Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Wymiana przegubu ( gumy na przegubie ) zewnętrznego

Warsztat
Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

[A6 C5] Wymiana przegubu ( gumy na przegubie ) zewnętrznego

Post autor: alukard » 06 gru 2009, 15:59

witam więc do roboty :mrgreen:

jeśli mamy możliwość poluzowania śruby na piaście najlepiej jest to zrobić na jeszcze przykręconym kole do samochodu (bo śruba jest trochę do... przykrecona <ok> [prawy gwint] )
Obrazek
odkręcamy jarzmo trzymające klocki hamulcowe i poniekąd tarcze
2 śruby klucz 17 (prawy gwint)
Obrazek
wyciągamy tarcze i jarzmo
odkładamy ją na bok tak aby nie urwać przewodu hamulcowego
(mi spasowało metalowe pudełko z śrubami :mrgreen: tak jak na foto )
Obrazek
odkrecamy plastikowa oslone bedzie nam później łatwiej zdemontować przegub ze zwrotnicy (czerwony- śrubka niebieski- zaczep)
Obrazek
w tym momencie mamy wszystko przygotowane do demontażu
odkęcamy do końca śrube trzymająca przegub

jeśli chcemy wyciągnąć przegub bez demontażu wahaczy
skręcamy koła (max w lewo jeżeli rozbieramy prawą stronę lub w prawo jeśli demontujemy stronę lewą )
za piastę zapieramy podnośnik
i unosimy ~ 15cm (wted tylko bedzie możliwośc wyciągnięcia przegubu ze zwrotnicy ... musicie szukać odpowidniego położenia )
Obrazek

przegub wychodzi w tym położeniu:
Obrazek


jeśli już uda nam sie wytargać przegub
bierzemy śrubę mocującą przegub i szlifujemy ją tak żeby zrobić ją półokrągła (śrubą się nie przejmujemy bo w przypadku wymiany całego przegubu czy samej osłony zawsze nowa jest w zestawie )
teraz chwytamy półośkę razem z przegubem w poziomie i wkręcamy śrubę do samego końca (teraz widzimy dlaczego odkręcaliśmy plastikową osłonę )
wbijamy bieg np 1 i wkręcamy śrube do momentu aż zejdzie nam przegub z półosi

odpinamy opaski

wyciągamy przegub
jeśli zmieniamy gumę myjemy przegub ze starego samru razem z półosią
jeśli wymieniamy cały przegub myjemy tylko półoś a stary do śmieci <ok>

jeśli już wszystko mamy zrobione oki i gotowe do montażu
montujemy wszystko w taki sposób
Obrazek
i zakladamy pierscien
Obrazek
zaciskamy opaske od strony skrzyni biegów
specjalnym przyrządem <ok> :mrgreen:
zwanym "obcęgami" <piwo>
Obrazek

teraz z jednego woreczka
wciskamy smar w gume
a z drogiego wciskamy w przegub
(smar jest w zestawie)

zakładamy z grubsza przegub
nakładamy na niego drugą część gumy
wkręcamy do niego śrubę tak z 2 cm (tą którą szlifowaliśmy)
chwytamy półos mocno w ręce i wbjamy młotkiem za śrube
Obrazek


składamy wszystko do kupy :mrgreen: w odwrotnej kolejności <piwo>


M14: 115 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
M16: 190 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
nie zapominajmy dodatkowo o przesmarowaniu wszystkich srub smarem miedziowym
i o 6 paku piwa jak robimy we dwie osoby <piwo>
by alukard <piwo>

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 11 gru 2009, 19:22

Fajny opis ale strasznie okrężną drogą robiony.Wymiana przegubu w naszych A6 to odkręcenie dokładnie 2 śrub (piasta i prawy bądź lewy wahacz w zależności od strony) nie licząc odkręcania koła :-D .Skręcamy koła i przegub wyskakuje.Nie wiem po co ściągać zacisk z tarczą, jakieś plastikowe osłony odkręcać- po co??Szkoda czasu i nerwów na takie zbędne rzeczy.Ja robiłem dokładnie 40 minut.Pozdro.
usunieto !!

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 12 gru 2009, 19:04

pawelk600 wychwyci wszystko :mrgreen: Pozdro
usunieto !!

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 12 gru 2009, 22:58

stasiuszef pisze:Ja robiłem dokładnie 40 minut.Pozdro.
ja jakies 70 <ok>

[ Dodano: 2009-12-12, 23:00 ]
pawelk600 pisze:alukard, Nie wiem jakie jest źródło tych fotek ale z tej wynika że bezwzglednie do wymiany jest przewód hamulcowy elastyczny. I smiem przypuszczać że z drugiej strony jest podobnie.


[url=http://images37.fotosik.pl/233/b1b497e0960ac935m.jpg]Obrazek[/URL]
fotki mojego autorstwa mojego auta <ok>

wiem ze jest do wymiany i bedzie zrobione jeszcze w tym roku przy okazji jak bede wymienial klocki zleje plyn i bedzie gites :mrgreen:

z drogiej strony jest cycus glancus <ok>

[ Dodano: 2009-12-12, 23:01 ]
stasiuszef pisze:Fajny opis ale strasznie okrężną drogą robiony.Wymiana przegubu w naszych A6 to odkręcenie dokładnie 2 śrub (piasta i prawy bądź lewy wahacz w zależności od strony) nie licząc odkręcania koła .Pozdro.
wszystko ok
tylko jak nie mamy sciagacza do sworzni to robi sie duzy problem :-/
pozatym wahacz jest jeszcze od nowosci i nie widac zeby ktos kiedys go odkrecal :-/

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 12 gru 2009, 23:45

pawelk600 pisze:No nie zwlekaj z tym zbyt długo, bo jak Ci pier....nie to nie przy lajtowym hamowanku dojeżdżając do świateł tylko przy np. awaryjnym hamowaniu gdy depniesz na hamulec z całej siły a w tedy to nie będzie najlepszy moment na "szukanie" hamulca.
święte słowa, miałem tak z tyłu - ja na hamulec, a on jedzie dalej! Dla Twojego bezpieczeństwa i innych - zrób to jak najszybciej! <ok>

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 13 gru 2009, 00:46

Przy demontarzu przegubu można rozpiąć górne wahacze (śrubę ściskającą koniecznie wyjmujemy), dobry dostęp i nie trzeba ściągacza (na dolnych też nie jest konieczny, można przecież odkręcić go z drugiej strony), odchylamy zwrotnicę i przegub wychodzi bez problemu, zacisku też nie trzeba demontować, bo w niczym nie przeszkadza.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 14 gru 2009, 00:18

wymienie wymienie <ok>

[ Dodano: 2009-12-14, 08:39 ]
zreszta koledzy ja odkrecilem tylko 2 sroby wiecej niz wy <ok>
co zajmuje hmmm z cale 5 minut roboty :mrgreen:

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 17 gru 2009, 20:10

alukard, wszystko ok, ale w jakim celu trzeba zeszlifować tą śrubę ? :roll: w czymś ona przeszkadza jak jest niezeszlifowana ? :-P

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 21 gru 2009, 12:12

cameleon741 pisze:alukard, wszystko ok, ale w jakim celu trzeba zeszlifować tą śrubę ? :roll: w czymś ona przeszkadza jak jest niezeszlifowana ? :-P
wtedy pasuje do poloski bo ona ma taka dziurke :mrgreen:

tkmarian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 29 lis 2009, 10:58
Lokalizacja: bristol uk

Post autor: tkmarian » 26 gru 2009, 13:12

Swiena robotka ale zeby ja sobie ulatwic mozna kupic cos takiego:

http://cgi.ebay.co.uk/STRETCH-CV-BOOT-D ... 27ad9a0167

+ elastyczne oslony gumowe i nie musimy zdejmowac przegubu tylko zakladamy stozek na przegub i przeciagamy po nim oslone i po bolu.

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 26 gru 2009, 20:20

Używałem czegoś takiego jak wymieniałem gumę w moim drugim aucie.Lobro sprzedaje takie gumy, są wykonane z bardziej miękkiej gumy, bo jakby nie było trzeba ją wywinąć na drugą stronę.
usunieto !!

robertinno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lip 2009, 19:19
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: robertinno » 21 sie 2010, 15:30

masakra

[ Dodano: 2010-08-21, 15:34 ]
Chłopaki a żeby wymienić osłone przegubu to jest konieczne zdjęcie przegubu prawda?
Bo założyli mi taką więcej plastikową niż gumową i spada mi cały czas, ześlizguje się.
Albo może jest jakiś sposób żeby jakoś umocować tą plastikową osłonę? Prosze o rady. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 21 sie 2010, 23:06

No przecież musisz mieć opaski metalowe. :mrgreen:
Zawsze są w komplecie z osłoną gumową, śrubą i smarem.
Pewnie jest źle zaciśnięta i dlatego się ześlizguje.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 22 sie 2010, 13:19

robsonb73 pisze:Pewnie jest źle zaciśnięta i dlatego się ześlizguje.
albo jej nie ma wcale... zapomnieli założyć :roll:
robertinno pisze:Chłopaki a żeby wymienić osłone przegubu to jest konieczne zdjęcie przegubu prawda?
TAK ;-)

Osobiście wymieniałem wg. TEGO OPISU
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

reco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 mar 2010, 22:04
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: reco » 10 paź 2010, 21:31

I ja jestem już po samodzielnej wymianie przeubu. Jak na pierwszy raz :) poszło bardzo dobrze. Sruby nie musiałem piłować , przegub szybko znalazł sie w moich ręcach. największy problem miałem z ponownym zamontowaniem sworznia dolnego wachacza, macie może na to jakiś sposób, aby on ponownie znalazl się w zrotnicy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga