Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] 3.0TDI kontrolka silnika "check engine"

Silniki wysokoprężne
czolgista778
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 25 lip 2009, 08:49
Lokalizacja: Amsterdam

[A6 C6] 3.0TDI kontrolka silnika "check engine"

Post autor: czolgista778 » 26 lip 2009, 00:40

Witam.W Audicy A6 C6 3.0TDI z 2005r. którą oglądałem świeci się nieustannie kontrolka silnika.Ale auto jeździ w porządku nic nie stuka silnik pracuje idealnie nic nie dźwięczy.Co ciekawe ma też rąbnięty wskaźnik paliwa stoi cały czas na 0 i świeci się żeby zatankować.
Auto jest od początku serwisowane u dealera.Wydaje mi się też że ta " gruba stalowa rura która widać po prawej stronie pod maską jest mokra przy uszczelce.Nic spod niej nie kapie.

Co jej może dolegać,VAGa niestety nie mam.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 26 lip 2009, 01:10

lepiej podjedz do sprawdzenia do pierwszego z brzegu warsztatu z odpowiednim oprogramowaniem - nie mam doswiadczen, lecz widzialem juz 'check engine' gdzie usuniecie usterki to 5 min przy zerowych kosztach, jak rowniez taka gdzie ladnych pare stowek z portfela ubylo...

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 26 lip 2009, 06:35

Takiego samochodu nie bierz !!!
Gdyby to było coś błachego - to wierz mi, że na 100% sprzedający by usunął te usterki.
A jeśli to jakiś syf (np. uwalona turbina, brak kompresji, inne poważne usterki), to już spotkałem się z takimi posunięciami, że handlarz celowo wywołuje jakąś inną mało istotną usterkę (np. odłącza czujnik poziomu paliwa), po to żeby zasugerować napalonemu kupującemu iż za "max. dwadzieścia euro się naprawi i auto będzie jak nowe" :lol:

Pozdr
_TMr

czolgista778
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 25 lip 2009, 08:49
Lokalizacja: Amsterdam

Post autor: czolgista778 » 26 lip 2009, 08:13

Dzięki za porady,dzisiaj ją odmawiam i biore swoja zaiczke z powrotem,mam nadzieje ze nie bedzie problemów.Masz rację że gościu by to już wymienił a to musi być coś poważniejszego.Jde do niego niech oddaje kase bo już znalazłem ładniejszą i taniej.

bartuzel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 paź 2010, 01:24
Lokalizacja: Łódź/Anglia

Post autor: bartuzel » 06 gru 2012, 12:50

tmr pisze:Takiego samochodu nie bierz !!!
Gdyby to było coś błachego - to wierz mi, że na 100% sprzedający by usunął te usterki.
A jeśli to jakiś syf (np. uwalona turbina, brak kompresji, inne poważne usterki), to już spotkałem się z takimi posunięciami, że handlarz celowo wywołuje jakąś inną mało istotną usterkę (np. odłącza czujnik poziomu paliwa), po to żeby zasugerować napalonemu kupującemu iż za "max. dwadzieścia euro się naprawi i auto będzie jak nowe" :lol:

Pozdr
_TMr

Witam
Czy uszkodzony czujnik poziomu paliwa może powodować że pali się check engine?
Dzięki.

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 06 gru 2012, 13:31

Nie.

czolgista778
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 25 lip 2009, 08:49
Lokalizacja: Amsterdam

Post autor: czolgista778 » 09 gru 2012, 01:41

Ha, tego się nie spodziewałem że ktoś odpisze w 3-letnim wątku! ;)

Check Engine paliło się bo był jakiś problem z przepustnicą. Sprzedawca zrobił cały przegląd i usunął na swój koszt wszystkie usterki (1700 eur!)
Autko ma w tej chwili około 292.000km na liczniku :) Poza drobnostkami typu uszkodzony przełącznik opuszczania szyb, czy słynne zaworki od ogrzewania które co jakiś czas trzeba smarować (skubani francuzi, nawet tego nie potrafią zrobić dobrze! Niby BOSCH ale Made in France i są efekty <lol> ) to auto śmiga jak nowe.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 09 gru 2012, 11:01

czolgista778, No to gratki! A powiedz mi czy słychać u Ciebie rozrząd na starcie? pozdr kolegę z okolic :-)

czolgista778
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 25 lip 2009, 08:49
Lokalizacja: Amsterdam

Post autor: czolgista778 » 09 gru 2012, 14:14

Czy chodzi Ci o stuknięcie przy odpalaniu? To jest od zawsze.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 09 gru 2012, 14:22

czolgista778 pisze:Czy chodzi Ci o stuknięcie przy odpalaniu? To jest od zawsze.
Chodzi mi o ten dźwięk napinaczy co u 99% właścicieli 3.0TDI ;)

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 09 gru 2012, 22:10

KL4K50N pisze:
czolgista778 pisze:Czy chodzi Ci o stuknięcie przy odpalaniu? To jest od zawsze.
Chodzi mi o ten dźwięk napinaczy co u 99% właścicieli 3.0TDI ;)
Te 99 % to chyba sobie napisałeś, żeby ulżyć na sercu ...

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 10 gru 2012, 11:20

nikos pisze:Te 99 % to chyba sobie napisałeś, żeby ulżyć na sercu ...
A myślisz, że wszyscy wymieniają rozrząd za 8-10tysięcy? Jak tak to śmieszny jesteś. Chyba, że u Ciebie wymieniłeś same górne napinacze i ulżyłeś sobie na sercu myśląc, że po problemie...

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 10 gru 2012, 12:02

KL4K50N pisze:
nikos pisze:Te 99 % to chyba sobie napisałeś, żeby ulżyć na sercu ...
A myślisz, że wszyscy wymieniają rozrząd za 8-10tysięcy? Jak tak to śmieszny jesteś. Chyba, że u Ciebie wymieniłeś same górne napinacze i ulżyłeś sobie na sercu myśląc, że po problemie...
Po pierwsze: piszę się u "siebie wymieniłeś", a nie u "Ciebie wymieniłeś".
Piszmy po Polsku.

ÂŚmieszny to jesteś ty kolego, zagłuszając swoje sumienie, że każdy tak ma .... Poczytaj sobie przypadek Arona, czy inne tutaj lub np na forum A8team. Albo najlepiej popytaj w fachowym warsztacie zajmującym się Audi np. SSerwis lub ASO. Dowiesz się jak takie grzechotanie się kończy. Albo czasem go nie słychać, a też przeskakuje. To po drugie.

Po 3 Znam przypadki 3.0 tdi z przebiegami ponad 300 tyś. km i nic nie słychać. Odpala idealnie, żadnego grzechotania. Więc Twoje 99 % jest mylne co najmniej o 40 %.

Po 4 - wymiana górnych napinaczy - zmniejsza ryzyko przeskoczenia łańcucha ( w górnej części). Pozostaje nadal dół ....

Po 5 Wymieniłem cały rozrząd na nowych ORI częściach Audi pozbawionych wad fabrycznych. Obecnie mam około 206 tyś, do 190 tyś nie było słychać. Więc coś w tym jest, że rozrząd wytrzymuje 200 tyś km ...

Po 6 Wcale nie miałem jakiegoś tragicznego grzechotania przy odpalaniu (1-2 s.), jednak zgłębiłem temat dokładnie ( od marcu się tym zajmowałem) i postanowiłem na wymianę samej góry, jednak przy rozebraniu samochodu z mechanikiem zdecydowaliśmy się na wymianę całości.

Czy wymieniać czy nie to jest pytanie równoznaczne temu czy wymieniać olej w TiP ?

Oczywiście grzechotanie nie jest normalnym objawem w takim samochodzie - chyba się zgodzisz ?
Można z tym jeździć, jednak im dłużej jeździsz, tym napinacz coraz mniej napina łańcuch, co zwiększa ryzyko przeskoczenia. Zima zwiększa ryzyko przeskoczenia.

Po ente jeśli stać mnie na masło to też musi mnie być stać na bułki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga