Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 2.7BiT]Czujnik EGT
Autor Wiadomość
zbig_wwl 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Zbyszek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 439
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2010-07-20, 09:55   [A6 C5 2.7BiT]Czujnik EGT

Ostatnio dopadł mnie problem z czujnikami G235 i G236, czyli czujnikami temperatury spalin. Ponieważ elektronika to moje hobby, to nie bardzo chce mi się płacić >1kPLN za zestaw naprawczy i postanowiłem zrobić sobie te czujniki samemu. Przechodząc do sedna - muszę zamówić termoparę, ale aby to zrobić, potrzebuję jej wymiary :-) . Elektronikę właściwie już zrobiłem i obecnie jeździ już w samochodzie i na razie emuluje prawidłowy sygnał z czujnika, ale wiadomo, że na dłuższą metę nie jest to dobre rozwiązanie.
Super byłoby, gdyby ktoś podał mi dokładne wymiary termopary, wraz z rozmiarami i parametrami gwintu nakrętki mocującej. Jeszcze lepiej, jeżeli ktoś może mi przesłać swój uszkodzony czujnik, to sam sobie go pomierzę. W zamian za jakiś czas (po testach na moim autku :-D ) osoba, która pierwsza się zaoferuje i będzie zainteresowana, dostanie ode mnie komplet elektroniki (bez termopar i wtyczek) zastępującej obydwa fabryczne czujniki.
Liczę na odpowiedź i wtedy na PW podam swój adres.

Pozdrawiam
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
KONREY 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: mława/arhus
Wysłany: 2010-07-27, 22:14   

witam kolego i jak poszukiwania i jak przegiegaja testy . zapewne czytales moj post o nieszczesnych czujnikach i zastanawiam sie nad tym co mi kiedys gostek z servisu w niemcowni powiedzial ze po pierwsze czujniki te padaja najczesciej po 200 tys. przebiegu i ze od 2002 roku zmienili producenta i podobno te nowe czujniki sa niby mocniejsze i ze pracuja na innych nieco parametrach ale ile w tym prawdy . :-/ moze juz cos rozkminiles w tym kierunku
_________________
było audi 100 C4 2,3
100 C4 2,6
A6 C4 2,8
100 C4 2,5 TDI
JEST A6 C5 2,7 BITURBOOOOOOOOO
 
 
zbig_wwl 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Zbyszek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 439
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2010-07-29, 23:57   

Na razie czekam na wsparcie mnie uszkodzonym czujnikiem 06A 919 529 przez jednego kolegę z forum ;-) i od dwóch tygodni auto jeździ na emulacji EGT. Plusem jest moc dostępna w każdej chwili i zero błędów w sterowniku. Minusy - używam tej mocy z pełną świadomością, że elektronika mnie nie poratuje i paliwa nie podleje odpowiednio w potrzebnym momencie oraz świadomość druciarstwa trwania takiej sytuacji :-/ .

Co do przebiegów - trudno mi powiedzieć, bo auto nabyłem niedawno. Przebieg ok.200kkm - raczej prawdziwy. EGT'y były już chyba wymieniane, bo oba są brązowe i obydwa z krótkim kablem. Czujniki przestają działać i generują błędy zwarcia do masy lub linii plusowej. Dzieje się to w większości wtedy, gdy auto postoi z 2 minuty z gorącym silnikiem lub wolno porusza się w korku - koniec korka i nie ma czym odjechać. Trochę dziwne jest też to, że obydwa czujniki "wywalają się" właściwie jednocześnie, więc może jeden wadliwy powoduje jakieś zakłócenia na linii zasilania (jest wspólna dla obydwu czujników).

Co do sygnałów - moje EGT'y będą generowały sygnały zgodnie z charakterystyką PWMduty-*C zawartą w dokumencie znanym chyba wszystkim posiadaczom 2.7BiT, czyli "The 2.7-litre V6 Biturbo Design and Function Self-study Programme 198". Nic nie wiem o zmianach tej ch-ki i w sumie nie widzę podstaw, aby miała być zmieniana :?: Nie ma natomiast najmniejszego technicznego problemu, aby to zrobić <ok> .

Sama elektronika w moich EGT'ach jest oczywiście różna od OEM'owej i oczywiście dołożę wszelkich starań, aby była bezawaryjna. Problemem jest zakup wtyczki odpowiadającej tej z oryginalnego czujnika, więc albo uda się "wybebeszyć" oryginalny czujnik i go "zregenerować", albo trzeba będzie niestety zamienić oryginalne wtyczki z wiązki na jakieś bardziej uniwersalne (znowu duciarstwo :-( ).

Wszelkie sugestie i informacje mile widziane, a o postępach prac będę oczywiście informował :-)



Dodano 04.08.2010r.
Dzięki koledze KONREY trochę ruszyło się w kwestii EGT. Po kolei:

1. Czujnik KONREY'a dało się stosunkowo łatwo otworzyć, więc obrany został kierunek prac na wykorzystanie oryginalnej obudowy po uszkodzonym EGT
Poniżej zdjęcie po otwarciu:



Czujnik był zalany takim jakby silikonem, ale ławo się dało to usunąć. I teraz najważniejsze chyba ;-) - prawdopodobnie przyczyną uszkodzenia był tzw. "zimny lut" pomiędzy przewodami termopary a płytką elektroniki. Po ponownym polutowaniu czujnik działa OK. Nie miałem co prawda źródła ciepła o odpowiedniej temperaturze, ale po ponownym rozlutowaniu i imitacji napięcia z termopary sygnał wyjściowy czujnika był zgodny (z grubsza ;-) ) z wykresem referencyjnym.

2. Nie wytrzymałem i poszedłem wydłubać EGT ze swojego samochodu :mrgreen: . W miejsce swojego wkręciłem EGT KONREY'a trochę spreparowany do celów pomiarowych. Przejechałem tak sobie z 50km i mogę napisać, że w tym czasie termopara ani razu nie przestała działać. Potwierdza się więc, że to elektronika EGT'ów daje ciała.

3.Przejdźmy do mojego EGT'a. Jak wcześniej pisałem, mam EGT'y prawie na pewno już wymieniane - numery z obudowy sugerują, że zostały wyprodukowane w 2008 i 2009r. Ten co wyjąłem jest z 2008r. Otworzyć dało się go nawet łatwiej niż ten KONREY'a, ale w środku była niemiła niespodzianka :-(



Całość zalana jakąś gumą, której nie dało się tak łatwo wydłubać, jak KONREY'owy silikon.
Po wydłubaniu wygląda to tak:



Same termopary też nieco się różnią:



Ta zwężona u końca to moja - nowszego typu, z EGT'a z końcówką "J" w numerze.

Podczas usuwania tego dziadostwa elektronika się uszkodziła, więc autonomicznych testów nie dało się przeprowadzić.

4. Porównując jakość wykonania elektroniki z EGT'a KONREY'a (najprawdopodobniej 2001r.) i z mojego EGT to nie dziwię się, że to padło. Zmienili technologię (napewno) i pewnie producenta, ale jakość to się raczej nie poprawiła - wręcz wygląda to gorzej mimo różnicy czasu od wyprodukowania.

5. Moje termopary są w stanie właściwie wzorowym, termopary KONREY'a w co najmniej dobrym (i działają OK) więc chyba ograniczę się do "wyprodukowania" elektroniki swojej konstrukcji, a termopary pozostaną wraz z oryginalną obudową zintegrowaną z wtyczką.


Na razie byłoby na tyle - teraz trochę czasu zajmie "produkcja" płytek drukowanych, montaż, testy i poprawki. Jak coś konkretnego się narodzi, to napiszę. Może kogoś to zaciekawi <ok>



Dodano 17.08.2010r.

Czujniczek od jakiegoś czasu jeździ sobie w aucie. Póki co nie daje on informacji do ECU, tylko głównemu "Control Unit" w aucie, czyli mnie <ok> .
Wygląda to tak:


Ze względu na trwające testy, czujnik jest podłączony permanentnie pod zasilanie i jak na razie pracuje bez zarzutu.
Zdjęcie jest z porannego rozruchu, więc zarówno temperatura czujnika (puszki z elektroniką), jak i EGT są na poziomie temperatury otoczenia. Nagrałem filmik w czasie jazdy, ale niestety jakość strasznie kiepska, więc na razie nie będę tutaj wrzucał.

Parę ciekawostek z obserwacji:
1. Temperatura w miejscu umieszczenia czujnika w czasie jazdy jest ok. 10*C wyższa, niż temperatura na zewnątrz auta. W czasie postoju dochodzi do 60-70*C (temp na zewnątrz w czasie obserwacji ok. 30*C);
2. EGT w czasie normalnej jazdy do 140km/h - ok 700*C;
3. EGT w trakcie przyśpieszania z WOT na 2 i 3 biegu - temp osiąga ~900*C (jest to oczywiście temperatura termopary, więc spaliny mogą mieć więcej, bo tendencja zmiany temperatury jest cały czas rosnąca).
4. W moim aucie jest system SAI (Secondary Air Injection) - działa to całkiem sprawnie - po uruchomieniu stosunkowo szybko spaliny osiągają ok. 650*C, po wyłączeniu się SAI na biegu jałowym temperatura spada w okolice 300-400*C;
5. Nie chcę tu przybliżać układowych rozwiązań elektroniki czujnika, ale po skalibrowaniu elektroniki nawet mnie zaskoczył wynik wrzucenia termopary do gotującej się wody - na wyświetlaczu ukazała się temperatura 99.7-100.4*C :-D

Na razie to tyle - czekam na profesjonalnie wykonane płytki drukowane - wtedy EGT zagoszczą pod maską w swojej pierwotnej roli - dawcy info dla ECU <ok>

[ Dodano: 2010-09-16, 17:18 ]
To już ostatnia (mam nadzieję ;-) ) odsłona wątku o G235.

Zregenerowany czujnik przeszedł pozytywnie testy drogowe i w takiej postaci zagościł pod maską. Na razie wymieniony czujnik po prawej stronie samochodu - na lewą muszę się przygotować psychicznie - ciężko widzę wymianę ;-) .

Czujnik KONREY'a, który jeździł w teście został dzisiaj wyciągnięty i poszedł na sesję zdjęciową :mrgreen: , którą można zobaczyć poniżej:









Jak widać na ostatnim zdjęciu, naprawa nieco pozbawiła czujnik zewnętrznego piękna, ale za to serduszko pięknie pracuje. I oby tak pozostało na długi czas <ok>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bronek22221 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-08-07, 11:37   

Witam ja również borykam się z problemem tego czujnika i nie wiem czy tylko z nim.
Objawy u mnie to kulejąca praca na wolnych obrotach (prawie jak w ciągniku C330 :D ), nie wiem jeszcze jak z mocą ponieważ to nowy nabytek i nie jeździłem jeszcze tym samochodem (miał zajeżdżone sprzęgło), ale sprzęgło już zrobiłem i jutro będę mógł się przejechać i zobaczyć czy silnik oprócz tej kulejącej pracy ma moc.
Błędy jakie wyrzuca sterownik to:
17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Short to Ground
P1454 - 35-00 - -
Następnie błędy:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0306 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
U mnie jest czujnik z KONREY'a (ten z tym miękkim sylikonem).
Czy jedno z drugim ma coś wspólnego. Czyli ta nierówna praca silnika i wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach może mieć związek z tym czujnikiem? Może wiecie jakie są objawy uszkodzonego czujnika i czy są podobne do tych co występują u mnie. Wymieniałem świece i zmieniałem miejscami cewki bez zmian i te same błędy.
 
 
arti@R1 



Model: S6 C5
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Artur
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 91
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-01-28, 20:40   

zbig_wwl, dzieki raz jeszcze za info na PW i czekam na płytki...
_________________
S4 2.7T B5 , S6/RS6 4.2 C5
 
 
yaro97 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 96
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2012-05-24, 11:28   

Witam ja też mam problem z wypadaniem zapłonów. Cewki i świece wymienione. Alternator mi nie doladowuje czy to może być przyczyną? Nie chcę znów wydać niepotrzebnie pieniądze. Może ktoś mi pomóc?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Adas1Z 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 15
Skąd: Podebłocie
Wysłany: 2012-06-22, 06:18   

Ja walczyłem ponad poł roku z tym, kolega juz po?
 
 
yaro97 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 96
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2012-06-22, 14:41   

Wymieniłem alternator ale problem nie znikł. Dalej mi się pojawia wypadanie na 3 lub 5 cylindrze.
Możesz powiedzieć jak rozwiazales problem?
 
 
iceweed


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 12
Skąd: lublin
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-09-27, 07:40   

Sugeruje , że mogą to być prowadnice albo uszczelki zaworów.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
krystek13 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Krystian
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 240
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-28, 07:32   

iceweed, żeby wypadanie zapłonu spowodowała uszkodzona prowadniczka to musiała by być totalnie zatarta i zawór musiał by stać,a żeby uszczelniacz to spowodował to musiało by się z niego lać ciurkiem .Jeśli wypada tylko na jednym cylindrze sprawdz świece,cewke,i wtrysk.
_________________
340KM i 500NM :)
 
 
blade3215 


Model: S4 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T BEL 254KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Bartłomiej
Wiek: 25
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 2
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2014-01-16, 15:44   Audi 2,7bi turbo. Problem z czujnikami EGT.

Mam problem z czujnikiem EGT chodzi mi o tę elektronikę która jest wstawiana zamiast oryginalnej. Jak ją zdobyć?
 
 
daw2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Dawid
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 246
Skąd: lubaczów
Wysłany: 2014-01-16, 16:30   

krystek13 napisał/a:
iceweed, żeby wypadanie zapłonu spowodowała uszkodzona prowadniczka to musiała by być totalnie zatarta i zawór musiał by stać,a żeby uszczelniacz to spowodował to musiało by się z niego lać ciurkiem .Jeśli wypada tylko na jednym cylindrze sprawdz świece,cewke,i wtrysk.

Sprawdz ciśnienia na cylindrach w których wypada zapłon.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
fadros 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Automat
Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 42
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2014-01-16, 17:48   Re: Audi 2,7bi turbo. Problem z czujnikami EGT.

blade3215 napisał/a:
Mam problem z czujnikiem EGT chodzi mi o tę elektronikę która jest wstawiana zamiast oryginalnej. Jak ją zdobyć?


Pisz bezpośrednio do autora tematu - zbig_wwl nie dalej jak tydzień temu dostałem od niego elektronikę, wlutowałem i silnik nie wybuchł to chyba ok ;)
 
 
metyoo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Mateusz
Pomógł: 47 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 2117
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-01-16, 21:00   

daw2 napisał/a:
krystek13 napisał/a:
iceweed, żeby wypadanie zapłonu spowodowała uszkodzona prowadniczka to musiała by być totalnie zatarta i zawór musiał by stać,a żeby uszczelniacz to spowodował to musiało by się z niego lać ciurkiem .Jeśli wypada tylko na jednym cylindrze sprawdz świece,cewke,i wtrysk.

Sprawdz ciśnienia na cylindrach w których wypada zapłon.

A czemu ma to niby służyć?
Wypadanie zapłonu towarzyszy uwalonej EGT, najwyżej można jeszcze sprawdzić w jakim stanie znajdują się świece.
_________________
AUDI, VIDE, SILE

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku
 
 
blade3215 


Model: S4 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T BEL 254KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Bartłomiej
Wiek: 25
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 2
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2014-01-16, 22:18   

Gdzie można dostać taką płytkę?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: