Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, części Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 1.9 TDI 110KM silnik AFN] wymiana SAMEJ pompy wody
Autor Wiadomość
marecki1987 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 28
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: Dąbrowa Białostocka
Wysłany: 2009-05-14, 19:07   [A6 C5 1.9 TDI 110KM silnik AFN] wymiana SAMEJ pompy wody

Witam wszystkich
Od pewnego czasu zacząłem słyszeć jakiś dziwny dźwięk w okolicy alternatora; po wizycie u mechanika okazało się że pompa wody jest do wymiany (szok!) pomimo tego że była zmieniona razem z całym rozrządem niecałe 14tyś km temu na rouville czy jak to się tam pisze ;-) (widać jakaś wadliwa seria mi się trafiła :( No i teraz kupię sobie SKF'a pompę i chcę ją sam wymienić ...
Pewne pojęcie mam i wiem że może nie być łatwo...
Wiem że trzeba na początek zdemontować przedni zderzak, reflektory, muszę spuścić płyn z chłodnicy i ze spryskiwacza (mam spryskiwacze reflektorów) i jakoś się tam do niej dostać bo pomimo tego że mam silnik 1.9 a nie 2.5 to i tak muszę zdejmować przód prawda?
Moje pytania to:
- czy gdzieś są kostki żeby odpiąć światła przeciwmgielne i przewód spryskiwaczy reflektorów?
- gdzie jest "korek" żeby spuścić płyn z chłodnicy? czy trzeba jakiś przewód z ciągnąć?
- co trzeba jeszcze odkręcić żeby odchylić na bok chłodnicę żebym mógł dostać się do tej pompy??

na razie to jakby tyle najwyżej wyjdzie coś jeszcze podczas pracy :->

za jakąkolwiek podpowiedz serdecznie dziękuję i pozdrawiam :mrgreen:
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
rosomak74 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-15, 11:09   

Witaj kolego

Nie musisz wykonywac wszystkich tych czynnosci o ktorych pisales wczesniej. Wbrew pozorom robota wcale nie jest tak tragiczbie trudna, jak by sie moglo zdawac. Robilem to samo przedwczoraj, wiec moge chyba pomoc.
Na poczatek bedziesz potrzebowal kilku narzedzi. ale zakladam, ze nie bierzesz sie za to z pomoca kombinerek :)
Nie odkrecaj lamp ani chlodnicy!!!! to wszystko opuscisz sobie razem z wzmocnieniem czolowym. Nie spuszczaj plynu - sam wyleci, ale nieduzo.
Nie mam tylko spryskiwaczy reflektorow o ktorych wspominales wiec tutaj bedziesz musial sam zobaczyc jak to jest, przy czym zawsze mozna zacisnac wezyki zeby plyn nie lecial albo zaslepic odpowietrzenie na zbiorniczku i plyn nie powinien uciekac.

Zatem:
- podnies przod auta i zdejmij kola
-odkrec nadkola tak, abys mogl dobrac sie do mocowania zderzaka do blotnikow 3xnakretka 10 i odkrec je. Uwolnij mocowania zderzaka do nadkoli i dolnej oslony silnika
- wyjmij boczne kratki ze zerzaka (maskownice halogenow)
- odkrec 2 sruby na torx - te pod kratkami patrzac z dolu do gory
- wysun zderzak i najlepiej by ktos pomogl Ci w tym momencie rozlaczajac zlaczki od klaksonu i halogenow - sa takie - odloz zderzak
- odkrec sruby na wzmocnieniach - takich rurach na ktorych "wisial" zderzak
- odkrec sruby mocujace wzmocnienie czolowe - to na ktorym sa lampy, chlodnice itd po 2 sruby u gory przy lampach i po jednej pod lampami z boku
- wyjmij plastik - dolot do intercoolera
- odkrec przednie mocowanie dolnej przedniej osllony silnika
- rozlacz zlacza reflektorow i uwolnij linke zamka maski, zdejmij uszczelki
- teraz to wszystko trzyma sie jeno na wezach od chlodnicy, ktore rozlacz od zbiorniczka wyrownawczego i kolektora przy wlocie do silnika
- zaslep w miare mozliwosci te weze zeby nie lecial z nich plyn i zeby nie dostawalo sie tam powietrze - mniej bedzie z tego leciec
- odciagnij to cale cholerstwo do siebie i odslon sobie caly przod silnika. Powies sobie to pod katem uwazajac na przewory rurowe i zabezpiecz sobie sznurkiem czy drutem
- odkrec wisko - od tylu w wielkiej dziurze- imbus taki w miare duzy - nie pamietam rozmiaru
- odkrec kolo pasowe od pompy wody
- wez gedore 15 i zluzuj napinacz paska (UWAGA LEWY GWINT wiec ustaw gedore na odkrecanie i nacisnij tylko tyle by zdjac pasek z kol pasowych)- najlepiej to zdejmij napinacz potem bo bedzie Ci latwiej zalozyc wisko gdy bedziesz skladal ( UWAGA!!!!! LEWY GWINT wiec ustaw gedore na przykrecanie) i zaloz pozniej tak samo jak bylo zeby nie obciazac teraz inaczej lozyska.
- pompe juz masz na wierzchu. Nie trzeba sciagac plastikow od rozrzadu. Woda spod niej wyleci, ale niewielka wanienka wystarczy by zlapac to, co wyleci.
Wymien sobie teraz pompe chlopie i poskladaj auto w odwrotnej kolejnosci. Pamietaj by pozniej dolac plynu, odpalic auto ustawiajac ogrzewanie na HI i zagrzac normalnie do 90. Potem sprawdz poziom plynu. Osobiscie sugeruje zapisywac sobie wykonywane czynnosci. Oszczedza to pozniej tylko czas przy skladaniu i nie zostaja wolne srubki:) Ale zrobisz jak uwazasz. Auto wyglada przy tym jak po crash testach i pelno wkolo klamotow.

Aaa i jeszcze jedno - pamietaj, kiedy bedziesz skladal auto by przykrecajac sruby od tych dwoch "rur" na ktorych wisi zderzak spasowac sobie to ustrojstwo tak, by nie bylo paskudnych szpar pomiedzy reflektorami i blotnikiem.

Mam nadzieje, ze pomoglem troche. Robota nie jest zla, zaoszczedzisz troche kasy, bedziesz mi wisial piwo i stracisz pol dnia. Jednak zachecam, bo filozofii nie ma i kluczy dynamometrycznych nie potrzeba. Jesli zapomnialem o czyms tworzac moj elaborat to bardzo przepraszam i mysle, ze sa to jakies pierdółki albo roznice wynikajace z wersji naszych aut. Zycze wiec powodzenia i serdecznie pozdrawiam...
_________________

 
 
marecki1987 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 28
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: Dąbrowa Białostocka
Wysłany: 2009-05-15, 20:30   

kolego bardzo mi pomogłeś i z taką rozpiską to zrobiłbym to nawet z zamkniętymi oczami ;-)
naprawdę bardzo dziękuję i z chęcią już poszedł bym do garażu majstrować ale... już zapisałem się do mechanika... ale to nic bo i tak musiałbym do niego pojechać bo mam z tyłu odboje/osłony amortyzatorów do wymiany. Ale jeszcze raz bardzo dziękuję a Twój post na pewno mi się jeszcze nie raz przyda i zapewne innym klubowiczom którzy będą chcieli zrobić coś podobnego przy swoim Audi.

P.S. Mam rodzinę w Poznaniu więc jak kiedyś będę to oczywiście piwko będzie <piwo>
jeszcze raz dzięki i pozdrawiam <ok>
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1265
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2009-05-18, 15:04   

Piotruś napisał/a:
A ja powiem tylko tyle, zeby PRZED zdemontowaniem jakiejkolwiek części zdjąć pasek wielorowkowy, mocno zakręcić wirnikiem alternatora i niezwykle starannie wsłuchać sie w jego odgłosy, gdyż w 19 przypadkach na 20 to własnie alternator a nie pompa wody w tych silnikach tak dziwnie hałasuje... .
<ok>

[ Dodano: 2009-05-17, 18:01 ]
Poza tym - obok pompy wody znacznie bardziej hałaśliwym od niej elementem - jest pompa wspomagania kierownicy czy choćby nawet sam pasek wielorowkowy, który czasem takie arie porafi wyśpiewać, że historia ... ;-) .


dokladnie sprzegielko alternatora to zmora tego rozwiazania ;-)
jak bedziesz kupowal to tylko Ruville
 
 
marecki1987 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Wiek: 28
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: Dąbrowa Białostocka
Wysłany: 2009-05-18, 21:07   

dokladnie sprzegielko alternatora to zmora tego rozwiazania ;-)
jak bedziesz kupowal to tylko Ruville

sprzęgiełko Ruville? bo pompę wody to SKF teraz zakładać będę u mechaniora w piątek.
U mnie usterka została zdiagnozowana przy wymianie pasków alternatora i klimy mechanik wziął ręką za pompę wodną i zobaczył że jest "rozbita" czy jak to nazwać a po założeniu pasków i odpaleniu silnika było z dołu z kanału dokładnie ją słychać a w tym czasie nikt za kierownicą nie siedział więc pompa wspomagania odpada oczywiście.
 
 
alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1265
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2009-05-20, 10:40   

Piotruś napisał/a:
marecki1987 napisał/a:
po założeniu pasków i odpaleniu silnika było z dołu z kanału dokładnie ją słychać a w tym czasie nikt za kierownicą nie siedział więc pompa wspomagania odpada oczywiście.


;-) .... . Nie jestem wróżką, nie przesądzam a tylko wskazuję (pomocną dłonią) możliwe źródła hałasu ... .
Umówmy się jednak co do jednego, ze pompa wspomagania oczywiście nie odpada tylko dlatego, że nikt nie kręcił kierownicą ... :mrgreen: .... .
<rotfl2>
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: