Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

tuning audi a6 felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
Turboelita.pl Sklep alufelgi Express Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[VCDS] Jaki kabel?
Autor Wiadomość
K@MiL 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Kamil ;)
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 753
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2009-10-31, 16:35   [VCDS] Jaki kabel?

Witam!

Mam takie pytanie jaki interfejs należało by kupić aby współpracował z VCDS? Czytałem kiedyś, że kable K-Line można zmodyfikować tak żeby w programie VCDS były widziane jako Ross-Tech'y. Może mi ktoś przybliżyć temat? :?: :?: :?:
 
 
News.A6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Jack
Wiek: 34
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 1356
Skąd: Stegna
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 875
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2009-11-01, 05:33   

Nie słyszałem o takiej modyfikacji, co nie oznacza że nie jest to możliwe. Pewnie tak, ale dokładanie do KKL samodzielnie układu do odczytu z CAN jest pewnie nieopłacalne :-P
Co do VCDS - jak pewnie się wszyscy domyślamy - do tego programu są kable VCDS... :lol:
pozdr
_TMr
 
 
K@MiL 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Kamil ;)
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 753
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2009-11-01, 13:34   

I tam na marginesie już na Ross-Tech stronie jest VCDS w wersji 9.

[ Dodano: 2009-11-01, 13:50 ]
I jeszcze jakby ktoś mógł mi wytłumaczyć jakie są rodzaje tych interfejsów, tj. KKL, K-Line, OBD, HEX... co jest co i do czego...
 
 
News.A6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Jack
Wiek: 34
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 1356
Skąd: Stegna
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2304
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2009-11-01, 17:44   

podał ktoś informację na forum, iż niby wystarczy zwykły kabel plus licencja za 100$
 
 
K@MiL 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Kamil ;)
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 753
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2009-11-01, 18:06   

Mam takie pytanie troszkę poczytałem w sieci i mój interfejs widzi teraz w programie VCDS 908.1 w czasie testu pokazuje komunikat:

Port Status: OK
Interface: Found!
Type:Ross-Tech HEX-USB
Status:Not plugged into Car!

No właśnie i gdy podłączam pod auto to już wawala mi błąd, że interface niegotowy. Stan interfejsu = -2. Fachowcy wiecie może w czym problem?
 
 
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 875
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2009-11-01, 18:32   

goly191 napisał/a:
podał ktoś informację na forum, iż niby wystarczy zwykły kabel plus licencja za 100$

to ja podałem tą informację - i nie że "niby wystarczy zwykły kabel" tylko że żeby być legalnym wystarczy chińczyk za 35 USD + licencja za 100 USD.
KKL w Chinach kosztuje 3 do 5 USD, a nie 35 USD.
35 trzeba wydać na kopię VCDS (812.x)

K@MiL napisał/a:
gdy podłączam pod auto to już wawala mi błąd, że interface niegotowy. Stan interfejsu = -2. Fachowcy wiecie może w czym problem?

Wiemy. Jeśli nie masz kabla do VCDS (812.x, 805.1, 704.1, 603.x, 504.1) a 409.x - to nie masz kabla do VCDS :)
I VCDS-a nie uruchomisz, bo program po podpięciu kabla sprawdza czy jest fejs i widzi chip FTDI. Po podpięciu do auta kiedy fejs przechodzi w tryb zasilania z auta - FTDI nie wystarczy. I masz inf "nie znaleziono interfejsu" - bo go nie ma.
Chyba że masz np. 504, 603, 704, 801, 805, 812, a używasz sterów od np 9.x wtedy też interfejsu nie znajdzie, pomimo tego ze mozna odczytac can kablem o niższym numerze (byle by nie 409 bo tam can-u nie odczytasz a program odpali się li tylko na fejsie obsługującym KKL i can ).
 
 
News.A6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Jack
Wiek: 34
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 1356
Skąd: Stegna
K@MiL 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Kamil ;)
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 753
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2009-11-01, 18:41   

tmr, dzięki za szczegółowe wyjaśnienie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: