Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4 2.5 TDI 103 kW AEL] Nierówna praca silnika - bieg jał
Autor Wiadomość
crtluz 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 13
Skąd: PO
Wysłany: 2010-04-07, 21:11   [A6 C4 2.5 TDI 103 kW AEL] Nierówna praca silnika - bieg jał

Na biegu jałowym silnik równo nie pracuje - takie uczucie zarzucania, jakby przygaszał. Czasami coś jakby zaklekocze taki odgłos jakby w wirującej pralce do prania coś latało..
Czy to może być coś z paskiem/napinaczem lub amortyzatorkiem przy nim (piszczy po zgaszeniu silnika)
Prosze o pomoc.
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
kamil138 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 216
Skąd: suwałki
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2010-04-07, 22:28   

Pod komputerek bym proponował autko podłączyć. Jest wiele przyczyn nierównej pracy silnika i tak bez głębszych oględzin trudno coś określić
_________________
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>
 
 
crtluz 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 13
Skąd: PO
Wysłany: 2010-04-09, 19:38   

dzisiaj rano ciężko odpalił, dopiero za 2 razem, a po odpaleniu poszedł duży dym z rury więc może jakiś wtryskiwacz? na razie wstrzymuje się z komputerem, szkoda tak pochopnie wydawać z 150zł :)
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
kamil138 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 216
Skąd: suwałki
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2010-04-09, 22:44   

a rozrząd kiedy wymieniałeś :?:

na zębatce przy rozrządzie jest taki niby klin który może się troszkę przytrzeć i wtedy autko pracuje nierówno na wolnych obrotach, ciężko pali i rzuca silnikiem jak masz jakiegoś znajomego mechanika to podskocz do niego i poproś żeby rzucił okiem na rozrządzik
_________________
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>
 
 
kamil_chy 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Wiek: 29
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-14, 14:07   

Witam,
Przyłączę się do tematu, mam ten sam silnik w swoim Audi. Pali dobrze na wolnych obrotach jak rozgrzany delikatnie faluje tak jak by go coś tłumiło Po oględzinach u fachowca diagnoza: Nastawnik pompy wtryskowej (podobno do czyszczenia), lecz z braku czasu na diagnozie się narazie skonczyło. Fachowcem nie jestem więc czy to trafna diagnoza nie mi oceniać.
 
 
ralf30 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 111
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2010-04-14, 14:59   

kamil_chy napisał/a:
Nastawnik pompy wtryskowej (podobno do czyszczenia), lecz z braku czasu na diagnozie się narazie skonczyło. Fachowcem nie jestem więc czy to trafna diagnoza nie mi oceniać.

U mnie było to samo i czyszczenie nastawnika wyeliminowało problem <ok>
_________________
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !! ! :D
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
crtluz 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 13
Skąd: PO
Wysłany: 2010-04-15, 21:07   

U mnie nie ma delikatnego falowania, dosłownie przygasza, rwie silnikiem jak stoi/na wolnych obrotach. W nast. tygodniu mam zamiar jechać do fachowca zobaczymy co zdiagnozuje.
 
 
mkfryzjer 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 142
Skąd: Zachodnipomorskie
Wysłany: 2010-05-26, 16:20   

Koledzy odgrzeje kotleta, bo mam tą samą dolegliwość co kolega crtluz, z moich obserwacji wynika, że dolegliwość ta ustaje na jakiś czas jak przegonie trochę auto, wtedy na jakiś czas jest spokój i paradoksalnie nasila się jak naleje lepszego paliwa typu verva vpower itp. ma ktoś jakiś pomysł na to?
 
 
mati_A6 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 119
Skąd: Żary
Wysłany: 2010-05-26, 18:28   

Tez mam problem z takim falowaniem obrotów ale na rozgrzanym silniku :-/ A czy ustawienie kąta wtrysku mogło by pomóc? Dodam że auto i na ciepłym i zimnym silnik nie odpala za dobrze :roll:
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
szybki-ens 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 13 razy
Wiek: 26
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 666
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2010-05-27, 09:16   

W ostatnim tygodniu też zauważyłem takie falowanie. Ale nie mam czegoś takiego jak wy piszecie że aż wam silnik się dusi. Na rozgrzanym silniku auto z 800 obrotów spada lekko poniżej, praktycznie wskazówka sie nie rusza ale czuć lekkie obniżenie obrotów. Auto pali świetnie czy ciepły czy zimny. Ma kopa i nic poza tym się nie dzieje.
Lechu podpięcie pod kompa. I co sprawdzić?
_________________
Było: 100C3 1989 1,8benz+lpg
Jest: A6C4 1996 2,5TDI
 
 
mkfryzjer 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 142
Skąd: Zachodnipomorskie
Wysłany: 2010-05-27, 15:13   

U mnie też żadne inne anomalie nie występują, moc jest spalanie w normie i odpalanie również, nie ubywają też żadne płyny eksploatacyjne. Tylko czasem szarpie tym silnikiem na wolnych najczęściej jak temperatura silnika jest w przedziale 50-90st. Szarpanie/rzucanie jest tylko w momencie pracy na wolnych obrotach, bo jak delikatnie dodam gazu objaw znika. Przyznam że mój napinacz paska micro ten z amortyzatorkiem jest już do wymiany i tak podejrzewam, że w moim przypadku on jest sprawcą tego szarpania.
 
 
MELONIK 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Wiek: 29
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 56
Skąd: Myszków
Wysłany: 2010-05-27, 20:16   

Sprawdź czy w wężyku dochodzącym do pompy wtryskowej nie masz bąbelków?
_________________
AUDI C4 A6
2.5TDI AAT
1995 rok
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
szybki-ens 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 13 razy
Wiek: 26
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 666
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2010-05-27, 22:02   

miałem wymieniany ostatnio filtr paliwa. To może mieć jakiś wpływ?
_________________
Było: 100C3 1989 1,8benz+lpg
Jest: A6C4 1996 2,5TDI
 
 
mkfryzjer 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 142
Skąd: Zachodnipomorskie
Wysłany: 2010-06-14, 23:47   

Lechu napisał/a:
mkfryzjer napisał/a:
U mnie też żadne inne anomalie nie występują, moc jest spalanie w normie i odpalanie również, nie ubywają też żadne płyny eksploatacyjne. Tylko czasem szarpie tym silnikiem na wolnych najczęściej jak temperatura silnika jest w przedziale 50-90st. Szarpanie/rzucanie jest tylko w momencie pracy na wolnych obrotach, bo jak delikatnie dodam gazu objaw znika. Przyznam że mój napinacz paska micro ten z amortyzatorkiem jest już do wymiany i tak podejrzewam, że w moim przypadku on jest sprawcą tego szarpania.


Miałem to samo. Okazało się ,że pompa ma ustawioną najwyższą dawkę. Po zmniejszeniu ustąpiło :) .

Grupa do sprawdzenia pompy to 013 ale tu Andi niech się wypowie bo on to zdiagnozował u siebie.

Lechu, chyba masz racje, parę dni temu wziąłem się za diagnostykę mojego silnika, zapiąłem VAG-a no i rzeczywiście ktoś manipulował przy dawce, bo ustawiona jest 2,9mg czyli bardzo dużo, do tego jeszcze za późny kąt wtrysku.... jak to wszystko ogarnę to napisze czy przeszła ta czkawka.
 
 
Yokazik 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-06-15, 15:04   

Mały OT ale ja miałem ustawioną dawkę na 1.5 i nie falowały mi obroty, a co się działo na światłach to hohoho!! ;-) . Jednak zrobiłem korekcje, zawsze to mniejsze spalanie i mniej batorego ;-)
Pozdroo
_________________
Diagnostyka VAG.
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: