Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, części Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Firma Konektor AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 2,5 TDI] Jaka temperatura oleju a jaka płynu chłodni?
Autor Wiadomość
magic1977 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Robert
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 131
Skąd: Piła/uk
Wysłany: 2008-11-03, 22:15   

carlos napisał/a:
Użytkownik
czyli nie koniecznie to jest źle, być moze tak musi być, jeżdze od maja i nigdy temperatura oleju mi nie przekroczyla 85 *C a z silnikiem wszystko jest OK, no a temperatura płynu chłod. 80 to chyba az tak zle tez nie jest, choc dzis nawet przez jakis czas jechalem 180km/h i temp nie rosła.
Dzięki wam za wypowiadanie sie na ten temat. Pozdrawiam


Ja mam identycznie -olej ok 90 płyn 80 .
Niezależnie czy jade szybko,wolno,jak autko jest rozgrzane temperatura pozostaje cały czas niezmienna.
_________________

Ostatnio zmieniony przez magic1977 2008-11-03, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Google forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
Jaro191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Wiek: 30
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 38
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2008-11-04, 22:50   

Użytkownik ja Ci powiem ze mam 2,5 TDI 180KM i u mnie tak samo temp chłodziwa nigdy a raczej prawie nigdy nie przekracza 80 a czasem jest nawet 70 a termostat był 2 razy wymieniany i nic sie nie zmieniło olej tez nie ma więcej niż 80 poza tym tak jak było wcześniej mówione ze zepsuty termostat to albo przegrzewanie albo brak lub słabe ogrzewanie wnętrza a tego nie zaobserwowałem nagrzanie wnętrza jest odczuwalne po około 3-4 min od uruchomienia silniki tak że termostat OK
Raz powtarzam to raz zdarzyło się że temp chłodziwa była na poziomie 90 a temp oleju 110 i to w tedy kiedy z wrocka jechałem do katowic 4 osoby w aucie i bagażnik full załadowany i przyczepa załadowana tak około 1 tony
proszę o komentarze Pozdro :lol:
 
 
alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1265
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2008-11-07, 10:22   

termostat musi miec min 87 stopni max 94
inaczej bezwglednie do wymiany i nie ma tu co dyskutowac
jesli ktos zaprzeczy to moge mu podesla logi z silnika niedogrzanego a silnika w pelni rozgrzanego i zobaczy czym to sie je

w silnikach 2,5 zawsze sie wymienia przy wymianie rozrzadu na ori z aso nie zadne podroby
bo w 2,5 nie wymienimy termostatu jak nie zrzucimy rozrzadu

w niektorych dieslach da sie bez rozrzadu i jak termostat otwiera zamyka sie prawidlowo to mozemy spokojnie smigac


wyobrazmy sobie sytuacje ktos w 2,5 wymienil rozrzad po 10tys km od tej wymiany pada termostat i co ?? znow wymiana rozrzadu i termostatu a tyermostat kosztuje niecale 100zl

co do temp oleju zalezy duzo od oleju
na polsyntetyku mialem temp max 105 przy butowaniu
a teraz na full syntetyku mam i 120
 
 
Google forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
Lord 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-03-10, 23:32   

a u mnie tj 1.9 TDi,temperatura płynu ma ok.75 (rozumiem ze termostat do wymiany) a oleju jakieś 65.i pytanie w związku z tym,czy temperatura oleju jest zależna od temperatury płynu chłodniczego?
 
 
Ława 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 163
Skąd: Słupsk _ Irlandia
Wysłany: 2009-03-10, 23:45   

Temp. oleju IHMO zależy od jego marki, rodzaju itp.
U mnie AKE, olej Castrol 98* norma, przy pałowaniu rośnie( Jak zaliczałem Track Day to było 120* :shock: )
temp. płynu zawsze 90*(na blacie), jeżeli jest inaczej coś jest nie tak...



Cytat:
czy temperatura oleju jest zależna od temperatury płynu chłodniczego?

Tak, Jak miałem walniety termostat to temp. oleju było pod 80*...
Pozdrawiam <piwo>
_________________
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
Ostatnio zmieniony przez Ława 2009-03-10, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
łukaszgdynia 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 93
Skąd: gdynia chylonia
Wysłany: 2009-03-11, 07:36   

jasne że temp oleju jest też zależna od płynu jak sie silnik niedogżeje to i olej właściwej temperatury nie osiągnie
_________________
audi the best
 
 
Google forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
Lord 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-03-11, 15:08   

ok.dzięki za odpowiedzi a na marginesie to trzeba zrzucać rozrząd żeby wymienić termostat w 1.9 (110KM)?
 
 
DonVip 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kuba
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 229
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-03-12, 12:47   

w 1.9 chyba nie tylka 2.5 maja taki przypadek :mrgreen:
_________________
Audi Back On Track :)
 
 
Art 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Artur
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-02-23, 19:17   

Trafiłem na ten temat prze przypadek i wyszło na to że u mnie też jest coś nie halo..
Temperature oleju mam max 80 słopni bez względu na charakter jazdy (światła czy trasa, spokojnie czy szpula) natomiast temp. płynu w ruchy idzie na 90 na światłach spada do 80 stopni.
Podjechałem do mechanika ale stwierdził że wszytko gra..
Wymienić ten termostat, czy może czujnik jest kopnięty?
_________________
AUDI - jedyne właściwe!!
 
 
Google forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
Mariusz-MN 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Imię: Mariusz i Konrad
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 302
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-24, 19:29   

Art, tem oleju powinna byc zawsze wieksza od temp. cieczy chlodzacej. na termostacie oryginalnym jest napisane 87 oC czyli 90,wiec wskazowka od tem. plynu powinna zawsze stac pionowo idealnie a oleju troche wiecej.tak musi byc bo niedogrzany silnik to zwiekszone spalanie i zuzycie wieksze czesci.
_________________
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
 
 
paveu 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 56
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2010-06-02, 19:01   

Witam!

No to pieknie... czytam sobie, czytam i coraz bardziej zaczynam sie martwic. Dzis stalem w korku i temperatura wody (plynu chlodzacego) skoczyla mi do ciut powyzej 100*C a temperatura oleju do jakichs 115*C. Dopiero po tym jak ruszylem i bez zatrzymywania sie przejechalem kolo 10km to temp wody wrocila mi do 90*C ale olej zostal gdzies na 105*C i tak byl juz do konca.

Z tego co piszecie to ewidentnie cos jest nie tak :-( Zwlaszcza, ze i poziom plynu chlodzacego i oleju jest OK a dmuchawy na chlodnicy ladnie pracuja. Nie wiem tylko czy wlaczaja sie dostatecznie wczesnie.

Powiem jeszcze tylko, ze 80*C dla oleju to ja mam przez moment po odpaleniu zimnego silnika i przejechaniu kilku kilometrow. Pozniej zawsze jest to 95-100*C. Silniczek (2.5TDI BDG) najlepiej pracuje przy tych 80*C ale co zrobic jak normalnie ma te 95*C :-(

Cos mi sie widzi ze czeka mnie wymiana tego termostatu i pewno od razu rozrzadu (miala byc za 10K km to pewno bedzie teraz) ech... zyzń ;-)

pozdrawiam Was drodzy Forumowicze
_________________
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...
 
 
paveu 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 56
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2010-06-02, 22:22   

carlos napisał/a:
paveu napisał/a:
Dzis stalem w korku i temperatura wody (plynu chlodzacego) skoczyla mi do ciut powyzej 100*C

A płynu masz odpowiedni stan ?


si. to bylo pierwsze co sprawdzilem. ale jest ciutke powyzej polowy miedzy min a max, wiec chyba OK.
_________________
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...
 
 
Google forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
tx-didi 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 666
Skąd: Krakow
Wysłany: 2010-06-03, 00:52   

paveu napisał/a:
carlos napisał/a:
paveu napisał/a:
Dzis stalem w korku i temperatura wody (plynu chlodzacego) skoczyla mi do ciut powyzej 100*C

A płynu masz odpowiedni stan ?


si. to bylo pierwsze co sprawdzilem. ale jest ciutke powyzej polowy miedzy min a max, wiec chyba OK.


pewnie glupie pytanie - ale czy Twoj plyn to g12 (rozowy) czy cos innego, oraz czy wisko jest wyraznie 'spiete na sztywno' przy zagrzanym silniku (dzwiekowy efekt odrzutowca) ?
Mozna by sie jeszcze zainteresowac czujnikiem, ktory wlacza wentylator elektryczny w okolicach 95 stopni.

Taka temperatura jest zbyt duza - w 'jakis sposob' plyn nie chce sie skutecznie schlodzic - i chyba nie jest to wina blednych wskazan czujnika temperatury lub termostatu (wydaje sie ze oba mozna w przyblizeniu sprawdzic)
 
 
paveu 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 56
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2010-06-03, 10:48   

tak, plyn to zdecydowanie G12. co do sprzegla wiskotycznego to musze sie jeszcze upewnic. jestem pewien na 100% ze ten dzwiek slyszalem bo nawet mocno on mnie zastanawial w pierwszych dniach uzytkowania mojego autka ;-) ale teraz juz tak sie niego przyzwyczailem ze go "nie slysze". sprawdze to dzis dokladnie.

wentylator elektryczny sie wlacza i to wlasnie w okolicy 95*C. nie bylem tylko pewien czy to dobra temperatura graniczna. ale wyglada na to, ze jest OK.

sprawdze jeszcze dokladnie to wisko. czy to powinno sie zasprzeglic i chodzic caly czas jak silnik jest cieply? czy tylko przy przekroczeniu jakiejs temperatury?

i drugie pytanko - czy ten czujnik temperatury (na zdjeciu w tym poscie, w wiekszym kwadracie: http://www.a6klub.pl/a6-c...ka-vt12771.htm) sluzy tylko i wylacznie do wskazan temperatury na desce rozdzielczej?

pozrawiam!
_________________
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...
 
 
tx-didi 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 666
Skąd: Krakow
Wysłany: 2010-06-03, 12:03   

paveu
wisko 'zasprzegla sie' liniowo - role 'sprzegla' pelni olej wiskotyczny (taka nazwa), ktory pod wplywem temperatury 'gestnieje', coraz bardziej 'spinajac' smiglo wentylatora.
Doswiadczalny efekt jest taki ze przy uruchomionym, lecz zimnym jeszcze silniku smiglo mozesz 'zatrzymac palcem', natomiast jak silnik jest 'delikatnie' przegrzany (temp > 90, w lecie, kiedy powietrze tez ma temp > 20 stopni) smiglo 'urywa dlon'..... (paveu - jestes duzym chlopcem - wiec na pewno podejdziesz do prob zatrzymania smigla zachowujac odpowiednia ostroznosc, prawda ? :)

czujnik, o ktory pytasz, to takie 2 w 1 (G2/G62) to dwa niezalezne czujniki w jednej obudowie (nawet charakterystyke maja inna) - jeden na deske, drugi dla ECU.

paveu,
z Twojego opisu wnioskuje ze wisko moze byc 'niecalkiem sprawne' - poniewaz w czasie jazdy (kiedy jest przeplyw powietrza przez chlodnice) nie ma klopotu z nieprzekraczaniem 90 stopni, natomiast jak stoisz to smiglo nie jest w stanie stworzyc odpowiedniego przeplywu powietrza. Oczywiscie nalezalo by sie upewnic ze nic nie 'hamuje' przeplywu powietrza przez chlodnice np brud albo pozaginane 'zeberka' czy cos takiego.
 
 
Google forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: