Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
WRC części samochodowe OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5] Czujnik temperatury
Autor Wiadomość
Piotr P. 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Multitronic
Imię: Piotr
Wiek: 53
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 107
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-06-10, 19:02   [A6 C5] Czujnik temperatury

Witam,

1. Gdzie znajduje sie czujnik temperatury wody.
Pytam dlatego, bo wydaje mi się , że jest uszkodzony, bo po zgaszeniu auta temperatura cały czas pokazuje błyskawicznie 90 stopni (po przekręceniu kluczyka natychmiast skacze na 90, a nie powoli wskazówka rośnie) i tak do ok. 2 godzin, dopiero później zaczyna spadać, ale wskazówka cały czas błyskawicznie wskakuje na dana temperaturę.

Dzisiaj zauważyłem, że kapie mi płyn chłodniczy pod samochodem pod przednim prawym kołem od pasażera (stałem w korkach i było straszliwie gorąco). Ze zbiorniczka ubyło płynu z max. do min. Po ostudzeniu silnika (2 godziny) dolałem płynu i zagrzałem silnik do 90 st. i zaczął kapać płyn, ale nie wiem skąd. Auto zgasiłem i po ~pół godziny zapaliłem i pojechałem w trasę i tu co dziwne woda/płyn utrzymuje się na tej samej wysokości - nic nie kapie. Czy to było chwilowe nadciśnienie i wywaliło gdzieś wodę, czy jest to wina czujnika/termostatu bo wiatrak nie włączył się.
_________________
Pozdrawiam, Piotr P.

Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Piotr P. 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Multitronic
Imię: Piotr
Wiek: 53
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 107
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-06-10, 19:26   

Dzięki, ten link http://www.a6klub.pl/c5-2...cego-vt1186.htm wszystko pokazuje.

A czy czujnik temperatury tj. wskaźnik na desce powinien powoli rosnąć do danej temperatury? czy po przekręceniu kluczyka natychmiast skacze np. na 90 stopni?
_________________
Pozdrawiam, Piotr P.

Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
 
 
Piotr P. 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Multitronic
Imię: Piotr
Wiek: 53
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 107
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-06-10, 19:36   

slavi16 napisał/a:
Piotr P. napisał/a:
wskaźnik na desce powinien powoli rosnąć do danej temperatury

Dokładnie tak! Jeśli przesuwa się bardzo szybko, to wina może leżeć gdzieś po stronie elektryki ;-)


O to ma problem :-(
Czy to jest ten czujnik, który pokazałeś na zdjęciu, on pokazuje na desce/wskaźniku?. Czy ten przy chłodnicy, który włącza wiatrak?
_________________
Pozdrawiam, Piotr P.

Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
filcuch 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 22
Skąd: Zakrzewo
Wysłany: 2009-06-10, 20:32   

Tak jak Andi 2.5 tdi mowi czujnik jest z tyłu silnika. Czujnik jest wciskany z góry , z boku jest takie plastikowe zabezpieczenie wystarczy wysunąć . Co do wymiany na zimnym silniku i sprawnym termostacie moze wycieknie około 100ml płynu.
 
 
Piotr P. 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Multitronic
Imię: Piotr
Wiek: 53
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 107
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-06-10, 22:33   

Andi 2.5 tdi napisał/a:
opis poszukiwanego przez ciebie czujnika jest wposcie pod zdjeciem ,do ktorego dalem ci linka
chodzi o ten ktory pokazuje na desce tu znalazlem opis silnika gdzie on jest cytuje:
Napewno jest jeszcze drugi czujnik, jeden jest przy chłodnicy i on włacza witraczek, a drugi u mnie w aucie 2,4 benzyna jest z tyłu silnika po lewej stronie na metalowej rurce cięzko jest znaleść bo zgóry zasłaniała u mnie rura o filtra od powietrza.

[ Dodano: 2009-06-10, 20:00 ]
slavi16, wzucil schemat jest to ten z nr 3 ;-)


Dzięki serdeczne :-)

Co do kapania, to już powoli dochodzę skąd to leci. Wydawało mi się ,że to z prawej strony, a tu okazuje sie, że to po lewej stronie pod zbiorniczkiem (kabel przenosił płyn, to ten który łączy czujnik przy chłodnicy z ....), ale jeszcze dokładnie nie doszedłem do celu, gdzie jest ten punkt.

[ Dodano: 2009-06-11, 08:51 ]
Andi 2.5 tdi napisał/a:
Napewno jest jeszcze drugi czujnik, jeden jest przy chłodnicy i on włacza witraczek, a drugi u mnie w aucie 2,4 benzyna jest z tyłu silnika po lewej stronie na metalowej rurce cięzko jest znaleść bo zgóry zasłaniała u mnie rura o filtra od powietrza.


Jak sprawdzić te dwa czujniki czy są sprawne?.

Pierwszy przy chłodnicy - zauważyłem, że nie włącza wiatraka

Drugi temperatury - wskaźnik na desce po przekręceniu kluczyka skacze natychmiast na daną wartość, ale z tego co widze, jak rano zapalę, to jest na min 60 stopni i dopiero po zagrzaniu silnika stopniowo rośnie. Ale gdy juz rozgrzeje silnik do max. np. 90 stopni i zgaszę auto, a po kilku minutach przekręcę kluczyk to wskaźnik skacze natychmiast na 90 stopni, a nie stopniowo rośnie do tej temperatury.

Czy to ma jakieś ujemne znaczenie na poprawną pracę silnika i czy da się to zdiagnozować np. VAG-em
_________________
Pozdrawiam, Piotr P.

Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
 
 
Johnny_88


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 30
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-01-31, 23:35   

Mam problem podobny jednak u mnie wskazówka nie "wstaje" do 90 mimo upływu czasu podczas jazdy... wskazówka od temp oleju wzrasta a od wody stoi na 60... Co to może być...?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1989
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-02-01, 09:16   

Johnny_88,

Do sprawdzenia czujnik temperatury najlepiej vagiem, następnie test zegarów czy działają, też vagiem .
Ale może być to wina niesprawnego termostatu, ogrzewanie dobrze działa?
 
 
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2204
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-02-01, 09:21   

Johnny_88 napisał/a:
wskazówka od temp oleju wzrasta a od wody stoi na 60... Co to może być...?

sprawdzić pod kompem wskazanie temp, jak z ogrzewaniem
możliwy termostat, czujnik temp
 
 
Johnny_88


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 30
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-02-01, 18:35   

Ogrzewanie działa bez problemowo... nawet po długiej jeździe zaglądałem pod maskę i macałem zbiornik i czułem temperaturę... poziom płynu bez zmian... wkrótce pojadę na VAG i się sprawdzi... Dzieki za pomoc Panowie... :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
agnieszka12543 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1989
Skrzynia: Manual
Wiek: 30
Dołączyła: 29 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: kraków
Wysłany: 2012-02-09, 17:42   

koledzy szukam dubel usunieto

Z góry dziękuję za odpowiedz 1
 
 
dawid018 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: dawid
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 269
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2014-01-19, 17:57   

mam podobny problem jakJohnny_88, u mnie też wskaźnik żadko pokazuje 90*.często jest tak ze pokazuje nieco więcej niż 60*.ogrzewanie działa,silnik grzeje się szybko.mam załozony gaz.jak auto troche postoi odpalone to wskażnik wejdzie na 90*,jak ruszę to spada na 60-80*,nieraz zgaszę i jak po chwili odpalę to znów pokazuje 90*.
jutro podepnę vaga i sprawdzę jakie wskazania są na vagu.jeśli będa ok to termostat??tylko dziwne by bylo ze tak szybko się nagrzewa.przelączanie na gaz mam ustawione na 30* i po odpaleniu jak zejdzie z "ssania" po kilkunastu sekundach już się przełacza.
 
 
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1989
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2014-01-19, 19:13   

dawid018, termostat zapewne do wymiany. A że szybko się nagrzewa to normalne przy tym silniku, tylko gdy uszkodzony termostat to będzie problem z uzyskaniem 90 stopni podczas jazdy.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 987
Skąd: TOS
Wysłany: 2014-01-19, 19:14   

Termostat ma za zadanie otworzyć się przy temperaturze ~ 90°C. Jeżeli jest uszkodzony tak, że otwiera się za wcześnie to wtedy otwiera się np przy tych 60°C i silnik jest niedogrzany. Ale do tych 60 stopni auto działa i rozgrzewa się poprawnie.

Sprawdź VAGiem co idzie do Engine, a co idzie do Instruments... Jak będzie większa różnica niż 5° to walnięty czujnik.

Jak tolerancja w normie to termostat.
_________________

 
 
dawid018 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: dawid
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 269
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2014-01-19, 22:28   

ok dzięki panowie,jutro sprawdzę.

[ Dodano: 2014-01-20, 20:47 ]
no i niestety jednak termostat do wymiany.wskazania licznika mniejwięcej pokrywają się z vagiem i w grupie silnika i licznika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: