Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
WRC części samochodowe OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A4 z silnikiem 1.8T AWT - czy warto?
Autor Wiadomość
Szaki


Model: Nie mam
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2012-10-21, 21:22   A4 z silnikiem 1.8T AWT - czy warto?

Witam Panowie!
Proszę mnie nie linczować na wstępie że chce kupić mniejszego brata a przychodzę tutaj. Problem jest taki ,że w klubie A4 nikt nie jest w stanie mi udzielić informacji o tym silniku :( Zauważyłem też że nie za wiele informacji jest o tej jednostce AWT. Z tego co wyczytałem to jest to silnik ze zmiennymi fazami rozrządu a częsci kosztują 2x tyle co do "zwykłych" 1.8T i w zasadzie niewiele więcej...
Generalnie może powiem dokłądnie o co mi sie rozchodzi :)
Znalazłem sobie A4 po II lifcie do małej odbudowy ,o tą http://otomoto.pl/audi-a4...-C24889495.html Pojechałem ,obejrzałem i w sumie może bym się zdecydował tylko ten silnik jest dla mnie "tajemniczy" a w bagno wpakowac sie nie sztuka... Zamieszcze zdjecie wlepki dla pewności http://imageshack.us/phot...0121018035.jpg/ Ogólnie silnik odpala ale przez uszkodzoną chłodnicę może pochodzic z 30sek na wolnych obrotach i gasimy dla bezpieczeństwa. Odpalił pięknie ,żadnych stuków i klekotów ,jedyny dźwięk wydawała bodajże wiskoza ocierająca się o wentylator. W bagażniku znalazłem butelkę z olejem 5W40 ,moge mniemać że na takim jeździ. Mam vaga i podpiąłem go ,oczywiście bez błędów się nie obyło:
16514 P0130 O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1 Malfunction
16795 P0411 Sec.Air Inj.Sys. Incorrect Flow Detected
16825 P0441 EVAP Emission Contr.Sys.Incorrect Purge Flow
18010 P1602 Power Supply (B+) Terminal 30 Low Voltage
18011 P1603 Internal Control Module Malfunction

W sekcji airbagów też błąd (poduszki pasażera ale z tego co wyczytałem to prawdopodobnie gdzies luźna kosta/kabel) no i nie działa esp/abs pewnie przez uszkodzenie czujnika w tylnym lewym kole.

I teraz grubo się zastanawiam czy warto kupic auto z tą jednostką? Jaka ona naprawde jest? Czy w przyszłości bedzie nadawać się do lpg? Czy ten silnik to proszenie się o kłopoty?

Generalnie za śmieszne pieniądze i trochę wkładu mojej pracy moge mieć fajny wóz tylko obawiam się o ten silnik... Poradzicie coś? Bo do jutra musze się zdecydować :(

Z góry dzięki <okok>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Dagoth 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 116
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-10-22, 12:31   

Miałem AEB i teraz mam AWT... tak jak wspomniales ma zmienne fazy ale jest tez bardziej oczujnikowany w porownaniu z AEB ,wiec w razie błedu jakiegos latwiej zdiagnozowac mozna wszystko...

co do kosztów to drobiazgi... chyba tylko napinacz elektryczny lancucha jest troche drozszy jak w AEB.

Jak bylo tym olejem zalane to wszystko bedzie OK...

śmiało mozna brac AWT
_________________
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
 
 
Szaki


Model: Nie mam
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2012-10-22, 21:54   

No to troche mnie uspokoiłeś w takim razie ale fajnie by było gdyby ktoś jeszcze sie wypowiedział :) Jutro jade oblecieć auto z czujnikiem lakieru i pewnie wtedy podejme decyzję :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1989
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-10-22, 22:05   

Potwierdzam, bardzo dobry i trwały silnik, oczywiście jak się o niego dba.
I jak najbardziej nadaje się do lpg.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: