Forum Audi A6 Klub Strona G堯wna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Og這szenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poni窺zej, dodatkowej wyszukiwarki. Tw鎩 problem m鏬 by ju omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, cz窷ci Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wy鈍ietlacz LCD AZ Auto Serwis Uk豉d hamulcowy Auto O鈍ietlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Nast瘼ny temat
[A6 C5 2,5 TDI] Jaka temperatura oleju a jaka p造nu ch這dni?
Autor Wiadomo嗆
magic1977 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Nap璠: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imi: Robert
Pom鏬: 7 razy
Wiek: 38
Do陰czy: 22 Mar 2008
Posty: 131
Sk康: Pi豉/uk
Wys豉ny: 2008-11-03, 22:15   

carlos napisa/a:
U篡tkownik
czyli nie koniecznie to jest 幢e, by moze tak musi by, je盥ze od maja i nigdy temperatura oleju mi nie przekroczyla 85 *C a z silnikiem wszystko jest OK, no a temperatura p造nu ch這d. 80 to chyba az tak zle tez nie jest, choc dzis nawet przez jakis czas jechalem 180km/h i temp nie ros豉.
Dzi瘯i wam za wypowiadanie sie na ten temat. Pozdrawiam


Ja mam identycznie -olej ok 90 p造n 80 .
Niezale積ie czy jade szybko,wolno,jak autko jest rozgrzane temperatura pozostaje ca造 czas niezmienna.
_________________

Ostatnio zmieniony przez magic1977 2008-11-03, 22:24, w ca這軼i zmieniany 1 raz  
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Nap璠: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imi: Tomek
Wiek: 31
Do陰czy: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Sk康: Warszawa
Jaro191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Nap璠: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Wiek: 30
Do陰czy: 03 Cze 2008
Posty: 38
Sk康: 砰wiec
Wys豉ny: 2008-11-04, 22:50   

U篡tkownik ja Ci powiem ze mam 2,5 TDI 180KM i u mnie tak samo temp ch這dziwa nigdy a raczej prawie nigdy nie przekracza 80 a czasem jest nawet 70 a termostat by 2 razy wymieniany i nic sie nie zmieni這 olej tez nie ma wi璚ej ni 80 poza tym tak jak by這 wcze郾iej m闚ione ze zepsuty termostat to albo przegrzewanie albo brak lub s豉be ogrzewanie wn皻rza a tego nie zaobserwowa貫m nagrzanie wn皻rza jest odczuwalne po oko這 3-4 min od uruchomienia silniki tak 瞠 termostat OK
Raz powtarzam to raz zdarzy這 si 瞠 temp ch這dziwa by豉 na poziomie 90 a temp oleju 110 i to w tedy kiedy z wrocka jecha貫m do katowic 4 osoby w aucie i baga積ik full za豉dowany i przyczepa za豉dowana tak oko這 1 tony
prosz o komentarze Pozdro :lol:
 
 
alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Nap璠: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pom鏬: 22 razy
Do陰czy: 24 Lut 2008
Posty: 1265
Sk康: okolice 砰wca
Wys豉ny: 2008-11-07, 10:22   

termostat musi miec min 87 stopni max 94
inaczej bezwglednie do wymiany i nie ma tu co dyskutowac
jesli ktos zaprzeczy to moge mu podesla logi z silnika niedogrzanego a silnika w pelni rozgrzanego i zobaczy czym to sie je

w silnikach 2,5 zawsze sie wymienia przy wymianie rozrzadu na ori z aso nie zadne podroby
bo w 2,5 nie wymienimy termostatu jak nie zrzucimy rozrzadu

w niektorych dieslach da sie bez rozrzadu i jak termostat otwiera zamyka sie prawidlowo to mozemy spokojnie smigac


wyobrazmy sobie sytuacje ktos w 2,5 wymienil rozrzad po 10tys km od tej wymiany pada termostat i co ?? znow wymiana rozrzadu i termostatu a tyermostat kosztuje niecale 100zl

co do temp oleju zalezy duzo od oleju
na polsyntetyku mialem temp max 105 przy butowaniu
a teraz na full syntetyku mam i 120
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Nap璠: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imi: Tomek
Wiek: 31
Do陰czy: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Sk康: Warszawa
Lord 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Nap璠: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Do陰czy: 10 Mar 2009
Posty: 11
Sk康: Opole
Wys豉ny: 2009-03-10, 23:32   

a u mnie tj 1.9 TDi,temperatura p造nu ma ok.75 (rozumiem ze termostat do wymiany) a oleju jakie 65.i pytanie w zwi您ku z tym,czy temperatura oleju jest zale積a od temperatury p造nu ch這dniczego?
 
 
ζwa 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Nap璠: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Imi: ㄆkasz
Pom鏬: 3 razy
Wiek: 33
Do陰czy: 13 Wrz 2008
Posty: 163
Sk康: S逝psk _ Irlandia
Wys豉ny: 2009-03-10, 23:45   

Temp. oleju IHMO zale篡 od jego marki, rodzaju itp.
U mnie AKE, olej Castrol 98* norma, przy pa這waniu ro郾ie( Jak zalicza貫m Track Day to by這 120* :shock: )
temp. p造nu zawsze 90*(na blacie), je瞠li jest inaczej co jest nie tak...



Cytat:
czy temperatura oleju jest zale積a od temperatury p造nu ch這dniczego?

Tak, Jak mia貫m walniety termostat to temp. oleju by這 pod 80*...
Pozdrawiam <piwo>
_________________
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
Ostatnio zmieniony przez ζwa 2009-03-10, 23:58, w ca這軼i zmieniany 1 raz  
 
 
逝kaszgdynia 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Nap璠: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Pom鏬: 3 razy
Wiek: 29
Do陰czy: 28 Gru 2008
Posty: 93
Sk康: gdynia chylonia
Wys豉ny: 2009-03-11, 07:36   

jasne 瞠 temp oleju jest te zale積a od p造nu jak sie silnik niedog瞠je to i olej w豉軼iwej temperatury nie osi庵nie
_________________
audi the best
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Nap璠: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imi: Tomek
Wiek: 31
Do陰czy: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Sk康: Warszawa
Lord 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Nap璠: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Do陰czy: 10 Mar 2009
Posty: 11
Sk康: Opole
Wys豉ny: 2009-03-11, 15:08   

ok.dzi瘯i za odpowiedzi a na marginesie to trzeba zrzuca rozrz康 瞠by wymieni termostat w 1.9 (110KM)?
 
 
DonVip 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imi: Kuba
Pom鏬: 6 razy
Wiek: 31
Do陰czy: 20 Mar 2008
Posty: 229
Sk康: Gdynia
Wys豉ny: 2009-03-12, 12:47   

w 1.9 chyba nie tylka 2.5 maja taki przypadek :mrgreen:
_________________
Audi Back On Track :)
 
 
Art 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Nap璠: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imi: Artur
Do陰czy: 24 Kwi 2009
Posty: 18
Sk康: Gdynia
Wys豉ny: 2010-02-23, 19:17   

Trafi貫m na ten temat prze przypadek i wysz這 na to 瞠 u mnie te jest co nie halo..
Temperature oleju mam max 80 s這pni bez wzgl璠u na charakter jazdy (鈍iat豉 czy trasa, spokojnie czy szpula) natomiast temp. p造nu w ruchy idzie na 90 na 鈍iat豉ch spada do 80 stopni.
Podjecha貫m do mechanika ale stwierdzi 瞠 wszytko gra..
Wymieni ten termostat, czy mo瞠 czujnik jest kopni皻y?
_________________
AUDI - jedyne w豉軼iwe!!
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Nap璠: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imi: Tomek
Wiek: 31
Do陰czy: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Sk康: Warszawa
Mariusz-MN 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Nap璠: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Imi: Mariusz i Konrad
Pom鏬: 10 razy
Do陰czy: 29 Gru 2008
Posty: 302
Sk康: Lublin
Wys豉ny: 2010-02-24, 19:29   

Art, tem oleju powinna byc zawsze wieksza od temp. cieczy chlodzacej. na termostacie oryginalnym jest napisane 87 oC czyli 90,wiec wskazowka od tem. plynu powinna zawsze stac pionowo idealnie a oleju troche wiecej.tak musi byc bo niedogrzany silnik to zwiekszone spalanie i zuzycie wieksze czesci.
_________________
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Sk鏎a, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
 
 
paveu 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Nap璠: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Pom鏬: 1 raz
Do陰czy: 10 Cze 2008
Posty: 56
Sk康: Legionowo
Wys豉ny: 2010-06-02, 19:01   

Witam!

No to pieknie... czytam sobie, czytam i coraz bardziej zaczynam sie martwic. Dzis stalem w korku i temperatura wody (plynu chlodzacego) skoczyla mi do ciut powyzej 100*C a temperatura oleju do jakichs 115*C. Dopiero po tym jak ruszylem i bez zatrzymywania sie przejechalem kolo 10km to temp wody wrocila mi do 90*C ale olej zostal gdzies na 105*C i tak byl juz do konca.

Z tego co piszecie to ewidentnie cos jest nie tak :-( Zwlaszcza, ze i poziom plynu chlodzacego i oleju jest OK a dmuchawy na chlodnicy ladnie pracuja. Nie wiem tylko czy wlaczaja sie dostatecznie wczesnie.

Powiem jeszcze tylko, ze 80*C dla oleju to ja mam przez moment po odpaleniu zimnego silnika i przejechaniu kilku kilometrow. Pozniej zawsze jest to 95-100*C. Silniczek (2.5TDI BDG) najlepiej pracuje przy tych 80*C ale co zrobic jak normalnie ma te 95*C :-(

Cos mi sie widzi ze czeka mnie wymiana tego termostatu i pewno od razu rozrzadu (miala byc za 10K km to pewno bedzie teraz) ech... zyz ;-)

pozdrawiam Was drodzy Forumowicze
_________________
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...
 
 
paveu 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Nap璠: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Pom鏬: 1 raz
Do陰czy: 10 Cze 2008
Posty: 56
Sk康: Legionowo
Wys豉ny: 2010-06-02, 22:22   

carlos napisa/a:
paveu napisa/a:
Dzis stalem w korku i temperatura wody (plynu chlodzacego) skoczyla mi do ciut powyzej 100*C

A p造nu masz odpowiedni stan ?


si. to bylo pierwsze co sprawdzilem. ale jest ciutke powyzej polowy miedzy min a max, wiec chyba OK.
_________________
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Nap璠: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imi: Tomek
Wiek: 31
Do陰czy: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Sk康: Warszawa
tx-didi 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Nap璠: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Pom鏬: 10 razy
Do陰czy: 20 Cze 2009
Posty: 666
Sk康: Krakow
Wys豉ny: 2010-06-03, 00:52   

paveu napisa/a:
carlos napisa/a:
paveu napisa/a:
Dzis stalem w korku i temperatura wody (plynu chlodzacego) skoczyla mi do ciut powyzej 100*C

A p造nu masz odpowiedni stan ?


si. to bylo pierwsze co sprawdzilem. ale jest ciutke powyzej polowy miedzy min a max, wiec chyba OK.


pewnie glupie pytanie - ale czy Twoj plyn to g12 (rozowy) czy cos innego, oraz czy wisko jest wyraznie 'spiete na sztywno' przy zagrzanym silniku (dzwiekowy efekt odrzutowca) ?
Mozna by sie jeszcze zainteresowac czujnikiem, ktory wlacza wentylator elektryczny w okolicach 95 stopni.

Taka temperatura jest zbyt duza - w 'jakis sposob' plyn nie chce sie skutecznie schlodzic - i chyba nie jest to wina blednych wskazan czujnika temperatury lub termostatu (wydaje sie ze oba mozna w przyblizeniu sprawdzic)
 
 
paveu 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Nap璠: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Pom鏬: 1 raz
Do陰czy: 10 Cze 2008
Posty: 56
Sk康: Legionowo
Wys豉ny: 2010-06-03, 10:48   

tak, plyn to zdecydowanie G12. co do sprzegla wiskotycznego to musze sie jeszcze upewnic. jestem pewien na 100% ze ten dzwiek slyszalem bo nawet mocno on mnie zastanawial w pierwszych dniach uzytkowania mojego autka ;-) ale teraz juz tak sie niego przyzwyczailem ze go "nie slysze". sprawdze to dzis dokladnie.

wentylator elektryczny sie wlacza i to wlasnie w okolicy 95*C. nie bylem tylko pewien czy to dobra temperatura graniczna. ale wyglada na to, ze jest OK.

sprawdze jeszcze dokladnie to wisko. czy to powinno sie zasprzeglic i chodzic caly czas jak silnik jest cieply? czy tylko przy przekroczeniu jakiejs temperatury?

i drugie pytanko - czy ten czujnik temperatury (na zdjeciu w tym poscie, w wiekszym kwadracie: http://www.a6klub.pl/a6-c...ka-vt12771.htm) sluzy tylko i wylacznie do wskazan temperatury na desce rozdzielczej?

pozrawiam!
_________________
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...
 
 
tx-didi 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Nap璠: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Pom鏬: 10 razy
Do陰czy: 20 Cze 2009
Posty: 666
Sk康: Krakow
Wys豉ny: 2010-06-03, 12:03   

paveu
wisko 'zasprzegla sie' liniowo - role 'sprzegla' pelni olej wiskotyczny (taka nazwa), ktory pod wplywem temperatury 'gestnieje', coraz bardziej 'spinajac' smiglo wentylatora.
Doswiadczalny efekt jest taki ze przy uruchomionym, lecz zimnym jeszcze silniku smiglo mozesz 'zatrzymac palcem', natomiast jak silnik jest 'delikatnie' przegrzany (temp > 90, w lecie, kiedy powietrze tez ma temp > 20 stopni) smiglo 'urywa dlon'..... (paveu - jestes duzym chlopcem - wiec na pewno podejdziesz do prob zatrzymania smigla zachowujac odpowiednia ostroznosc, prawda ? :)

czujnik, o ktory pytasz, to takie 2 w 1 (G2/G62) to dwa niezalezne czujniki w jednej obudowie (nawet charakterystyke maja inna) - jeden na deske, drugi dla ECU.

paveu,
z Twojego opisu wnioskuje ze wisko moze byc 'niecalkiem sprawne' - poniewaz w czasie jazdy (kiedy jest przeplyw powietrza przez chlodnice) nie ma klopotu z nieprzekraczaniem 90 stopni, natomiast jak stoisz to smiglo nie jest w stanie stworzyc odpowiedniego przeplywu powietrza. Oczywiscie nalezalo by sie upewnic ze nic nie 'hamuje' przeplywu powietrza przez chlodnice np brud albo pozaginane 'zeberka' czy cos takiego.
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Nap璠: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imi: Tomek
Wiek: 31
Do陰czy: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Sk康: Warszawa
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz za陰cza plik闚 na tym forum
Mo瞠sz 軼i庵a za陰czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: