Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[VCDS] Jaki kabel?
Autor Wiadomość
K@MiL 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Kamil ;)
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 764
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2009-10-31, 16:35   [VCDS] Jaki kabel?

Witam!

Mam takie pytanie jaki interfejs należało by kupić aby współpracował z VCDS? Czytałem kiedyś, że kable K-Line można zmodyfikować tak żeby w programie VCDS były widziane jako Ross-Tech'y. Może mi ktoś przybliżyć temat? :?: :?: :?:
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 875
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2009-11-01, 05:33   

Nie słyszałem o takiej modyfikacji, co nie oznacza że nie jest to możliwe. Pewnie tak, ale dokładanie do KKL samodzielnie układu do odczytu z CAN jest pewnie nieopłacalne :-P
Co do VCDS - jak pewnie się wszyscy domyślamy - do tego programu są kable VCDS... :lol:
pozdr
_TMr
 
 
K@MiL 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Kamil ;)
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 764
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2009-11-01, 13:34   

I tam na marginesie już na Ross-Tech stronie jest VCDS w wersji 9.

[ Dodano: 2009-11-01, 13:50 ]
I jeszcze jakby ktoś mógł mi wytłumaczyć jakie są rodzaje tych interfejsów, tj. KKL, K-Line, OBD, HEX... co jest co i do czego...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2305
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2009-11-01, 17:44   

podał ktoś informację na forum, iż niby wystarczy zwykły kabel plus licencja za 100$
 
 
K@MiL 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Kamil ;)
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 764
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2009-11-01, 18:06   

Mam takie pytanie troszkę poczytałem w sieci i mój interfejs widzi teraz w programie VCDS 908.1 w czasie testu pokazuje komunikat:

Port Status: OK
Interface: Found!
Type:Ross-Tech HEX-USB
Status:Not plugged into Car!

No właśnie i gdy podłączam pod auto to już wawala mi błąd, że interface niegotowy. Stan interfejsu = -2. Fachowcy wiecie może w czym problem?
 
 
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 875
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2009-11-01, 18:32   

goly191 napisał/a:
podał ktoś informację na forum, iż niby wystarczy zwykły kabel plus licencja za 100$

to ja podałem tą informację - i nie że "niby wystarczy zwykły kabel" tylko że żeby być legalnym wystarczy chińczyk za 35 USD + licencja za 100 USD.
KKL w Chinach kosztuje 3 do 5 USD, a nie 35 USD.
35 trzeba wydać na kopię VCDS (812.x)

K@MiL napisał/a:
gdy podłączam pod auto to już wawala mi błąd, że interface niegotowy. Stan interfejsu = -2. Fachowcy wiecie może w czym problem?

Wiemy. Jeśli nie masz kabla do VCDS (812.x, 805.1, 704.1, 603.x, 504.1) a 409.x - to nie masz kabla do VCDS :)
I VCDS-a nie uruchomisz, bo program po podpięciu kabla sprawdza czy jest fejs i widzi chip FTDI. Po podpięciu do auta kiedy fejs przechodzi w tryb zasilania z auta - FTDI nie wystarczy. I masz inf "nie znaleziono interfejsu" - bo go nie ma.
Chyba że masz np. 504, 603, 704, 801, 805, 812, a używasz sterów od np 9.x wtedy też interfejsu nie znajdzie, pomimo tego ze mozna odczytac can kablem o niższym numerze (byle by nie 409 bo tam can-u nie odczytasz a program odpali się li tylko na fejsie obsługującym KKL i can ).
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
K@MiL 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Kamil ;)
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 764
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2009-11-01, 18:41   

tmr, dzięki za szczegółowe wyjaśnienie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: