Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, części Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5] A6 C5 3.0 MOCNE FALOWANIE OBROTÓW NA BIEGU JA?OWYM
Autor Wiadomość
kamson025 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 25
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2011-03-30, 01:44   [A6 C5] A6 C5 3.0 MOCNE FALOWANIE OBROTÓW NA BIEGU JA?OWYM

Witam
Miałem taki problem z instalacja LPG, czasem szarpał na gazie tak przy około 1500obrotów, ale benzynka chodziła super. Oddałem samochod do Gaziarzy zeby sprawdzili przyczyne szarpania. Podobno podpieli po kompa i wyszło wypadanie zapłou na 4,5,6 cylindrze oraz błąd katalizatora,(zrobili regulacje LPG ale z marnym skutkiem) i mowią potem że to wina cewek. Kupiłem więc 3 nowe cewki(BERU) i po wymianie jakimś cudem jest jeszcze gorzej, Silnik faluje od 400 do 700 trzesie budą na wyższe obroty sie normalnie wkręca zarówno na benzynie jak i LPG(na gazie wyskakuje Check Engine). Przy okazji łatali mi także dziurawy wąż od nagrzewnicy, może tam coś spierniczyli i dlatego go tak dusi. Po odpięciu przepływomierza nie widać zmian w pracy silnika to dobrze czy zle?
Czy możliwe że po wymianie cewek zaczął tak zle pracowac? Dodam że po włożeniu starych również faluja tak samo obroty.
Czytałem wiele wątków i jutro zaczynam od czyszczenia przepustnicy, krokowca i przepływomierza.
Dzisiaj zakupiłem vag-a wiec w piątek podłącze i zobacze czy naprawde takie błędy są jak mówili.
Co jeszcze radzicie?
 
 
ASO forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
Petroniusz566 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-03-30, 03:03   

<mysli> ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić Odmę i szczelność układu dolotowego od przepływomierza do przepustnicy, duże znaczenie ma również stan kabli wysokiego napięcia i świec zapłonowych.. Po podłączeniu VAG koniecznie sprawdź parametry pracy przepływomierza i sond lambda
_________________
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-03-30, 06:26   

Jaką masz instlację, sterownik, wtryskiwacze i reduktor i kiedy była montowana instalacja.
Najlepiej walnij fotki z pod maski i wklej do tematu.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
ASO forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
zbig_wwl 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Zbyszek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 432
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-03-30, 20:28   

Masz VAG-a, to zczytaj chociaż błędy i zamieść tutaj.

Jeżeli nie boisz się o utratę kodów do radia itp. to zresetuj ECU odłączając klemę akumulatora na kilka minut. Potem zobacz jak auto będzie pracowało na Pb (LPG nie włączaj wcale).

No i oczywiście napisz, co to za instalka i wrzuć foto spod maski ;)
_________________
Pozdrawiam
zbig_wwl


ps. nie pomagam na PW
 
 
kamson025 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 25
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2011-03-30, 23:58   

Nawet nie chodzi o instalacje LPG chodzi mi teraz zeby głownie zrobić coś aby nie szarpał na wolnych obrotach na benzynie to jest teraz najwiekszym problemem.
Wogole przed pojechaniem do gazaiarzy mialem błedy wypadania zapłonu na 4,5,6 cyluindrze i chodzil ok mial tam jakies milimetrowe wahania ale to co jest teraz to tragedia(od 300 do 700 takie nieregularne)
odnośnie tego wypadania zapłonu znalazlem identyczny problem na forum tak samo wypadania 4,5,6 w tym samym silniku co ja mam czyli 3.0 ASN i powodem byl zapchany KAT.
Ale to narazie malo ważne.
Poprostu jak mi robili węzyk od nagrzewnicy to cos mogli obluzować albo jak sie kompem bawili od Lpg to możliwe że cos zmienili z wtryskiem benzyny?

[ Dodano: 2011-03-31, 00:08 ]
zbig_wwl napisał/a:
Masz VAG-a, to zczytaj chociaż błędy i zamieść tutaj.

Jeżeli nie boisz się o utratę kodów do radia itp. to zresetuj ECU odłączając klemę akumulatora na kilka minut. Potem zobacz jak auto będzie pracowało na Pb (LPG nie włączaj wcale).

No i oczywiście napisz, co to za instalka i wrzuć foto spod maski ;)

Odpinałem aku na godzine nic nie dało.
Na "ssaniu" silnik gdy ma 1200obrotow ladnie pracuje dopiero jak zejdzie do normalnych zaczyna falować.
 
 
zbig_wwl 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Zbyszek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 432
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-03-31, 00:14   

Zapchany kat może być przyczyną, ale na początek zobacz, czy w ogóle pracuje Ci sonda S1B2 - może masz za ubogą lub za bogatą mieszankę i dlatego wypadają zapłony na całym rzędzie. Wrzuć screena kanału 32 z VAG'a i logi z kanału 33 na wolnych obrotach, wtedy już coś będzie można wywnioskować <luzik>
_________________
Pozdrawiam
zbig_wwl


ps. nie pomagam na PW
 
 
ASO forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-03-31, 07:30   

kamson025 napisał/a:

Wogole przed pojechaniem do gazaiarzy mialem błedy wypadania zapłonu na 4,5,6 cyluindrze i chodzil ok mial tam jakies milimetrowe wahania ale to co jest teraz to tragedia(od 300 do 700 takie nieregularne)

Trzeba było tak od razu.
Gaziaż druciaż bo nie montuje się instalacji do źle działającej benzyny.
Mimo że praktycznie nic nie było wyczuwalne na benzynie to błędy na vagu wywalało o wypadaniu zapłony na cyl. 4,5,6 i gazownik powinien Cię odesłać abyś doprowadził auto do porządku lub uprzedził że po montażu mogą wystąpić problemy bo ECU zgłasza błędy o wypadaniu zapłonu a na gazie mogą one być bardziej wyczuwalne.
Skasuj błędy i jeździj tylko na benzynie.
Ja bym stawiał na układ zapłonowy
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
kamson025 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 25
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2011-03-31, 13:52   

Dzisiaj bede patrzył na świece i sprawdze kompresje na cylindrach.
Wyczytalem takze ciekawa rzecz bo mi strasznie padał aku a mrozów nie było.
Może alternator szwankuje i nie daje takiego napiecia ladowania jak potrzeba w skutego czego fluja obroty i tak szybko go rozladowywuje.
aku jest bardzo dobrze naladowany na wskazniku po prawej stroenie jest tak za 14V.
Może sprobować iść tym tropem.
Przed wymiana cewek ładowali go jeszcze gaziarze moze zly prąd dali albo cos i poszedl do reszty altek.
 
 
Petroniusz566 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-03-31, 14:57   

kamson025, zdało by się jeszcze koniecznie zrobić adaptację przepustnicy w VAGu.. widzę, że akumulator był odpinany kilka razy i na dłużej.. przepustnica mogła się rozregulować.. Jeśli adaptacja nie pomoże to napewno nie zaszkodzi
_________________
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
 
 
ASO forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
olik1989 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 90
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-05-11, 19:35   

U mnie w silniku 2.4 na biegu jałowym delikatnie co jakiś czas obroty się podwyższą i trochę falują. Jest takie coś dopuszczalne, czy raczej u Was wskazówka obrotomierza trzyma się równiutko? Klimatyzacje mam wtedy wyłączoną, przewody i świece świeżo co wymienione.
 
 
Petroniusz566 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-05-11, 21:22   

olik1989, mam ten sam kod silnika i prawidłowe obroty na biegu jałowym powinny wynosić 680-720.. nie mniej nie więcej... Wskazówka na obrotomierzu powinna trzymać równo.. może lekko drżeć jak się dobrze wpatrzysz
_________________
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
 
 
olik1989 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 90
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-05-11, 22:05   

Jak myślisz, czym może być to u mnie spowodowane? Przez jakiś czas stoi w miejscu a później na chwilę zacznie falować o amplitudzie ok 50 po czym znowu przez jakiś czas stoi. Ogólnie rzecz biorąc wskazówka zachowuje się niestabilnie, natomiast nie przekłada się to na pracę silnika. Katalizatora nie mam zapchanego, bo wczoraj wymieniłem na strumienice po obu stronach. Dzieje się tak zarówno na LPG jak i benzynie.
Ostatnio zmieniony przez olik1989 2011-05-12, 00:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ASO forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
Petroniusz566 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-05-11, 22:13   

Przyczyn może być wiele, zużyty przepływomierz, brudna przepustnica, nieprawidłowo działający czujnik temperatury, uszkodzona odma lub rozszczelnienie układu dolotowego powietrza... Bez podłączenia do VAGa nie uda się zdefiniować usterki.. Sam dość długo z tym walczyłem..
_________________
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
 
 
matelek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Mateusz
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 693
Skąd: myszków
Wysłany: 2011-05-13, 19:04   

badz faluje od lpg - najczestrza przyczyna
 
 
olik1989 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 90
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-05-14, 18:03   

Przy przełączeniu na benzynę jest bez zmian.
 
 
ASO forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: