Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
WRC części samochodowe OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6] Wymiana termostatu
Autor Wiadomość
progressowy 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Wiek: 38
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 170
Skąd: POMORSKIE
Wysłany: 2010-07-14, 16:26   [A6 C6] Wymiana termostatu

Hej.
Dostrzegłem zaraz po zakupie autka,iz podczas jazdy na trasie(dość szybkiej) temperatura na szafie spada z 90 na 75. Podczas ruchu miejskiego z załaczona klimą temperature trzyma 90.Po nocy autko nagrzewa sie raczej szybko. Z doswiadczenia wiem,ze cos tu nie tak. Zaczął bym od podpiecia vaga i sprawdzenia błedów. Niestety kolega ,ktory posiada vaga,ktorym obsługuje swoje a4 z 1998r nie łączy sie z moim audi.
Może jest ktos wsród Was,kto by mógł podpiac diagnoze z okolic Malborka?
Tymczasem zamówiłem ori termostat za 280zł. Chce go wymienic sam.
Proszę o pomocne wskazowki dotyczace wymiany termostatu w konkretnie tym modelu silnika BDW.
Ile mniej wiecej nabyc płynu chłodniczego(w gazetach opisuja,ze smiało można mieszac płyn chlodniczy,jednakze inne zrodła mowia o wyłączności G12 i uzupełniania tylko i wyłącznie nim)?
Czy układ odpowietrza sie sam? (w poprzednim aucie BMW e-60 odpowietrzanie jest automatyczne-dolewamy tylko do zbiorniczka jak nam ubędzie)

[ Dodano: 2010-07-22, 21:03 ]
Widze,ze nikt nie miał doczynienia jeszcze z wymiana termostatu w c6.
W warsztacie gdzie to robiłem równiez. Na szczescie byłem przy tym i pomagałem.
Roboty co niemiara. Niby na wierzchu a jednak.
Koniecznie trzeba kolektor odkrecic i uniesc do gory aby odkrecic przekletą srubke oraz uniesc i wyjac termostat. Do tego pozdejmowac weze gumowe oraz te plastikowe wezownice poodkrecac,nastepnie zdemonowac czujnik,zdjac pasek klinowy uff.
Na samym poczatku trzeba było zdjac dolne osłony i spuscic płyn.
Układ odpowietrza sie sam. My tylko dolewamy ubytek do zbiorniczka.
Czas operacyjny 3h cena za wymiane 100zł niby ze znizką za to ze pomagałem.
_________________
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
coolmen77 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 565
Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-04-18, 16:42   

progressowy
trzeba ściągnąć cały kolektor, czy wystarczy poluzować śruby i lekko go unieść??
pasek klinowy koniecznie trzeba demontować??
 
 
shogun 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 179
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-04, 18:22   

właśnie jestem po własnoręcznej wymianie termostatu. kolektora nie trzeba w całości ściągać ale trzeba całkowicie go odkręcić, żeby go unieść jak progressowy pisał. Ja paska klinowego nie ściągałem, lekko się tylko z jednej strony pochlapał podczas odkręcania plastikowych rur (tych przy termostacie). Myślę, że normalnie w serwisie (nie ASO) wzięli by za to co najmniej 200PLN. Roboty jest na 3h choć zeszłoby się mniej jakby szybciej poszło spuszczanie płynu z chłodnicy.
Tak czy inaczej po wymianie temperatura silnika trzyma się idealnie na 90st, przed wymianą było max 71st.
_________________
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm
ostatecznie pożegnałem się z Audi:(
obecnie W205 C200T 4matic 2016
może kiedyś tu wrócę...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mikeF 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Michal
Wiek: 27
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 1
Skąd: Krakow
Wysłany: 2013-10-24, 20:15   

mam pytanie dotyczące samej części, ponieważ znalazłem sam termostat oraz termostat z tym plastikiem, różnica w cenie jest ogromna (sama metalowa czesc 30zl z plastikiem ponad 200) czy warto kupic sam bez plastiku i wmontowac w stary czy lepiej kupić od razu z plastikiem ? i czy ktoś to może robił ? jak to wygląda w praktyce ?
 
 
shogun 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 179
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-24, 20:38   

z tego co pamiętam to termostat był nierozbieralny, masz zdjęcia tego co chcesz kupić?
_________________
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm
ostatecznie pożegnałem się z Audi:(
obecnie W205 C200T 4matic 2016
może kiedyś tu wrócę...
 
 
przemo88 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Przemek
Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 5
Skąd: MCP
Wysłany: 2017-03-04, 13:59   

dokładnie, trzeba kupic calosc, bo jest nie rozbieralny
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: