[A6 C5] Wymiana przegubu ( gumy na przegubie ) zewnętrznego
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
[A6 C5] Wymiana przegubu ( gumy na przegubie ) zewnętrznego
witam więc do roboty :mrgreen:
jeśli mamy możliwość poluzowania śruby na piaście najlepiej jest to zrobić na jeszcze przykręconym kole do samochodu (bo śruba jest trochę do... przykrecona [prawy gwint] )
odkręcamy jarzmo trzymające klocki hamulcowe i poniekąd tarcze
2 śruby klucz 17 (prawy gwint)
wyciągamy tarcze i jarzmo
odkładamy ją na bok tak aby nie urwać przewodu hamulcowego
(mi spasowało metalowe pudełko z śrubami :mrgreen: tak jak na foto )
odkrecamy plastikowa oslone bedzie nam później łatwiej zdemontować przegub ze zwrotnicy (czerwony- śrubka niebieski- zaczep)
w tym momencie mamy wszystko przygotowane do demontażu
odkęcamy do końca śrube trzymająca przegub
jeśli chcemy wyciągnąć przegub bez demontażu wahaczy
skręcamy koła (max w lewo jeżeli rozbieramy prawą stronę lub w prawo jeśli demontujemy stronę lewą )
za piastę zapieramy podnośnik
i unosimy ~ 15cm (wted tylko bedzie możliwośc wyciągnięcia przegubu ze zwrotnicy ... musicie szukać odpowidniego położenia )
przegub wychodzi w tym położeniu:
jeśli już uda nam sie wytargać przegub
bierzemy śrubę mocującą przegub i szlifujemy ją tak żeby zrobić ją półokrągła (śrubą się nie przejmujemy bo w przypadku wymiany całego przegubu czy samej osłony zawsze nowa jest w zestawie )
teraz chwytamy półośkę razem z przegubem w poziomie i wkręcamy śrubę do samego końca (teraz widzimy dlaczego odkręcaliśmy plastikową osłonę )
wbijamy bieg np 1 i wkręcamy śrube do momentu aż zejdzie nam przegub z półosi
odpinamy opaski
wyciągamy przegub
jeśli zmieniamy gumę myjemy przegub ze starego samru razem z półosią
jeśli wymieniamy cały przegub myjemy tylko półoś a stary do śmieci
jeśli już wszystko mamy zrobione oki i gotowe do montażu
montujemy wszystko w taki sposób
i zakladamy pierscien
zaciskamy opaske od strony skrzyni biegów
specjalnym przyrządem :mrgreen:
zwanym "obcęgami"
teraz z jednego woreczka
wciskamy smar w gume
a z drogiego wciskamy w przegub
(smar jest w zestawie)
zakładamy z grubsza przegub
nakładamy na niego drugą część gumy
wkręcamy do niego śrubę tak z 2 cm (tą którą szlifowaliśmy)
chwytamy półos mocno w ręce i wbjamy młotkiem za śrube
składamy wszystko do kupy :mrgreen: w odwrotnej kolejności
M14: 115 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
M16: 190 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
nie zapominajmy dodatkowo o przesmarowaniu wszystkich srub smarem miedziowym
i o 6 paku piwa jak robimy we dwie osoby
by alukard
jeśli mamy możliwość poluzowania śruby na piaście najlepiej jest to zrobić na jeszcze przykręconym kole do samochodu (bo śruba jest trochę do... przykrecona [prawy gwint] )
odkręcamy jarzmo trzymające klocki hamulcowe i poniekąd tarcze
2 śruby klucz 17 (prawy gwint)
wyciągamy tarcze i jarzmo
odkładamy ją na bok tak aby nie urwać przewodu hamulcowego
(mi spasowało metalowe pudełko z śrubami :mrgreen: tak jak na foto )
odkrecamy plastikowa oslone bedzie nam później łatwiej zdemontować przegub ze zwrotnicy (czerwony- śrubka niebieski- zaczep)
w tym momencie mamy wszystko przygotowane do demontażu
odkęcamy do końca śrube trzymająca przegub
jeśli chcemy wyciągnąć przegub bez demontażu wahaczy
skręcamy koła (max w lewo jeżeli rozbieramy prawą stronę lub w prawo jeśli demontujemy stronę lewą )
za piastę zapieramy podnośnik
i unosimy ~ 15cm (wted tylko bedzie możliwośc wyciągnięcia przegubu ze zwrotnicy ... musicie szukać odpowidniego położenia )
przegub wychodzi w tym położeniu:
jeśli już uda nam sie wytargać przegub
bierzemy śrubę mocującą przegub i szlifujemy ją tak żeby zrobić ją półokrągła (śrubą się nie przejmujemy bo w przypadku wymiany całego przegubu czy samej osłony zawsze nowa jest w zestawie )
teraz chwytamy półośkę razem z przegubem w poziomie i wkręcamy śrubę do samego końca (teraz widzimy dlaczego odkręcaliśmy plastikową osłonę )
wbijamy bieg np 1 i wkręcamy śrube do momentu aż zejdzie nam przegub z półosi
odpinamy opaski
wyciągamy przegub
jeśli zmieniamy gumę myjemy przegub ze starego samru razem z półosią
jeśli wymieniamy cały przegub myjemy tylko półoś a stary do śmieci
jeśli już wszystko mamy zrobione oki i gotowe do montażu
montujemy wszystko w taki sposób
i zakladamy pierscien
zaciskamy opaske od strony skrzyni biegów
specjalnym przyrządem :mrgreen:
zwanym "obcęgami"
teraz z jednego woreczka
wciskamy smar w gume
a z drogiego wciskamy w przegub
(smar jest w zestawie)
zakładamy z grubsza przegub
nakładamy na niego drugą część gumy
wkręcamy do niego śrubę tak z 2 cm (tą którą szlifowaliśmy)
chwytamy półos mocno w ręce i wbjamy młotkiem za śrube
składamy wszystko do kupy :mrgreen: w odwrotnej kolejności
M14: 115 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
M16: 190 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
nie zapominajmy dodatkowo o przesmarowaniu wszystkich srub smarem miedziowym
i o 6 paku piwa jak robimy we dwie osoby
by alukard
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Fajny opis ale strasznie okrężną drogą robiony.Wymiana przegubu w naszych A6 to odkręcenie dokładnie 2 śrub (piasta i prawy bądź lewy wahacz w zależności od strony) nie licząc odkręcania koła :-D .Skręcamy koła i przegub wyskakuje.Nie wiem po co ściągać zacisk z tarczą, jakieś plastikowe osłony odkręcać- po co??Szkoda czasu i nerwów na takie zbędne rzeczy.Ja robiłem dokładnie 40 minut.Pozdro.
usunieto
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
ja jakies 70stasiuszef pisze:Ja robiłem dokładnie 40 minut.Pozdro.
[ Dodano: 2009-12-12, 23:00 ]
fotki mojego autorstwa mojego autapawelk600 pisze:alukard, Nie wiem jakie jest źródło tych fotek ale z tej wynika że bezwzglednie do wymiany jest przewód hamulcowy elastyczny. I smiem przypuszczać że z drugiej strony jest podobnie.
[url=http://images37.fotosik.pl/233/b1b497e0960ac935m.jpg]Obrazek[/URL]
wiem ze jest do wymiany i bedzie zrobione jeszcze w tym roku przy okazji jak bede wymienial klocki zleje plyn i bedzie gites :mrgreen:
z drogiej strony jest cycus glancus
[ Dodano: 2009-12-12, 23:01 ]
wszystko okstasiuszef pisze:Fajny opis ale strasznie okrężną drogą robiony.Wymiana przegubu w naszych A6 to odkręcenie dokładnie 2 śrub (piasta i prawy bądź lewy wahacz w zależności od strony) nie licząc odkręcania koła .Pozdro.
tylko jak nie mamy sciagacza do sworzni to robi sie duzy problem
pozatym wahacz jest jeszcze od nowosci i nie widac zeby ktos kiedys go odkrecal
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 546
- Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
święte słowa, miałem tak z tyłu - ja na hamulec, a on jedzie dalej! Dla Twojego bezpieczeństwa i innych - zrób to jak najszybciej!pawelk600 pisze:No nie zwlekaj z tym zbyt długo, bo jak Ci pier....nie to nie przy lajtowym hamowanku dojeżdżając do świateł tylko przy np. awaryjnym hamowaniu gdy depniesz na hamulec z całej siły a w tedy to nie będzie najlepszy moment na "szukanie" hamulca.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
- Imię: Rafał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Hrubieszów
Przy demontarzu przegubu można rozpiąć górne wahacze (śrubę ściskającą koniecznie wyjmujemy), dobry dostęp i nie trzeba ściągacza (na dolnych też nie jest konieczny, można przecież odkręcić go z drugiej strony), odchylamy zwrotnicę i przegub wychodzi bez problemu, zacisku też nie trzeba demontować, bo w niczym nie przeszkadza.
Swiena robotka ale zeby ja sobie ulatwic mozna kupic cos takiego:
http://cgi.ebay.co.uk/STRETCH-CV-BOOT-D ... 27ad9a0167
+ elastyczne oslony gumowe i nie musimy zdejmowac przegubu tylko zakladamy stozek na przegub i przeciagamy po nim oslone i po bolu.
http://cgi.ebay.co.uk/STRETCH-CV-BOOT-D ... 27ad9a0167
+ elastyczne oslony gumowe i nie musimy zdejmowac przegubu tylko zakladamy stozek na przegub i przeciagamy po nim oslone i po bolu.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 07 lip 2009, 19:19
- Lokalizacja: Nowy Sącz
masakra
[ Dodano: 2010-08-21, 15:34 ]
Chłopaki a żeby wymienić osłone przegubu to jest konieczne zdjęcie przegubu prawda?
Bo założyli mi taką więcej plastikową niż gumową i spada mi cały czas, ześlizguje się.
Albo może jest jakiś sposób żeby jakoś umocować tą plastikową osłonę? Prosze o rady. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
[ Dodano: 2010-08-21, 15:34 ]
Chłopaki a żeby wymienić osłone przegubu to jest konieczne zdjęcie przegubu prawda?
Bo założyli mi taką więcej plastikową niż gumową i spada mi cały czas, ześlizguje się.
Albo może jest jakiś sposób żeby jakoś umocować tą plastikową osłonę? Prosze o rady. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
No przecież musisz mieć opaski metalowe. :mrgreen:
Zawsze są w komplecie z osłoną gumową, śrubą i smarem.
Pewnie jest źle zaciśnięta i dlatego się ześlizguje.
Zawsze są w komplecie z osłoną gumową, śrubą i smarem.
Pewnie jest źle zaciśnięta i dlatego się ześlizguje.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
albo jej nie ma wcale... zapomnieli założyć :roll:robsonb73 pisze:Pewnie jest źle zaciśnięta i dlatego się ześlizguje.
TAKrobertinno pisze:Chłopaki a żeby wymienić osłone przegubu to jest konieczne zdjęcie przegubu prawda?
Osobiście wymieniałem wg. TEGO OPISU
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
I ja jestem już po samodzielnej wymianie przeubu. Jak na pierwszy raz poszło bardzo dobrze. Sruby nie musiałem piłować , przegub szybko znalazł sie w moich ręcach. największy problem miałem z ponownym zamontowaniem sworznia dolnego wachacza, macie może na to jakiś sposób, aby on ponownie znalazl się w zrotnicy?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga