Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 Quattro] tylne zawieszenie, tyleje wahaczy
Autor Wiadomość
xpbit 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 613
Skąd: Rybno k/Działdowa
Wysłany: 2016-12-06, 19:26   [A6 C5 Quattro] tylne zawieszenie, tyleje wahaczy

Witam.

Tak jak w temacie pozrywało mi parę tulejek z tylnych wahaczy samochodem nie da się jechać prosto już ani ustawić geometri....

niestety w sklepie znaleźli mi tylko jakieś tulejki firmy FEBI i to jeszcze za kupę kasy....

znalazłem na allegro tulejki na cały tylny zawias z poliuretanu...... gdzie występują żółte i czerwone ale niestety większość jest tylko żółtych czyli tych niby twardszych.

i mam pytanie czy ktoś miał do czynienia z takimi tulejkami ? montował je u siebie i wie czy np nie będzie to uciążliwe w użytkowaniu auta ze np będzie za twardo tam albo coś ?

chciałem kupić całe sanie z wahaczami ale to nic ciekawego nie ma a w wahaczach z demontażu też różne mogą być te tulejki....

daję link jak to wygląda na aukcji :

http://allegro.pl/audi-a6...6566946404.html

Pozdrawiam <rotfl>
_________________
_________________________________ Audi Quattro______________________________
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Mauros88 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Marek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 112
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2016-12-06, 19:47   

Szukaj takich tylko czerwonych. Zólte sa twarde a czerwone zblizone do ori twardosci gumy
 
 
xpbit 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 613
Skąd: Rybno k/Działdowa
Wysłany: 2016-12-06, 20:14   

Mauros88 napisał/a:
Szukaj takich tylko czerwonych. Zólte sa twarde a czerwone zblizone do ori twardosci gumy


problem w tym że na tył czerwone to występują tylko łączniku stabilizatora i jedna górna tulejka chyba na wahaczu, a reszta tylko żółte <uoee>


ale zastanawia mnie to czy to aż takie twarde na prawdę żeby zamontowane z tyłu były uciążliwe ?? nie wiem jak to w ogóle sobie rozumować o ile to jest aż twardsze....

na różnych forach w sumie nic nie ma na te tematy sensownego opisane....

i głównie to chcą z przodu wymieniać..... niestety po 19latach w mojej a6 rozsypał się tył i teraz mam mega problem :(
_________________
_________________________________ Audi Quattro______________________________
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Mauros88 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Marek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 112
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2016-12-06, 20:58   

www.strongflex.eu tu znajdziesz wszystko. Wierz mi zołty jest duzo twardszy od czerwonego. Zolte sa jak skała prawie.
 
 
xpbit 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 613
Skąd: Rybno k/Działdowa
Wysłany: 2016-12-07, 10:51   

No właśnie i tego się boje ze moze za twarde i jazda bedzie nieprzyjemna albo cos..... No nie wiem jak to rozumować ta twardość...... Pracuje to jakos czy nie ? i jest sztywne ?
_________________
_________________________________ Audi Quattro______________________________
 
 
Mauros88 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Marek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 112
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2016-12-07, 13:42   

czerwone pracuja jak ori gumy a zolte sa duzo twardsze. Oba pracuja. czerwone bardziej zolte mniej bo sztywniejsze
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
xpbit 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 613
Skąd: Rybno k/Działdowa
Wysłany: 2016-12-07, 15:40   

Mauros88 napisał/a:
czerwone pracuja jak ori gumy a zolte sa duzo twardsze. Oba pracuja. czerwone bardziej zolte mniej bo sztywniejsze


no tak wiem o co chodzi z kolorami.....

ale nie wiem czy na tych żółtych da się normalnie samochód eksploatować czy będzie zaraz jakoś twardo że dupa odpadnie.....

bo na tył są tylko żółte

wszędzie piszą że żółte typowo do sportu.... no i teraz nie wiem czy do normalnego jeżdżenia też się będą nadawać <uoee>
_________________
_________________________________ Audi Quattro______________________________
 
 
rafio83 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Rafał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 344
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2016-12-08, 06:23   

Może mi ktoś wyjaśnić zasadność używania tych gum? Rozumiem ich wymianę ale co ze sworzniami (poddaje się regeneracji czy jak)?
 
 
Mauros88 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Marek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 112
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2016-12-08, 06:50   

Sa firmy regnerujace sworznie.

Mysle ze trzeba by bylo do ncih zadzwonicz czy maja czerwien na tył bo mieli kiedys. Teraz widze faktycznie ze tylko zolte sa w sprzedazy
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
xpbit 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 613
Skąd: Rybno k/Działdowa
Wysłany: 2016-12-10, 10:57   

Mauros88 napisał/a:
Sa firmy regnerujace sworznie.

Mysle ze trzeba by bylo do ncih zadzwonicz czy maja czerwien na tył bo mieli kiedys. Teraz widze faktycznie ze tylko zolte sa w sprzedazy



dzwoniłem pytałem.

występują tylko żółte z tego względu że niby czerwone byłyby za miękkie na tył i tylne żółte maja najwięcej wspólnego z fabryka oprócz tej jednej co występuje w dwóch wariantach.

telefonicznie zapewniali że sami projektują te tulejki i do oryginalnych wahaczy pasować mają idealnie.

twardsza guma tulei to mniejsza praca wahacza a co za tym idzie lepsza stabilność geometrii samochodu.

u mnie np tuleje gumowe na "bananach" z przodu od krzywych tarcza zrobiły się takie miękkie i teraz tak walą jakby były pozrywane.... dodam że wahacze marki FEBI której na prawdę nie polecam.... meyle hd jest o niebo lepsze nawet master sporty z allegro były lepsze.

wracając do poliuretanu to zdecydowałem się zamontować prawie cały pakiet na tył bo resztę że tak powiem mam nie tkniętą z racji tego że mało co pracuję cała reszta.

wymienię tylko wszystko na wahaczach i zwrotnicy i zobaczymy jak to będzie się sprawować :]
_________________
_________________________________ Audi Quattro______________________________
 
 
mati1987 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 38
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-12-12, 06:57   

Też się rozglądam za tulejami do tylnego zawieszenia, u partnera forum (gekoczęsci) znalazłem prawie wszystkie potrzebne poza wahaczami poprzecznymi i wahaczami zbieżności. Napisałem do Motowermar.pl czy mają takie tuleje do a6 c5 bo do a8 d2 wystawiona jest aukcja na alledrogo. Zastanawiałęm się też nad używanymi z s6 bo podobno pasują ktoś tak kiedyś pisał na forum i sanki są alu a nie metalowe jak u nas w zwykłym a6.
 
 
xpbit 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 613
Skąd: Rybno k/Działdowa
Wysłany: 2016-12-18, 23:27   

mati1987 napisał/a:
Też się rozglądam za tulejami do tylnego zawieszenia, u partnera forum (gekoczęsci) znalazłem prawie wszystkie potrzebne poza wahaczami poprzecznymi i wahaczami zbieżności. Napisałem do Motowermar.pl czy mają takie tuleje do a6 c5 bo do a8 d2 wystawiona jest aukcja na alledrogo. Zastanawiałęm się też nad używanymi z s6 bo podobno pasują ktoś tak kiedyś pisał na forum i sanki są alu a nie metalowe jak u nas w zwykłym a6.


ja dzwoniłem do tych ze strongflex.pl

zapewniali że projektują sami te tuleje pod oryginalne wahacze i muszą pasować perfekcyjnie i bez lipy.

dowiedziałem się że na tył są tylko żółte (sportowe) z tego względu że są bardziej zbliżone do ori niż czerwone.

patrząc na wszystko inne i ceny zwykłych gumowych które są droższe zdecydowałem się zamówić te ze strongflex.pl

niestety dopiero w połowie stycznia mam termin u mechanika i dopiero wtedy będę mógł coś napisać jak to się sprawuje :]
_________________
_________________________________ Audi Quattro______________________________
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mati1987 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 38
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-12-19, 08:59   

Też pisałem z nimi i to samo mi odpisali, raczej się zdecyduje na te tuleje ale dopiero na wiosnę jak będę wymieniał wszystkie na tyle. Ma nadzieję że napiszesz jakieś spostrzeżenia do tego czasu. <rotfl>
 
 
Zbój 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Krzysiek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 243
Skąd: Siedlce/Parczew
Wysłany: 2016-12-19, 21:24   

xpbit, kupiłeś cały taki komplet za około 950zł czy poszczególne części?
Ja też powoli czaje się na te tuleje bo ostatnio po wymianie amorów na geometrii powiedzieli mi że są lekko rozwulkanizowane na wahaczach a w zwrotnicach wiem że mam jedną zerwaną bo tak stała że nie dało się wyregulować kąta pochylenia koła...
Z tymi poliuretanami to słyszałem tylko o jednym problemie a mianowicie skrzypienie... już nawet zastanawiałem się nad zrobieniem kalamitek do smarowania :D
 
 
xpbit 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 613
Skąd: Rybno k/Działdowa
Wysłany: 2016-12-21, 16:08   

tzn ja planuję zamówić tydzień przed montażem żeby w razie coś zmieścić się w terminie 14dni na zwrot :]

ale planują kupić tylko tuleje na wahacze i tuleje na zwrotnicę

to wychodzi tam jakieś niecałe 700zł

reszty nie będę ruszał bo nie ma śladów zużycia także to bez sensu :)

a i resztę to już bezproblemowo można wymienić, a tu to cała sanie pójdą na wierzch i wszystkie wahacze i zwrotnice do wprasowania nowe tulejki :]

gościu przez telefon zapewniał że do oryginalnych wahaczy tak pasują że nie ma opcji żeby tuleja poruszyła się w gnieździe wahacza.... wspominał też że trzeba ją tylko dobrze nasmarować przed wkładaniem i ma być igła

gwarancję dają także trzeba brać bo w sumie z tego co ja szukałem to nic innego nie ma....

są jakieś febi po hurtowniach a ja już febi nie polecam nikomu i są na dodatek dużo droższe <uoee>

teraz już między świętami żaden mechanik nie ma czasu ale w styczniu od razu się za to biorę także będzie wiadomo co i jak <rotfl>
_________________
_________________________________ Audi Quattro______________________________
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: