Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, części Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 2.4 quattro] Wibracje silnika na jałowym biegu.
Autor Wiadomość
--RaDeK-- 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Radek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 568
Skąd: Warmińsko - Mazurskie
Wysłany: 2010-11-01, 14:02   

Camel- napisał/a:
Ja bym sprawdził zawieszenie silnika panowie. :roll:

Kurcze, może faktycznie siedzi któraś poducha. Camel, jak myślisz, będzie to widać gołym okiem?? Dodam że przy zmianie biegów nie czuć żadnych szarpnieć ani nic z tyh rzeczy.
 
 
ASO forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
fishmanr11 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Wiek: 30
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 419
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-01, 18:20   

ja u siebie odmy mam nowe ! :/ wszystko ładnie przez nie dmucha zero szlamu. komprecha 13.5 na kazdym cyl. Zawieszenie silnika to jedyna rzecz której nie sprawdzalem . ( przepustnica wymieniona adaptowana i wogole chyba wszsytko robione z nia co jest w necie :) )
 
 
--RaDeK-- 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Radek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 568
Skąd: Warmińsko - Mazurskie
Wysłany: 2010-11-01, 21:53   

fishmanr11 napisał/a:
ja u siebie odmy mam nowe ! :/ wszystko ładnie przez nie dmucha zero szlamu. komprecha 13.5 na kazdym cyl. Zawieszenie silnika to jedyna rzecz której nie sprawdzalem . ( przepustnica wymieniona adaptowana i wogole chyba wszsytko robione z nia co jest w necie :) )
Ile zapłaciłeś za odmy?? i co wchodzi w ich skład??
Ja jeszcze na dniach postaram się sprawdzić cewkę i przewody WN. Bo coś mi śmierdzi, że to może być cewka. Zobaczymy.
 
 
ASO forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
fishmanr11 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Wiek: 30
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 419
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-01, 22:01   

Nie pamietam dokladnie ale 350 zl za te odmy . komplet rurek karbowanych i połączonych wraz z takim bukłaczkiem ( odmą ) . Kupione w ASO lublin. Cewkę kolego wymieniłem na nową ale podróbę. Ale o dziwno żadnej róznicy. nie ma gorzej nie ma lepiej. No ale mozesz próbować . Za cewke na allegro dalem 200 zł + przesyłka . Cewka nowa od pana z Radomia

Zapomnialem dodać ze kable WN wymieniłem też na beru ( 600 zł ale da się taniej troche znaleźć )

świece nowe - próbowałem jedno i dwu elektrodowe. zero różnicy u mnie,

Ale to tak tylko podpowiadam.
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-11-01, 23:18   

Ja to bym się przyjrzał katalizatorom, w tych rocznikach jak jeszcze są oryginalne to w większości są pozapychane. Jeśli jest sonda za katalizatorem to jest to do sprawdzenia.
W silnikach V katalizatory po obu stron nigdy nie ulegają pogorszeniu równomiernie, dlatego strony mogą się rozjeżdżać i silnik zaczyna falować, poszarpywać bo czasem jedna strona może mieć ciężej od drugiej.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Camel- 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 24
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 425
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-11-02, 15:13   

Mi dzisiaj rano zaczeło coś chrobotać po odpaleniu spod samochodu i wycieczka do pana tłumikarza wykazała, że lewy kat do wywalenia (rozsypał się). Obroty nie falują, moc w sumie jest. Tylko troche gorąco silnikowi. Trochę szkoda, bo cały wydech mam oryginalny :(

[ Dodano: 2010-11-02, 15:14 ]
--RaDeK-- napisał/a:
Camel, jak myślisz, będzie to widać gołym okiem??

Gołym okiem raczej nie, choć jeśli są olejowe to szukać śladów po wycieknieciu. W sumie nie mam pojęcia jak sprawdzić poduchy pod silnikiem :-D Zawsze sprawdzałem, czy buda za mocno nie wibruje na wolnych i czy po dodaniu gazu silnika za mocno nie okręca. <ok>
_________________

 
 
ASO forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
--RaDeK-- 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Radek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 568
Skąd: Warmińsko - Mazurskie
Wysłany: 2010-11-02, 16:53   

fassi1 napisał/a:
Ja to bym się przyjrzał katalizatorom, w tych rocznikach jak jeszcze są oryginalne to w większości są pozapychane. Jeśli jest sonda za katalizatorem to jest to do sprawdzenia.
W silnikach V katalizatory po obu stron nigdy nie ulegają pogorszeniu równomiernie, dlatego strony mogą się rozjeżdżać i silnik zaczyna falować, poszarpywać bo czasem jedna strona może mieć ciężej od drugiej.

No ja akurat nie mam sond za katalizatorami, ale nie długo będe zdejmował cały wydech, ponieważ złącza elastyczne mi popękały. MOże wtedy zobaczę co dzieje się z katami.

[ Dodano: 2010-11-02, 16:54 ]
fishmanr11 napisał/a:
Nie pamietam dokladnie ale 350 zl za te odmy . komplet rurek karbowanych i połączonych wraz z takim bukłaczkiem ( odmą ) . Kupione w ASO lublin. Cewkę kolego wymieniłem na nową ale podróbę. Ale o dziwno żadnej róznicy. nie ma gorzej nie ma lepiej. No ale mozesz próbować . Za cewke na allegro dalem 200 zł + przesyłka . Cewka nowa od pana z Radomia

Zapomnialem dodać ze kable WN wymieniłem też na beru ( 600 zł ale da się taniej troche znaleźć )

świece nowe - próbowałem jedno i dwu elektrodowe. zero różnicy u mnie,

Ale to tak tylko podpowiadam.

proszę ciebie, nie załamuj mnie. Chciałem podmienić chociaz te dwie rzeczy, ale po Twoim opisie widzę ze to nie ma sensu. Moze faktycznie któras poducha poszła się j****ć??
 
 
fishmanr11 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Wiek: 30
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 419
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-02, 19:29   

--RaDeK--, Sprawdź poduchy . I zrób to bardzo doklanie . Słyszalem że w tych autach często właśnie nie widać ze poducha padla. A jak wymieniasz to tylko konkretne nie całe z gumy tylko w środku z olejem . koszt okolo 150 zł szt. Te całe z gumy nie tłumią dobrze. Wydaje mi się że to musi być poducha. Jeżeli nie jest to w moim przypadku czujnik temperatury zasysanego powietrza. Bo tego jeszcze dokladnie nie sprawdzilem. Nie bardzo mogę się domyśleć jakie wartości powinien mieć ten czujnik podczas pracy...
 
 
--RaDeK-- 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Radek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 568
Skąd: Warmińsko - Mazurskie
Wysłany: 2010-11-02, 19:35   

fishmanr11 napisał/a:
--RaDeK--, Sprawdź poduchy . I zrób to bardzo doklanie . Słyszalem że w tych autach często właśnie nie widać ze poducha padla. A jak wymieniasz to tylko konkretne nie całe z gumy tylko w środku z olejem . koszt okolo 150 zł szt. Te całe z gumy nie tłumią dobrze. Wydaje mi się że to musi być poducha. Jeżeli nie jest to w moim przypadku czujnik temperatury zasysanego powietrza. Bo tego jeszcze dokladnie nie sprawdzilem. Nie bardzo mogę się domyśleć jakie wartości powinien mieć ten czujnik podczas pracy...

Sprawdzę, moze nawet jutro jak bede miał chwilkę, to swojego znajomka pomęczę i posprawdzamy, ewemtualnie wyciągniemy i sprawdzimy to dokładnie. Chociaż przed chwilką jak jechałem, to zauważyłem, że czasem on wibruje mocniej( wtedy spadająobroty) a czasami słabiej ( i obroty są wtedy normalnie) Kurczę, sam już nie wiem. A da radę pomierzyć przewody czy dają dobre napięcie?? Nie wiesz moze??
 
 
ASO forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
fishmanr11 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Wiek: 30
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 419
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-02, 19:44   

Wiem że jak przewody są słabe i mają przebicie to będzie choinka pod maską w nocy jak zdejmiesz osłony z napisami 5V . Będzie się po prostu iskrzyło . DOdatkowo czujniki stuku chyba w vag com pokazują czy coś z kablami nie tak. A pozatym to są takie urządzenia które sprawdzają czy kabel ma przebicie mozna również zmierzyć ich oporność czy jest prawidlowa ale tego to juz nie powiem ci ile ma to wynosić dla jakich kabli. Raczej jak masz LPG i mialbyś słabe kable to mialbyś masakre podczas przyśpieszania z wolnych obrotów było by szarpanie. Ja tak mialem. I to takie porządne pojedyńcze szarpnięcia.
 
 
--RaDeK-- 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Radek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 568
Skąd: Warmińsko - Mazurskie
Wysłany: 2010-11-02, 20:25   

fishmanr11 napisał/a:
Wiem że jak przewody są słabe i mają przebicie to będzie choinka pod maską w nocy jak zdejmiesz osłony z napisami 5V . Będzie się po prostu iskrzyło . DOdatkowo czujniki stuku chyba w vag com pokazują czy coś z kablami nie tak. A pozatym to są takie urządzenia które sprawdzają czy kabel ma przebicie mozna również zmierzyć ich oporność czy jest prawidlowa ale tego to juz nie powiem ci ile ma to wynosić dla jakich kabli. Raczej jak masz LPG i mialbyś słabe kable to mialbyś masakre podczas przyśpieszania z wolnych obrotów było by szarpanie. Ja tak mialem. I to takie porządne pojedyńcze szarpnięcia.

Przed chwilką byłem w aucie, ale pod maską jak odpaliłem to czarno jak w dupie u murzyna. Czyli przebicia nie ma. Jednak jak przyspieszam na gazie to od mniej więcej 220 do 2500 obr/min mam wrażenie jakby nie pracował jeden gar. Tzn przerywa jakby paliwa nie dostawał.
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-11-02, 20:55   

Oporność wszystkich przewodów wysokiego napięcia ma być równa. Jeśli któryś bardzo odstaje od pozostałych to jest padnięty. Przy okazji sprawdzę jaka jest oporność bo nie pamiętam.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
ASO forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
--RaDeK-- 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Radek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 568
Skąd: Warmińsko - Mazurskie
Wysłany: 2010-11-03, 19:36   

fassi1 napisał/a:
Oporność wszystkich przewodów wysokiego napięcia ma być równa. Jeśli któryś bardzo odstaje od pozostałych to jest padnięty. Przy okazji sprawdzę jaka jest oporność bo nie pamiętam.

WIęc tak. Po wizycie u mechanika i zapytaniem "czy dadzą rade sprawdzićmi napięcie kabli " odpowiedź usłyszałem taką " No przydałoby się takie urządzenie, ale jest strasznie drogie" 8-) Więc kabli sobie nie sprawdzę. Jutro przychodzi mi cewka zapłonowa na podmiankę. Zobaczę co i jak, i napiszę.

KU***!!!!!! JA już na prawdę nie wiem czego mam się jeszcze czepnąć. POdmieniłem Cewkęi przewody i???? NIC!!!!! JEDNO WIELKIE NIC!!!!! Wquria mnie już ten samochód!!!!!

[ Dodano: 2010-11-05, 14:45 ]
Dzisiaj kolejna wizyta u mechanika. Wymiana łączników elastycznych. Po wczorajszym sprawdzeniu łączników, wibracje pomniejszyły się znacząco. Sprawdzałem też poduszki pod silnikiem. Wyglądająna praktycznie nowe. Podczas gazowania, silnik przemieszcza się praktycznie niezauważalnie. Poduchy są nie tknięte.
Po wymianie napiszę co i jak.

[ Dodano: 2010-11-05, 21:29 ]
Właśnie wróciłem z wymiany łączników i?? NIC!! ?adnego efektu. Tylko jestem lżejszy io parę złotych.
MAm prośbę. Podpowie mi ktoś, jak zrobić logi statyczne?? I ewentualnie jakie bloki zwagować, które mająwpływ na pracę silnika ??

[ Dodano: 2010-11-13, 17:02 ]
Dla potomnych!! Wymieniłem obie poduszki pod silnik. 55 zł/szt. Drgania są praktycznie nie wyczuwalne, więc to były poduszki. Z jednej poleciał delikatnie olej, druga w stanie nie nagannym, ale wymieniłem obie, dla pewności. Efekt taki jak piszę wyżej. Poprawa i to duża!!;) TAaaaakiego mam banana na twarzy:D
 
 
matelek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Mateusz
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 693
Skąd: myszków
Wysłany: 2010-11-15, 17:58   

kolego masz moze numer tych poduszek ? i ile ich jest wszystkich? w tym tygodniu bede wymienial olej to przy okazji tez bym poduchy wymienil bo u mnie tez trzesie a jalowym. pozdrawiam

p.s. zastanawiam sie jeszcze nad wymiana poduszek pod skrzynia - moze ktos sie wypowie kto wymienial w triptronicu ?
 
 
fishmanr11 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Wiek: 30
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 419
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-15, 19:59   

mam identyczny problem . tez podejrzewam poduchy . czy ktos moze podac mniej wiecej czy problematyzne jest wymienianie poduch. mam zamiar wszystkie wymienic podobno z przodu silnika jest jeszcze z tego co wiem jak z jej wymiana . czy poduchy skrzyni tiptronic tez mozna wymienic ?
 
 
ASO forum a6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 3036
Skąd: Internet
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: