Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, części Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ AGA 2.4 165 KM] Wycieki oleju, duże ciśnienie pod korkiem
Autor Wiadomość
raftor 


Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 390
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2012-02-11, 17:12   

http://www.audiklub.org/f...hp?f=1&t=109470
nie będę opisywał; dokładniej pracy ezektora wyzej jest link w którym swietnie jest przedstawiona praca tegoz urządzenia , wiadomo droznosc odm jest bardzo wazna i ich szczelność ale na nic to sie zda bez sprawnego ezektora

co do majonezu na korku sa rozne teorie to nie musi oznaczać padnięta uszczelkę pod głowica często właśnie taki majonez oznacza słaba jakość oleju silnikowego i taki nalot sie na nim zbiera
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
sleppy 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 74
Skąd: Szczecin / Norwegia
Wysłany: 2012-02-11, 17:17   

Frugo1 napisał/a:
Juz nie wiem co jest nie tak

Jak dla mnie to niestety pierścienie na tłoku grubo puszczają.
Cała skrzynia korbowa napełnia się niczym innym jak spalinami.
Stąd to wielkie ciśnienie. Tam nie ma żadnej magicznej pompki.
Trzeba sprawdzić ciśnienie sprężania.
Jeżeli pierścienie puszczają to sprężanie nie trzyma normy.
Ezektor nie wypompuje takiej ilości spalin.

Jeżeli chodzi o korek to według mnie jest ten sam szlam co w odmach.
Czyli mieszanina pary wodnej i mgiełki olejowej, nic więcej.
Ponieważ nie ma go zbyt wiele.
W innym wypadku wszystko byłoby obrzygane szlamem.
_________________
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej.
Ostatnio zmieniony przez sleppy 2012-02-11, 17:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
raftor 


Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 390
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2012-02-11, 17:29   

sleppy, po 1 dzięki za pomoc w rozszyfrowaniu gdzie sa te 2 pozostałe simmeringi przy okazji do edukowałem sie w temacie czujnika halla :)
a co do majonezu nie chciałem straszyć ale niestety trzeba brać pod uwagę padnięte pierścienie i tak jak napisałeś wyżej trzeba sprawdzić ciśnienie na tłokach

Frugo1 jaki przebieg ma audiczka ? i czy bierze Ci olej ? jesli tak to ile?
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Frugo1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Tomek
Wiek: 24
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 192
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Wysłany: 2012-02-11, 17:43   

Kurcze już sam nie wiem, mam mieszane uczucia co do tego samochodu :( Eżektor własnie tak sprawdzałem bo czytałem wcześniej... i puszcza elegancko tak jak na tym rysunku tylko słabiej własnie przez to zwężenie trzeba mocno dmuchać ale przechodzi powietrze. W poniedziałek wezmę jeszcze w benzynie wymyje ten eżektor.

Co do pierścieni bądź głowicy to tego się najbardziej boje bo po vin-ie powiedzieli mi historie w aso i przy 100 000 km prawdopodobnie zerwał się pasek rozrządu bo w danych(aso) jest zapisane "wymiana zaworów, paska rozrządu, pompy płynu, demontaż głowicy". W chwili obecnej auto ma 194 000 km przebiegu. Niby wszystko powinno być wtedy zrobione i 94 000 km to nie jest dużo, zwłaszcza że w aso ale nie wiadomo kto to robił
_________________

 
 
sleppy 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 74
Skąd: Szczecin / Norwegia
Wysłany: 2012-02-11, 17:49   

Frugo1 napisał/a:
W poniedziałek wezmę jeszcze w benzynie wymyje ten eżektor

Temat ezektora mam przerobiony od A do Z i nie spotkałem się z sytuacją, kiedy komuś udało się go wyczyścić. Przejrzyj tematy na forum odnośnie ezektora.
Sam miałem w 100% zatkany od strony odmy i żadna metoda ani żaden specyfik nie pomógł.
W ko?cu wylądowałem w ASO po nowy ezektor. Cena do 100 PLN.
_________________
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej.
 
 
raftor 


Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 390
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2012-02-11, 17:53   

Troche nie fajnie jesli to faktycznie bezie głowica , wiesz ja w jednym aucie tez robiłem uszczelnienie całego silnika komplet uszczelek planowanie głowicy pierścienie po 10k lało sie z slinika jak z cebra a od złożenia juz widać było ze sie poci -.- tak to mechanik poskręcał wszystko zależy jak poskładany był silnik , czasami tez mechanicy wymienia same pierścienie bez planowania głowicy co mija sie z celem , w aso tez to ludzie składają

Ja proponuje sprawdzić to ciśnienie na tlokach w najbliższym warsztacie to zajmie chwile a będzie na pewno miarodajne
daj znać jak już sprawdzisz ciśnienie
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
marek121 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 2012-02-11, 17:58   

sleppy napisał/a:
raftor napisał/a:
gdzie są jeszcze 2?

Dwa pozostałe są na wałkach ssących.
Tam gdzie masz zmontowane czujniki Halla.
Jeden od przodu, na lewej głowicy jak patrzysz na samochód od przodu
a drugi na prawej głowicy z tyłu.

Obrazek

Na zdjęciu masz tył lewej głowicy. Uszczelniacz wałka po lewej i zaślepka wałka rozrządu po prawej.


sleppy a jak jest uszczelniony ten kawałek pomiędzy uszczelniaczem a zaślepką wałka ,
na tym krótkim odcinku nie widać odbitej uszczelki
pytam bo mnie też cieknie olej gdzieś w tym miejscu i kapie na kolektor.

pozdrawiam
 
 
Frugo1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Tomek
Wiek: 24
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 192
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Wysłany: 2012-02-11, 18:00   

raftor napisał/a:


Frugo1 jaki przebieg ma audiczka ? i czy bierze Ci olej ? jesli tak to ile?


Własnie brała olej ale to raczej wyciekało od samego początku tylko, że się sączyło ale przez ostatni tydzie? to poprostu leje a nie cieknie.

Dzięki za informacje pojadę w poniedziałek sprawdzić to ciśnienie i napisze jak wypadlo.

Tak wygląda silnik od spodu ;/

_________________

 
 
sleppy 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 74
Skąd: Szczecin / Norwegia
Wysłany: 2012-02-11, 18:08   

marek121 napisał/a:
sleppy a jak jest uszczelniony ten kawałek pomiędzy uszczelniaczem a zaślepką wałka ,
na tym krótkim odcinku nie widać odbitej uszczelki
pytam bo mnie też cieknie olej gdzieś w tym miejscu i kapie na kolektor.

W tym miejscu nie ma uszczelki.
To miejsce uszczelnia się silikonem lub pastą termiczną.
Nie mam teraz ELSY żeby wrzucić rysunek, gdzie jest ładnie narysowane,
że trzeba wysmarować silikonem lub pastą powierzchnię styku głowicy i tej "pokrywy" wałków,
pomiędzy wałkami.
_________________
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej.
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
marek121 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 2012-02-11, 18:21   

sleppy napisał/a:
marek121 napisał/a:
sleppy a jak jest uszczelniony ten kawałek pomiędzy uszczelniaczem a zaślepką wałka ,
na tym krótkim odcinku nie widać odbitej uszczelki
pytam bo mnie też cieknie olej gdzieś w tym miejscu i kapie na kolektor.

W tym miejscu nie ma uszczelki.
To miejsce uszczelnia się silikonem lub pastą termiczną.
Nie mam teraz ELSY żeby wrzucić rysunek, gdzie jest ładnie narysowane,
że trzeba wysmarować silikonem lub pastą powierzchnię styku głowicy i tej "pokrywy" wałków,
pomiędzy wałkami.


Ok Dzięki
 
 
Frugo1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Tomek
Wiek: 24
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 192
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Wysłany: 2012-02-11, 18:22   

wyciągnąłem ezektor.. wlasnie go czyszcze troche % i moze bedzie czysty troche syfu idzie. Przepuszcza ale trzeba mocno dmuchac... a chcac wciagnac to tez bardzo mocno.
_________________

 
 
olik1989 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 90
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-12, 13:43   

Odnośnie ciśnienia o którym wcześniej wspominaliście.. jakie powinno być prawidłowe ciśnienie sprężania?
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Frugo1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Tomek
Wiek: 24
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 192
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Wysłany: 2012-02-12, 13:47   

10-13 bar-ów kolo 11 jest elegancko 13 jest super.. 10 to juz tak srednio dobrze w sensie że ludzie juz nie zalecaja montowac instalacji lpg ...
_________________

 
 
olik1989 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 90
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-12, 19:52   

?e tak zapytam, liczby podajesz książkowe czy z własnego doświadczenia? Brat remontował u siebie silnik i teraz przy pomiarze wskazuje mu 15-16 - Ford Probe. Ciśnienie zależne jest od marki?
 
 
Frugo1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Tomek
Wiek: 24
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 192
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Wysłany: 2012-02-12, 20:38   

Z doświadczenia niestety nie... ale jutro jadę własnie mierzyć do znajomego albo kupie manometr i sam zmierzę. Dlatego przeczytałem kilka tematów z innych forów i wartości wg producenta( tylko te są trochę bardziej elastyczne), żeby wiedzieć jakie jest odpowiednie dla tego silnika i dane są zgodne z tymi co podałem czyli ok 10-13bar-ów. Ciśnienie zależy także od dokonywanego pomiaru. Pomiar powinno się dokonywać przy wykręconych wszystkich świecach, zdjętym dolocie ( w sensie za filtrem, tak aby jak najmiejsze opory były z dolotu) i otwartej przepustnicy. Ciśnienie tez zależy od tego czy była wcześniej planowana głowica, jeśli była planowana to ciśnienie kompresji będzie większe. Czyli ja brat remontował silnik to zapewne planował głowice i stad ma wyższe to ciśnienie ...
_________________

 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: