Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wymienić śruby do regulacji zbieżności. Tył.
Autor Wiadomość
IOException 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-21, 14:43   Jak wymienić śruby do regulacji zbieżności. Tył.

Po diagnozie okazało się, że zapiekły mi się śruby w tulejach, te do regulacji zbieżności. Okazuje się, że wybijanie tulei i ponowne jej wprasowanie to nienajlepszy pomysł wg mechaników, więc radzą wymienić całe wahacze z tulejami plus oczywiście nowe śruby.

Czy ktoś z was już to robił w inny sposób? Gdzie najlepiej dostać wahacze. Kupować używki czy nowe (wstępny koszt 430 zł/szt)?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
xpbit 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 613
Skąd: Rybno k/Działdowa
Wysłany: 2017-01-21, 23:49   Re: Jak wymienić śruby do regulacji zbieżności. Tył.

IOException napisał/a:
Po diagnozie okazało się, że zapiekły mi się śruby w tulejach, te do regulacji zbieżności. Okazuje się, że wybijanie tulei i ponowne jej wprasowanie to nienajlepszy pomysł wg mechaników, więc radzą wymienić całe wahacze z tulejami plus oczywiście nowe śruby.

Czy ktoś z was już to robił w inny sposób? Gdzie najlepiej dostać wahacze. Kupować używki czy nowe (wstępny koszt 430 zł/szt)?


kolego jacyś amatorzy chyba jak taką aferę robią z tulejek....

jak się trochę postarają to wybiją starą śrubę i tuleja zostanie nie tknięta jakby mieli ją poobcinać albo coś to z ASO zamawiasz sobie nówkę śrubę z podkładką i nakrętką i masz po problemie, a jak tulejka też już będzie do bani to zrób tak jak ja wstaw sobie poliuretanową milion razy lepsza od FEBI chyba że gdzieś sobie LMO znajdziesz i już :]
_________________
_________________________________ Audi Quattro______________________________
 
 
Zbój 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Krzysiek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 243
Skąd: Siedlce/Parczew
Wysłany: 2017-01-22, 00:27   

Sposób na wyjęcie tych śrub to palnik i młotek pneumatyczny... nakręcasz na śrubę inną nakrętkę i grzejesz łepek śruby u z drugiej strony wybijasz.Ja tak robiłem i się udało ;)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
IOException 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-22, 14:51   Re: Jak wymienić śruby do regulacji zbieżności. Tył.

xpbit napisał/a:


kolego jacyś amatorzy chyba jak taką aferę robią z tulejek....

jak się trochę postarają to wybiją starą śrubę i tuleja zostanie nie tknięta jakby mieli ją poobcinać albo coś to z ASO zamawiasz sobie nówkę śrubę z podkładką i nakrętką i masz po problemie, a jak tulejka też już będzie do bani to zrób tak jak ja wstaw sobie poliuretanową milion razy lepsza od FEBI chyba że gdzieś sobie LMO znajdziesz i już :]


Coś wspominali, że nie można nic zrobić, bo się cała tuleje obraca czy jakoś tak.

Cytat:
nakręcasz na śrubę inną nakrętkę i grzejesz łepek śruby u z drugiej strony wybijasz.Ja tak robiłem i się udało


Śruba była rozgrzewana do czerwoności podgrzewaczem indukcyjnym i nic nie ruszyło.
 
 
Zbój 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Krzysiek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 243
Skąd: Siedlce/Parczew
Wysłany: 2017-01-22, 20:55   

A używali młotka pneumatycznego? U mnie stały obie śruby od drążka zbieżności i jedna śruba na kącie koła lewego i taki zestaw narzędzi dał radę ;)
 
 
Krix0 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Artur
Pomógł: 15 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Kwi 2015
Posty: 245
Skąd: KGR
Wysłany: 2017-01-23, 18:42   

Slifierka kontowa i ciecie, tez mialem tak u ciebie, probowalem wszystkiego i na koncu szlifierka poszla w ruch, 15 min i wachacze wyszly oczywiscie tuleje i sruba mimosrodowa do wymiany, ale jka jesti zapieczona to i tak do wymianu z tulejami i tak wiec polecam
Mala szlifierka nowa tarcza i pewna reka dasz rade.
_________________
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
xpbit 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 613
Skąd: Rybno k/Działdowa
Wysłany: 2017-01-23, 22:15   

Krix0 napisał/a:
Slifierka kontowa i ciecie, tez mialem tak u ciebie, probowalem wszystkiego i na koncu szlifierka poszla w ruch, 15 min i wachacze wyszly oczywiscie tuleje i sruba mimosrodowa do wymiany, ale jka jesti zapieczona to i tak do wymianu z tulejami i tak wiec polecam
Mala szlifierka nowa tarcza i pewna reka dasz rade.


dokładnie.... w ostateczności powycinać wszystko wtedy wyprasować tuleje i już.

śruby mimośrodowe po jakieś 100zł z ASO bez problemu dostaniesz i po problemie :]
_________________
_________________________________ Audi Quattro______________________________
 
 
pastaldo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 357
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-24, 11:19   

Ja u siebie mam podobna sytuację. Z tym że u mnie stwierdzili że tez grzejąc nie mogli ruszyć tych śrub więc stwierdzili że żeby to wyjąć pasowało by wyjąć całe "sanki" z tyłu a przy tym wymianę innych elementów gumowych.
Pytanie brzmi: Czy powinni sobie z tym poradzić tzn z wycięciem tych zapieczonych tulei regulujących bez wyciągania można powiedzieć całego zawieszenia? Przy założeniu że inne elementy gumowe w sensie pozostałe tuleje i poduszki są ok to powinni sobie wymienić te tuleje regulacyjne i ustawić konty?
 
 
IOException 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-24, 16:09   

Krix0 napisał/a:
Slifierka kontowa i ciecie, tez mialem tak u ciebie, probowalem wszystkiego i na koncu szlifierka poszla w ruch, 15 min i wachacze wyszly oczywiscie tuleje i sruba mimosrodowa do wymiany, ale jka jesti zapieczona to i tak do wymianu z tulejami i tak wiec polecam
Mala szlifierka nowa tarcza i pewna reka dasz rade.


A jak potem wpasowałeś nowe tuleje do wahaczy? Nie działo się potem nic złego z tym? Może jednak lepiej całe wahacze wymianić?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Krix0 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Artur
Pomógł: 15 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Kwi 2015
Posty: 245
Skąd: KGR
Wysłany: 2017-01-24, 20:22   

pastaldo napisał/a:
Ja u siebie mam podobna sytuację. Z tym że u mnie stwierdzili że tez grzejąc nie mogli ruszyć tych śrub więc stwierdzili że żeby to wyjąć pasowało by wyjąć całe "sanki" z tyłu a przy tym wymianę innych elementów gumowych.
Pytanie brzmi: Czy powinni sobie z tym poradzić tzn z wycięciem tych zapieczonych tulei regulujących bez wyciągania można powiedzieć całego zawieszenia? Przy założeniu że inne elementy gumowe w sensie pozostałe tuleje i poduszki są ok to powinni sobie wymienić te tuleje regulacyjne i ustawić konty?


Nie trzeba wyjmowac calego zawieszenia wyjmuja tylko wachacz trzyma sie na 3 srubach, w tym naprzypadku tej jednej nie szczesnej mimosrodowej koszt kompletu czyli sruba podkladka u nakretka to 50 pln, koszt samej sruby to okolo 35 pln.

Z reka na sercu jesli mialbym autko na kanale to demontaz wachacza trwa 30 min, przy uzyciu szlifierki. Inna sprawa ze zanim zdecydowalem sie na szlifierke caly dzien mi zlecial na probach odkrecenia tej sruby innymi metodami.

IOException napisał/a:
Krix0 napisał/a:
Slifierka kontowa i ciecie, tez mialem tak u ciebie, probowalem wszystkiego i na koncu szlifierka poszla w ruch, 15 min i wachacze wyszly oczywiscie tuleje i sruba mimosrodowa do wymiany, ale jka jesti zapieczona to i tak do wymianu z tulejami i tak wiec polecam
Mala szlifierka nowa tarcza i pewna reka dasz rade.


A jak potem wpasowałeś nowe tuleje do wahaczy? Nie działo się potem nic złego z tym? Może jednak lepiej całe wahacze wymianić?


Wyjolem stare wyczyscilem gniazda w wachaczu delikatnie wlozylem nowe i ta sruba ktora przykrecasz skrecalem i same sie wprasowaly nie przeciagniesz ich poniewaz w otworze znajdujasię sie ograniczniki ktore nie pozwola inaczej siasc gumom.

Autkiem jezdzilem do Austrii pol roku i nic zlego sie nie dzieje do tej pory. Mozesz wymienic cale wachcacze ale zaplacisz duzo wiecej niz 50 pln za czesci a robocizne skrucisz o niewiele czasu.
 
 
IOException 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-25, 09:20   

A może być tak, że w przed-lifice - czyli tak jak u Ciebie, wygląda to inaczej niż u mnie?
 
 
pastaldo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 357
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-28, 22:00   

IOException napisał/a:
A może być tak, że w przed-lifice - czyli tak jak u Ciebie, wygląda to inaczej niż u mnie?


Widzę że jesteśmy obaj z Lublina. Gdzie Ci to robili? Ja ze swoim byłem w Płouszowicach. Wcześniej sie na nich nigdy nie zawiodłem ale teraz dali troszke ciała.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
IOException 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-29, 22:31   

pastaldo napisał/a:
IOException napisał/a:
A może być tak, że w przed-lifice - czyli tak jak u Ciebie, wygląda to inaczej niż u mnie?


Widzę że jesteśmy obaj z Lublina. Gdzie Ci to robili? Ja ze swoim byłem w Płouszowicach. Wcześniej sie na nich nigdy nie zawiodłem ale teraz dali troszke ciała.


No na razie nikt nie robił. Bo każdy ma "jakiś" problem. Jeden chce całe zawieszenie rozbierać, drugi żeby mu cześci kupić, trzeci nie chce wprasowywać tulei. Szukam fachowca...
 
 
Krix0 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Artur
Pomógł: 15 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Kwi 2015
Posty: 245
Skąd: KGR
Wysłany: 2017-02-03, 16:42   

Szkoda ze tak daleko bo bym podjechsl i ogarnelibysmy to.
I jak dales rade, tym śruba?
_________________
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)
 
 
IOException 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-10, 12:24   

Jednak wybrałem opcję nowych wahaczy + śruby. 350zl/szt tylko w ASO.

Może jestem głupi, ale nie ufam mechanikom, że mi dobrze wpasują tuleję. Zresztą sam wahacz też w słabej kondycji jak na niego popatrzyłem.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: