Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, części Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
A4 z silnikiem 1.8T AWT - czy warto?
Autor Wiadomość
Szaki


Model: Nie mam
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2012-10-21, 21:22   A4 z silnikiem 1.8T AWT - czy warto?

Witam Panowie!
Proszę mnie nie linczować na wstępie że chce kupić mniejszego brata a przychodzę tutaj. Problem jest taki ,że w klubie A4 nikt nie jest w stanie mi udzielić informacji o tym silniku :( Zauważyłem też że nie za wiele informacji jest o tej jednostce AWT. Z tego co wyczytałem to jest to silnik ze zmiennymi fazami rozrządu a częsci kosztują 2x tyle co do "zwykłych" 1.8T i w zasadzie niewiele więcej...
Generalnie może powiem dokłądnie o co mi sie rozchodzi :)
Znalazłem sobie A4 po II lifcie do małej odbudowy ,o tą http://otomoto.pl/audi-a4...-C24889495.html Pojechałem ,obejrzałem i w sumie może bym się zdecydował tylko ten silnik jest dla mnie "tajemniczy" a w bagno wpakowac sie nie sztuka... Zamieszcze zdjecie wlepki dla pewności http://imageshack.us/phot...0121018035.jpg/ Ogólnie silnik odpala ale przez uszkodzoną chłodnicę może pochodzic z 30sek na wolnych obrotach i gasimy dla bezpieczeństwa. Odpalił pięknie ,żadnych stuków i klekotów ,jedyny dźwięk wydawała bodajże wiskoza ocierająca się o wentylator. W bagażniku znalazłem butelkę z olejem 5W40 ,moge mniemać że na takim jeździ. Mam vaga i podpiąłem go ,oczywiście bez błędów się nie obyło:
16514 P0130 O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1 Malfunction
16795 P0411 Sec.Air Inj.Sys. Incorrect Flow Detected
16825 P0441 EVAP Emission Contr.Sys.Incorrect Purge Flow
18010 P1602 Power Supply (B+) Terminal 30 Low Voltage
18011 P1603 Internal Control Module Malfunction

W sekcji airbagów też błąd (poduszki pasażera ale z tego co wyczytałem to prawdopodobnie gdzies luźna kosta/kabel) no i nie działa esp/abs pewnie przez uszkodzenie czujnika w tylnym lewym kole.

I teraz grubo się zastanawiam czy warto kupic auto z tą jednostką? Jaka ona naprawde jest? Czy w przyszłości bedzie nadawać się do lpg? Czy ten silnik to proszenie się o kłopoty?

Generalnie za śmieszne pieniądze i trochę wkładu mojej pracy moge mieć fajny wóz tylko obawiam się o ten silnik... Poradzicie coś? Bo do jutra musze się zdecydować :(

Z góry dzięki <okok>
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Dagoth 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Wiek: 34
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 123
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-10-22, 12:31   

Miałem AEB i teraz mam AWT... tak jak wspomniales ma zmienne fazy ale jest tez bardziej oczujnikowany w porownaniu z AEB ,wiec w razie błedu jakiegos latwiej zdiagnozowac mozna wszystko...

co do kosztów to drobiazgi... chyba tylko napinacz elektryczny lancucha jest troche drozszy jak w AEB.

Jak bylo tym olejem zalane to wszystko bedzie OK...

śmiało mozna brac AWT
_________________
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
 
 
Szaki


Model: Nie mam
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2012-10-22, 21:54   

No to troche mnie uspokoiłeś w takim razie ale fajnie by było gdyby ktoś jeszcze sie wypowiedział :) Jutro jade oblecieć auto z czujnikiem lakieru i pewnie wtedy podejme decyzję :)
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1991
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-10-22, 22:05   

Potwierdzam, bardzo dobry i trwały silnik, oczywiście jak się o niego dba.
I jak najbardziej nadaje się do lpg.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: