Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C4 2,5Tdi AAT ] problem z mocą na niskich obrotach

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

[ A6 C4 2,5Tdi AAT ] problem z mocą na niskich obrotach

Post autor: Rikimaru » 30 sty 2010, 13:05

Witam.

Mam taki problem z samochodem, nie chciał mi odpalać w największe mrozy tzn poniżej 14 st C miał wtedy problemy i musiałem korzystać z kabli, żeby go odpalić.

To co zrobiłem dotychczas:
Na początku stycznia wymienione oleje i filtry; wymiana świec na nowe bo dwie były przepalone, nowe są wszystkie 5 firmy beru; akumulator kręci dobrze.

Objawy ciężkiego odpalania były takie, że kręcił tak jakby na pusto a później nie równo załapywał na poszczególne cylindry. Tydzień temu w sobotę przy minus 14 stopni nie odpalił, a w niedzielę przy - 18 z problemami ale odpalił.

Kolega mi polecił mechanika, który robił mu samochód (kolega ma taki sam jak ja tylko 140 konny) i chwalił mechanika, więc udałem się do niego.

Mechanik oświadczył, ze sprawdzi ciśnienie na cylindrach i wtryski. Więc zabrał się do roboty ciśnienie na cylindrach jest 2x 32 i 3x 34, wtryski są sprawne, jeszcze dla pewności sprawdził świecę, są sprawne. Wyjeżdżam od niego i nagle szok samochód nie przyspiesza od 1000 do około 2000 obrotów jak załączy się turbina to czuć moc, ale wcześniej nie.
Po powrocie do niego i zbadaniu na komputerze okazało się, że wtrysk prowadzący wykazuje błędy, został on zamieniony na inny sprawny, nie ma błędów ale dalej nie ma mocy. Na komputerze sprawdziliśmy, że kąt wtrysku jest 170 został on zmieniony na 70, nie wiem czy dobrze, ale to nie zmieniło faktu, ze nadal nie mam mocy na niskich obrotach.

Może ktoś się spotkał z podobnym problemem.

Samochód sprawdziliśmy pod komputerem i po zmianie wtrysku prowadzącego, wszytko jest w porządku.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2011, 13:59 przez Rikimaru, łącznie zmieniany 2 razy.

Solar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 27 sty 2010, 11:26
Lokalizacja: LC

Post autor: Solar » 31 sty 2010, 11:53

kąt wtrysku powinien byc w granicach 49 -54.Moisze ze na niskich obrotach nie masz mocy a jak na wyższych ładnie ciągnie nie ma problemów z moca??

Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Rikimaru » 31 sty 2010, 16:44

Nie ma mocy do około 2000 obrotów dopóki się turbina nie załącza.

Uczucie mam jak jadę jakby cały czas ręczny był zaciągnięty. Jak jest powyżej 2000 obrotów to zaczyna dopiero jechać, ale jak tu jeździć na wysokich obrotach, do tej pory prawie nie przekraczałem 2000 obrotów, bo ładnie ciągnął od 1000.

Co do kąta to myślę, że to nie miało znaczenia, bo jak pisałem wyżej nie był on zmieniany i jeździł dobrze, dopiero po sprawdzeniu silnika przez mechanika wystąpił taki problem.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 31 sty 2010, 17:38

ps idz może do innego mechanika :-/
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Rikimaru » 31 sty 2010, 18:15

No to mi pomogłeś ;-)

Piszę tu bo może ktoś wie co powoduje, ze samochód stracił moc na niskich obrotach.

[ Dodano: 2010-02-06, 16:51 ]
Z uwagi, że samochód słabo palił została wyjęta pompa i dana do regeneracji, po wszystkim wróciła do mojego samochodu, zaczął palić od "dotyku", ale mocy nie odzyskał.

Najlepsze, że mechanik miał stare wtryski od LT 2,5 które nie trzymają ciśnienia i leją włożył mi je na próbę i samochód odzyskał moc, ale chodził nierówno.
Więc powrotem zostały włożone moje dobre wtryski nastąpiła mała poprawa ale to nadal jakbym jechał z ciężką przyczepką.

Już nie wiem co myśleć na ten temat.

Bolszakoof

Post autor: Bolszakoof » 04 paź 2010, 07:14

zaDam banalne pytanie, (nie wiem jak to sie ma do C4 ale w moim Transporterze T4 miałem identyczną sytuacje) linkę gazu sprawdzałeś? Może się gdzieś przycina... .

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 04 paź 2010, 09:04

Bolszakoof, tu nie ma linki, tu jest potencjometr ;)
Temat odgrzebany ;P
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Rikimaru » 04 paź 2010, 18:03

Temat odgrzebany ale nie rozwiązany :-x

Tak jak Hincó napisał w moim samochodzie nie ma linki od pedału gazu.

Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Rikimaru » 04 paź 2010, 20:53

A która to grupa pokazuje dawki :?:

Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Rikimaru » 05 paź 2010, 09:26

Przecież zrobiłem w/w grupy statycznie i dynamicznie.

Sam Lechu oglądałeś moje logi. Wszystko jest w moim podpisie.

Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Rikimaru » 27 lis 2010, 20:25

A więc tak to zostało zrobione:

1 - podmieniony przepływomierz - nie ma różnicy :cry: Dzięki Dzidek <piwo>
2 - sprawdzone przewody od filtra powietrza do kolektora dolotowego, on sam i wydech - nie ma dziury
3 - sprawdzona turbina w serwisie, gdzie naprawiają turbiny - turbina sprawna :-D
4 - oddałem pompę wtryskową i wtryski do pompiarza - wszystko sprawne małe regulacje pompy :-D
5 - złożone dziś do kupy wszystko i dupa blada nie ma mocy z dołu, a powyżej 2000 obrotów jakoś ciągnie :cry:

Mechanik zauważył, że jak ustawia zero na wale korbowym, a potem ustawia pompę na zegar to żeby na zegarze była prawidłowa wartość to wał korbowy musi być przesunięty tu trochę ciężko określić wartość o jakieś 8cm. tak jakby zero na wale korbowym nie było zerem. Pompa ustawiana na komputerze zgrywa się z wałem korbowy. Może to coś pomorze.

I co dalej :-(

Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Rikimaru » 27 lis 2010, 20:44

Nowy przepływomierz założyłem i nie było różnicy a samochód Dzidka ładnie przyspiesza. Nie miałem za bardzo możliwości zrobienia logów, ale nie było różnicy w przyspieszaniu, po chwili wsiadłem w samochód Dzidka i różnica była niebo a ziemia.

Co do nieszczelności wszystko było rozebrane przeze mnie i więcej niż dwóch mechaników, nawet przy jednym rozbieraniu byłem obecny i nigdzie nie było dziury ani nieszczelności, żeby chociaż jakiś ślad był a tu nic. Nie słychać aby coś syczało, coś brudniejsze było, coś dmuchało.

[ Dodano: 2010-11-27, 20:45 ]
jak pompę ustawiał mechanicznie to nie zgrywała się ona z zerem na wale korbowym.

Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Rikimaru » 27 lis 2010, 21:00

Kąt wtrysku.

jak zauważyłem to oprócz ustawiania kąta wtrysku przy samej pompie to mechanik szukał zera na wale korbowym i patrzył tez na rozrząd w którym miejscu jest, oznaczył go i wtedy zabierał się za kręcenie pompą wpiętym zegarem w pompie.

Wydaje mi się, że musi być zero na wale korbowym i od tego momentu trzeba kręcić pompą w celu ustawienia kąta wtrysku i żeby na zegarze pokazywało chyba 25 jednostek.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 27 lis 2010, 22:28

Wtrysk sterujący podmieniałeś ?
N75 ?
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Rikimaru » 27 lis 2010, 23:08

Tak wtrysk sterujący był podmieniany wcześniej i to nic nie dało.

Teraz jak dałem pompę wtryskową to dałem tez wtryski do kontroli.

Zawór N75 jakby nie działał to by przeładowywało turbinę.

W naszych samochodach zawór N75 działa odwrotnie niż w silnikach 1,9tdi w passatach i innych samochodach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga