'odmy' wydobywa sie 'dym' to na moj rozum - odma zostala wybebeszona (nie ma wkladu 'filtrujacego', w ogole jej nie ma - zostal tylko dekiel, nie wiem)

czyli dym z wlewu oleju nie oznacza ze 'odma' jest do wymiany.

chyba najlepiej (zgodnie z sugestiami Piotrusia - dzieki Piotrze) po prostu zmierzyc to cisnienie w skrzyni korbowej. Rozumiem ze wowczas juz nie ma zgadywanek tylko wszystko jest jasne: jak jest za duze, to swiadczy ze 'odma' kwalifikuje sie do wymiany (mozna trzymac kciuki zeby to byla tylko 'odma'...)
Ostatnio zmieniony 30 mar 2010, 10:23 przez tx-didi, łącznie zmieniany 1 raz.

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 30 mar 2010, 10:22

Nie wiem, czy to jest mgła olejowa czy spaliny. Bo na zimnym silniku po odpaleniu już mocno dymi.
Swiado

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 30 mar 2010, 10:30

w chlodnej aurze (np w zimie, w chlodne poranki - jak jeszcze obecnie) dym z rury wydechowej (takie bialawe opary) po uruchomieniu zimnego silnika tez nie jest zjawiskiem niezwyklym. Cieply silnik dymic nie powinien (obojetne na jaki kolor)

Stanlejo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 07 paź 2009, 22:32
Lokalizacja: Kraśnik/Lubelskie

Post autor: Stanlejo » 30 mar 2010, 10:42

witam ja też mam ten sam problem że dymi mi z korka wlewu jak i z z otworu bagnetu sam sie zastanawiam dla czego tak jest i czy powinno tak być w naszych 2.5 tdi. Dodam ze jak odkręce korek z równoczesnym wyjęciem miarki to dym przestaje lecieć z otworu bagnetu.
S-LINE:P

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 30 mar 2010, 10:50

tx-didi pisze:chyba najlepiej (zgodnie z sugestiami Piotrusia - dzieki Piotrze) po prostu zmierzyc to cisnienie w skrzyni korbowej. Rozumiem ze wowczas juz nie ma zgadywanek tylko wszystko jest jasne: jak jest za duze, to swiadczy ze 'odma' kwalifikuje sie do wymiany (mozna trzymac kciuki zeby to byla tylko 'odma'...)
a jakie powinno być ciśnienie w skrzyni korbowej?
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 30 mar 2010, 10:53

swiado sorry, myslalem 'o czyms innym' i nie zrozumialem. Teraz dotarlo. Mysle ze nie jest to dobrze - moze po prostu sprawdz cisnienie w skrzyni korbowej ? Mozna to zrobic za pomoca tzw u-rurki. przepis: kawalek przezroczystego weza i troche wody.
(ale zmierz na zagrzanym motorze) podaj jaka masz roznice. (google -> u-rurka -> wszystko jasne) zmierz przez rurke od bagnetu.

Stanlejo tak jest ok - chyba wszyscy uzytkownicy 2.5 tdi maja to samo.

cacek66 u mnie wskazania tzw u-rurki:
<> 14 cm jak byly wyrazne objawy 'zapchanej odmy' (podskakujacy korek, syki i takie tam)
<> 3 cm jak wyglada ze jest ok

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 30 mar 2010, 15:21

tx-didi jaką średnice miał twój wężyk? bo chyba ma to znaczenie o ile cm uniesie się woda.
Swiado

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 30 mar 2010, 18:09

zblizona do srednicy rurki od bagnetu
(lecz nie ma to znaczenia: http://www.mech.pg.gda.pl/ktc/lab/02_Cisnienia.pdf)
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2010, 12:29 przez tx-didi, łącznie zmieniany 1 raz.

Stanlejo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 07 paź 2009, 22:32
Lokalizacja: Kraśnik/Lubelskie

Post autor: Stanlejo » 01 kwie 2010, 09:58

Nawet w golfie 4 widzialem jak dym idzie z otworu bagnetu w silniku 1.9 tdi z 2001 roku. mnie wystraszył mechanik że jak leci dym z bagnetu od oleju to że mogą to być uszczelniacze ale oleju mi nie ubywa, a mam taki problem ze lekko zadymia mi na niebiesko a moc i sile ma:( turbawka nowa sam nie wiem za co sie zabrać i co sprawdzic dodam ze zero błedów na kompie
S-LINE:P

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 01 kwie 2010, 12:01

Dzisiaj zrobię pomiary z u-rurka ,właśnie kupiłem "rurkę". Dodam jeszcze, że po zdjęciu wężyka z EGR-a mniej dymi.
Co to oznacza?
Swiado

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 kwie 2010, 14:33

swiado pisze:Nie wiem, czy to jest mgła olejowa czy spaliny. Bo na zimnym silniku po odpaleniu już mocno dymi.
Dymi z wlewu oleju i z bagnetu, czy to mialeś na mysli ?

Pytam, bo tx-didi, zrozumiał, że chodzi Ci o dym z rury wydechowej
tx-didi pisze:w chlodnej aurze (np w zimie, w chlodne poranki - jak jeszcze obecnie) dym z rury wydechowej (takie bialawe opary) po uruchomieniu zimnego silnika tez nie jest zjawiskiem niezwyklym. Cieply silnik dymic nie powinien (obojetne na jaki kolor)

A ja sądzę, ze miałeś na mysli dymienie z wlewu oleji i z bagnetu. Jezeli to, to olej rozgrzany nie jest, wiec oparów oleju raczej dużo nie ma. Są za to spaliny z przedmuchów do skrzyni korbowej. Im mniejsza szczelność układu tłok-cylinder, tym przedmuchy większe.
Możliwe przyczyny: wszystko, co związane z tłokiem i cylindrem, czyli stan pierścieni, zuzycie tłoka i gładzi cylindra. Może być zuzycie eksploatacyjne a moze byc awaryjne (pęknięcie pierścieni, tłoka itp).
To jest tylko gdybanie, ale gdyby tak było to odma spalin nie zatrzyma i bedzie sie z niej dymiło, a jesli tych spalin jest duzo to bedzie walic wszystkimi mozliwymi otworami.

Aby coś diagnozowac, dobrze byłoby posprawdzać ciśnienie sprężania w cylindrach.

Nie chcę twierdzić na 100 %, ze to właśnie to, ale jak sprawdzisz cisnienie sprężania to już będzie wiadomo <ok>

Co do samej odmy to ma ona za zadanie zatrzymać olej jako ciecz. Ale wiadomo, że nie ma urządzen doskonale w 100 % działających. Przy sprawnej odmie mam jakieś tam slady oleju na wejściu do turbiny. Wąż od odmy i samo wejście do turbiny nigdy nie będzie zupełnie suche. Z tego wniosek, że olej jako aerosol, cząstki oleju rozdrobnione w powietrzu zawsze w jakimś stopniu przez odmę przejdzie.

Sprawa pomiaru ciśnienia w skrzyni to sprawdzenie czy odma jest zatkana czy nie.

Sprawa dużej ilości oparów/spalin to może być skutek nieszczelności układu tłok-cylinder
Części samochodowe online - Motostacja pl

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 01 kwie 2010, 22:11

RomanS dobrze mowi, odpisujac na posta swiado myslami bylem 'gdzie indziej', zreflektowalem sie pare postow nizej.... :)

Roman,
ciekawi mnie jakie jest Twoje zdanie na to co napisal kolega:
swiado pisze: ...
Dodam jeszcze, że po zdjęciu wężyka z EGR-a mniej dymi.
Co to oznacza?
'laza' mi po glowie rozne pomysly, lecz chyba zbyt 'chore' aby sie nimi dzielic.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga