Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4] Ciezko pali na zimnym silniku 2,5TDI 140KM
Autor Wiadomość
Grruber 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Ełk
Wysłany: 2011-09-03, 18:41   [A6 C4] Ciezko pali na zimnym silniku 2,5TDI 140KM

Witam wszystkich!!!

Jak w temacie mam problem z rannym odpaleniem swojej a6 2,5 TDI rzędówka. Na zimnym ciężko pali a na rozgrzanym na strzał. A po odpaleniu i w czasie jazdy kopci na czarno. Samochód stal u mechanika 3 tygodnie, została zregenerowana pompa (teraz nie ma żadnych nieszczelności), kąt wtrysku i przyspieszenie zapłonu ustawione jak powinny być( tak twierdzi mechanik) i dalej jest problem z paleniem. Po regeneracji pompy poprawa jest tylko w tym że ma lepszego kopa :) Mechanik jeszcze doradzał, żeby zalać lepszą NO. Czy to możliwe ze od paliwa takie coś się dzieje?? W przewodach nie ma żadnych pęcherzyków powietrza.
Może to wina akumulatora, może filtra paliwa wymienić jeszcze, bo już sam nie wiem :[ !! !
Proszę o jakieś porady
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
szybki-ens 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 13 razy
Wiek: 26
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 666
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-09-03, 19:13   

filtr paliwa jak najbardziej możesz wymienić ale to raczej nie on jest winowajcą
Wg mnie mechanik p***li ;)
Kąt do poprawki i będzie furlać na 100% tak jak powinno :)
Co ma paliwo do palenia?
Skoro pompa jest zregenerowana i czujesz poprawę w jeździe to daję stówkę, że jednak kąt i/lub dawka nie zostały ustawione tak jak powinny

poza tym było to już wałkowane nie razi nie dwa na forum ;)
_________________
Było: 100C3 1989 1,8benz+lpg
Jest: A6C4 1996 2,5TDI
 
 
krzysiekjx1 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 328
Skąd: dolnosląski

Wysłany: 2011-09-03, 21:21   

daj logi to zobaczymy co wg twojego mechanika jest właściwym ustawieniem kąta i dawki <lol>
_________________
nikt za darmo ci nie da

 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Grruber 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Ełk
Wysłany: 2011-09-03, 21:53   

Właśnie a jakie powinny być właściwe ustawienie kąta i dawki?? Bo ja zielony w tym temacie
 
 
krzysiekjx1 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 328
Skąd: dolnosląski

Wysłany: 2011-09-03, 22:48   

optymalnie wg producenta dawka 4,5 a wyprzedzenie wtrysku do 60 ale można lekko przeciągnąć pod 70 mając na uwadze jakieś tam zużycie silnika <milczek>
_________________
nikt za darmo ci nie da

 
 
Grruber 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Ełk
Wysłany: 2011-09-04, 09:20   

A czy te dymienie(czarny dym, wcześniej przed regeneracja był biały) przy pierwszym odpaleniu to przez źle ustawienie tego kąta?? Czy tak jak się doczytałem to wymienić filtr powietrza i końcówki wtrysków?? Później przy jeździe też dym idzie ale jak się przyciśnie!!
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
krzysiekjx1 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 328
Skąd: dolnosląski

Wysłany: 2011-09-04, 11:38   

Grruber napisał/a:
A czy te dymienie(czarny dym, wcześniej przed regeneracja był biały) przy pierwszym odpaleniu to przez źle ustawienie tego kąta?? Czy tak jak się doczytałem to wymienić filtr powietrza i końcówki wtrysków?? Później przy jeździe też dym idzie ale jak się przyciśnie!!


zacznij od rzeczy najprostszych i nie wymagających nakładów a nie pytasz o końcówki wtryskiwaczy <mysli>
_________________
nikt za darmo ci nie da

 
 
Grruber 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Ełk
Wysłany: 2011-09-08, 09:12   

Witam ponownie.
Mechanik poustawiał mi kąty wtrysków i odpowiednie dawki za pomocą specjalnego urządzenia, który stosują autoryzowane salony audi(kolega ustawiał który pracował 15 lat w salonie audi w Niemczech), cała elektronika sprawdzona, wszystko jest dobrze. Samochód dalej słabo pali rano. Powiedział mi że mam coś z wtryskami i należy to sprawdzić, ponieważ wtryski leją paliwo a nie wtryskują. Dlatego samochód dymi przy odpaleniu i jeździe.
Pozdwiam
 
 
krzysiekjx1 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 328
Skąd: dolnosląski

Wysłany: 2011-09-09, 12:43   

no to skoro ci tak powiedział to już wszystko wiesz <rotfl>
a kolega który pracował 15 lat w salonie miał zazwyczaj do czynienia z młodymi autami i wtedy można stosować wartości fabryczne a po nastu latach życia tych aut trzeba czasem coś podkręcić żeby mu było lżej <lol>

co do lejących wtrysków???? wiesz kiedyś miałem w innym audi takie szroty które tuman sadzy puszczały ale nawet jak było -20 to palił na raz <luzik>
_________________
nikt za darmo ci nie da

 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
audi2627 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: RWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: biala podlaska
Wysłany: 2012-02-03, 10:08   

witam i na poczatku wiem ze juz to bylo omawiane ale jestem nowy i sie ucze przejde do tematu chodzi tu o ciezkie palenie mojego audi ale tylko jak postoi ponad 6 godzin to juz musze go krecic na cieplym pali za strzala a dzisiaj z rana juz calkiem nie wiem o co chodzi mu bo odpalil i bylo ponizej 20 na minusie pochodzil i zgasl i juz nie moge go odpalic co moglo sie stac wiem ze to moglo by byc paliwo ale w tedy wogole by ni odpalil tak mi sie wydaje wiec prosze o pomoc
 
 
keri11 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 98
Skąd: kielce
Wysłany: 2012-02-04, 10:00   

audi2627 napisał/a:
witam i na poczatku wiem ze juz to bylo omawiane ale jestem nowy i sie ucze przejde do tematu chodzi tu o ciezkie palenie mojego audi ale tylko jak postoi ponad 6 godzin to juz musze go krecic na cieplym pali za strzala a dzisiaj z rana juz calkiem nie wiem o co chodzi mu bo odpalil i bylo ponizej 20 na minusie pochodzil i zgasl i juz nie moge go odpalic co moglo sie stac wiem ze to moglo by byc paliwo ale w tedy wogole by ni odpalil tak mi sie wydaje wiec prosze o pomoc


paliwo zamarzło a dokładniej filtr zablokowała wytrącajaca sie parafina
teraz do ciepłego dolac mu benzyny do zbiornika góra to 10% i filtr paliwa na bank do wymiany :>
 
 
audi2627 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: RWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: biala podlaska
Wysłany: 2012-02-04, 15:39   

filtr wymieniony i dalej nie odpala ale zobaczylem ze cofa mi sie paliwo i odkrecilem filtr by zobaczyc czy cos jest a tam sucho cale paliwo ucieklo do baku czy rozwiazaniem by byl zaworek zwrotny czy moze cos innego?
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
keri11 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 98
Skąd: kielce
Wysłany: 2012-02-04, 20:02   

audi2627 napisał/a:
filtr wymieniony i dalej nie odpala ale zobaczylem ze cofa mi sie paliwo i odkrecilem filtr by zobaczyc czy cos jest a tam sucho cale paliwo ucieklo do baku czy rozwiazaniem by byl zaworek zwrotny czy moze cos innego?


spróbuj to tylko 8 zł za zaworek zwrotny ale na pewno musisz poszukać nieszczelności, ja zmieniałem ostatnio rurke stalową bo zardzewiała i była dziurawa jak sito :)
paliwowa to fi8 powrót fi 6
 
 
Mietek286 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 169
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-02-05, 22:54   

Grruber napisał/a:
Powiedział mi że mam coś z wtryskami i należy to sprawdzić, ponieważ wtryski leją paliwo a nie wtryskują. Dlatego samochód dymi przy odpaleniu i jeździe.


A czy oprócz tych objawów. które napisałeś to zauważyłeś np.spadek mocy silnika,zwiększone zużycie paliwa,szarpanie lub nierówną pracę silnika ?
 
 
Wajcheusz 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Knurów/Rogoźnik
Wysłany: 2012-02-06, 18:02   

Witajcie. Po sobotniej wymianie paska napędu pompy i simmeringu na wałku mam problem jak w temacie:(
Feralnego dnia odpalił przy -23, trochę się męczył ale i tak nieźle:) Po złożeniu wszystkiego do kupy rozruch od strzału - nie kręciłem dłużej niż sekundę. Sama praca silnika też jest bardziej kulturalna. Ale już rozruch zimnego silnika nie jest taki miły - 30 sekund kręcenia aż załapie na dobry, i obłok białego dymu.
Mój VAG nie działa z Windows 7, więc zanim dorwę jakiegoś znachora chciałbym chociaż trochę skorygować kąt wyprzedzenia wtrysku. Orientuje się ktoś, czy przy tych objawach wtrysk jest zbyt wyprzedzony, czy opóźniony? ?al mi akumulatora, więc nawet małą poprawa byłaby wskazana:)

A drugie pytanko - możecie polecić kogoś w okolicach Gliwic i Knurowa, kto mógłbym mi pomóc nie zdzierając ze mnie fortuny?:P

Przy okazji dotępu do garażu wymieniłem też olej i uszczelkę chłodniczki oleju - jeśli ktoś byłby zainteresowany to chętnie coś podpowiem. Chciałem zrobić manual, ale walczyłem bez kanału, więc nie było jak :(
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: