Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, części Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ A6 C5] luz na kole kierownicy
Autor Wiadomość
nitro3241 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: klucze/małopolskie
Wysłany: 2010-08-23, 11:43   [ A6 C5] luz na kole kierownicy

witam mam taki problem z moim audi a6 c5 jest luz na kierownicy i słychać stuki jak energicznie ja poruszam w prawo i w lewo na stacji diagnostycznej nic nie stwierdzili zawieszenie ok a mimo to czuć luz na zgaszony i odpalonym silniku,zrobiłem zbieżność w 2 rożnych zakładach i auto ściaga lekko na prawo trzeba trzymać kierownice lekko w lewo gdzie może być przyczyna podejrzewam ze drążek ponieważ jak go dotykam palcem to czuć lekkie stuki ale nie jestem pewny czy to na pewno drążek czy może to być maglownica?
_________________
ok
Ostatnio zmieniony przez nitro3241 2010-08-23, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
szybki-ens 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 13 razy
Wiek: 26
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 666
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2010-08-23, 11:52   

spróbuj samą kierownicę docisnąć. Odkręć poduszkę i dociśnij śrubę. Mogła się poluzować. Zbieżność to swoją drogą.

Zaraz pewnie ktoś ci będzie kazał poprawić temat zgodnie z regulaminem dlatego się z nim zapoznaj i dokonaj korekty. Pozdrawiam
_________________
Było: 100C3 1989 1,8benz+lpg
Jest: A6C4 1996 2,5TDI
 
 
nitro3241 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: klucze/małopolskie
Wysłany: 2010-08-23, 20:22   

kierownica sie dobrze trzyma sprawdzałem a tu jest luz nie wiadomo na czym czy maglownica czy drażki jak to rozpoznac?
_________________
ok
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
-=Rafal=- 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Rafał
Pomógł: 27 razy
Wiek: 23
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1307
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-08-24, 01:26   

Mam to samo i nikt nie wie ocb. Mechanicy powiedzieli że wszystko sprawne, stacja diagnostyczna też. Więc przeszedłem do tego na porządku dziennym. Może niech Ci sprawdzą luz na przekładni?
_________________
- Leniwy Mechanik -
 
 
Camel- 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 24
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 425
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-08-25, 14:22   

nitro3241, czasami mogą być stuki i będzie się wydawało, że luz jest, a tak naprawdę luzu nie ma. Czasami się zdarza, że stuka sama przekładnia/maglownica i bez wymiany na nową raczej nic się ze stukami nie zrobi.
_________________

 
 
-=Rafal=- 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Rafał
Pomógł: 27 razy
Wiek: 23
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1307
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-08-25, 15:21   

Dookładnie jak mówi Camel-. Tak musi być : )
_________________
- Leniwy Mechanik -
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
cacek66 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 303
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-08-26, 12:07   

nitro3241 napisał/a:
kierownica sie dobrze trzyma sprawdzałem a tu jest luz nie wiadomo na czym czy maglownica czy drażki jak to rozpoznac?

panowie jest jeszcze coś takiego jak drążek kierowniczy (nie mylić z końcówką drążka) i też się może zużyć. Zrób tak: weź kogoś do pomocy. jak nie wiesz z której strony ci puka to zobacz obie. podnieś do góry na podnośniku przyblokuj ręką lub ciałem koło (dość mocno) a druga osoba niech kręci kierownicą (w lewo i prawo) a ty obserwuj końcówkę i drążek czy się nie rusza coś. napewno zobaczysz albo usłyszysz stuk. ;-) daj znać.
_________________
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
 
 
Camel- 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 24
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 425
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-08-28, 11:24   

Drążek kierowniczy... ale czy to ma zastosowanie w przypadku A6 C5 gdzie nie mamy typowego drążka i przekładni tylko maglownicę? Wydaje mi sie, że będzie problem wymienić sam drążek... ;-)
_________________

 
 
krischm 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Pomógł: 12 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 288
Skąd: śląskie
Wysłany: 2010-08-28, 17:51   

Podnieś samochód i poruszaj kołami w prawo-lewo, powinieneś wyczuć luz drążka, czy końcówki.
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
cacek66 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 303
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-08-30, 08:10   

Camel- napisał/a:
Drążek kierowniczy... ale czy to ma zastosowanie w przypadku A6 C5 gdzie nie mamy typowego drążka i przekładni tylko maglownicę? Wydaje mi sie, że będzie problem wymienić sam drążek...
:shock: :shock: nie rozumiem
a to do czego niby? http://allegro.pl/drazek-...1195228771.html
a to? http://allegro.pl/koncowk...1197406782.html
jak nie wiesz co to drążek kierowniczy lub kocówka to lepiej oddaj auto do mechanika albo podjedź na stację diagnostyczną to ci to zobaczy i powie co jest. ;-)
_________________
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
 
 
Bartol 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-08-30, 16:31   

Możliwy jest jeszcze luz na połączeniu kolumny kierownicy z przekładnią. Jest tam taki przegub krzyżowy który mógł się wyrobić, co będzie właśnie powodować uczucie luzu trzymając kierownicę, a przy kołach (wahacze, drążki i końcówki) wszystko będzie ok. Można to w miarę łatwy sposób sprawdzić bo nie trzeba nic rozbierać.
 
 
banki7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Wiek: 48
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 27
Skąd: Wielkopolska / Krotoszyn
Wysłany: 2010-08-31, 19:19   

Mam to samo.Coś mi puka. Na szarpakach w stacji przeglądów zawieszenie jest ok. Stwierdzili luzy w listwie. Próbowaliśmy trochę dokręcić śrubę w listwie ale nic nie pomogło. Czeka mnie najprawdopodobniej wymiana listwy. I tu problem . Chce kupić ale pytają mi się czy mam serwotronik czy zwykła. Jak to rozpoznać. Ja mam dość bogatą wersję, choć poj. 1,9 i nie wiem jaka mam listwę. Jak wymieniałem półoskę to okazało się , ze mam te grube , takie same jak w 2,5. Pomóżcie jak ustalić typ listwy.
_________________
prawiczek jeśli chodzi o AUDI, wcześniej gwiazda
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
4r3k 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 188
Skąd: Smołdziński Las
Wysłany: 2010-08-31, 20:22   

banki7 napisał/a:
Pomóżcie jak ustalić typ listwy.

Jedź do jakiegoś dobrego sklepu z częściami np. InterCars, jeśli oni nic nie poradzą to poproś sprzedawcę o numer do najbliższego ASO Audi (wątpię żeby nie mieli), zadzwoń, powiedz że dzwonisz z inter-carsu i chcesz się dowiedzieć jaką masz mieć listwę w samochodzie, podasz VIN i ci wszystko powiedzą, bo oprócz servotronica możesz mieć jeszcze wersję z amortyzatorem układu kierowniczego lub bez, generalnie co nowsze samochody to dobór części ustala się tylko po VINie, bo po roku produkcji to teraz loteria totalna
_________________
 
 
-=Rafal=- 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Rafał
Pomógł: 27 razy
Wiek: 23
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1307
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-09-01, 16:46   

nitro3241, i jak? Udało Ci się to zrobić? Mnie to już powoli zaczyna denerwować. Chcę sprzedać ten samochód, ale nie chcę sprzedać komuś z pukającym tym czymś. Już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Tylko że ja mam to w C4. Energiczne ruchy w prawo i lewo i słychać pukanie. Przekładnia wątpię, bo jest nówka regenerowana. Poza tym, ta przekładnia co miałem oddaną do regeneracji nigdy nie pukała. Jedyna wada to nieszczelne zimmeringi. Gdzie szukać przyczyny? Drążek? Kolumna? Krzyżak na łączeniu kolumny z maglem? Już ręce opadają...
_________________
- Leniwy Mechanik -
 
 
Camel- 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 24
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 425
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-09-01, 21:34   

-=Rafal=-, a co Ty się tym przejmujesz? Pewnie puka tylko przy dynamicznym kręceniu kierownicą, czego się nigdy nie robi w normalnym użytkowaniu. U mnie też puka i bez wymiany maglownicy nic nie zrobisz. Wymieniać - owszem - warto. Ale tylko pod warunkiem, że aktualna ma luzy :!:
_________________

 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: