Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, części Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ A6 C4 2,5Tdi AAT ] problem z mocą na niskich obrotach
Autor Wiadomość
Rikimaru 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-01-30, 13:05   [ A6 C4 2,5Tdi AAT ] problem z mocą na niskich obrotach

Witam.

Mam taki problem z samochodem, nie chciał mi odpalać w największe mrozy tzn poniżej 14 st C miał wtedy problemy i musiałem korzystać z kabli, żeby go odpalić.

To co zrobiłem dotychczas:
Na początku stycznia wymienione oleje i filtry; wymiana świec na nowe bo dwie były przepalone, nowe są wszystkie 5 firmy beru; akumulator kręci dobrze.

Objawy ciężkiego odpalania były takie, że kręcił tak jakby na pusto a później nie równo załapywał na poszczególne cylindry. Tydzień temu w sobotę przy minus 14 stopni nie odpalił, a w niedzielę przy - 18 z problemami ale odpalił.

Kolega mi polecił mechanika, który robił mu samochód (kolega ma taki sam jak ja tylko 140 konny) i chwalił mechanika, więc udałem się do niego.

Mechanik oświadczył, ze sprawdzi ciśnienie na cylindrach i wtryski. Więc zabrał się do roboty ciśnienie na cylindrach jest 2x 32 i 3x 34, wtryski są sprawne, jeszcze dla pewności sprawdził świecę, są sprawne. Wyjeżdżam od niego i nagle szok samochód nie przyspiesza od 1000 do około 2000 obrotów jak załączy się turbina to czuć moc, ale wcześniej nie.
Po powrocie do niego i zbadaniu na komputerze okazało się, że wtrysk prowadzący wykazuje błędy, został on zamieniony na inny sprawny, nie ma błędów ale dalej nie ma mocy. Na komputerze sprawdziliśmy, że kąt wtrysku jest 170 został on zmieniony na 70, nie wiem czy dobrze, ale to nie zmieniło faktu, ze nadal nie mam mocy na niskich obrotach.

Może ktoś się spotkał z podobnym problemem.

Samochód sprawdziliśmy pod komputerem i po zmianie wtrysku prowadzącego, wszytko jest w porządku.
Ostatnio zmieniony przez Rikimaru 2011-02-26, 13:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Solar


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 5
Skąd: LC
Wysłany: 2010-01-31, 11:53   

kąt wtrysku powinien byc w granicach 49 -54.Moisze ze na niskich obrotach nie masz mocy a jak na wyższych ładnie ciągnie nie ma problemów z moca??
_________________
 
 
Rikimaru 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-01-31, 16:44   

Nie ma mocy do około 2000 obrotów dopóki się turbina nie załącza.

Uczucie mam jak jadę jakby cały czas ręczny był zaciągnięty. Jak jest powyżej 2000 obrotów to zaczyna dopiero jechać, ale jak tu jeździć na wysokich obrotach, do tej pory prawie nie przekraczałem 2000 obrotów, bo ładnie ciągnął od 1000.

Co do kąta to myślę, że to nie miało znaczenia, bo jak pisałem wyżej nie był on zmieniany i jeździł dobrze, dopiero po sprawdzeniu silnika przez mechanika wystąpił taki problem.
_________________
Moje logi: http://www.a6klub.pl/-a6-...gow-vt25771.htm
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Dodek 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 356
Skąd: Mielec
Wysłany: 2010-01-31, 17:38   

ps idz może do innego mechanika :-/
_________________
Łan tu sri TDI :mrgreen:
 
 
Rikimaru 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-01-31, 18:15   

No to mi pomogłeś ;-)

Piszę tu bo może ktoś wie co powoduje, ze samochód stracił moc na niskich obrotach.

[ Dodano: 2010-02-06, 16:51 ]
Z uwagi, że samochód słabo palił została wyjęta pompa i dana do regeneracji, po wszystkim wróciła do mojego samochodu, zaczął palić od "dotyku", ale mocy nie odzyskał.

Najlepsze, że mechanik miał stare wtryski od LT 2,5 które nie trzymają ciśnienia i leją włożył mi je na próbę i samochód odzyskał moc, ale chodził nierówno.
Więc powrotem zostały włożone moje dobre wtryski nastąpiła mała poprawa ale to nadal jakbym jechał z ciężką przyczepką.

Już nie wiem co myśleć na ten temat.
_________________
Moje logi: http://www.a6klub.pl/-a6-...gow-vt25771.htm
 
 
Bolszakoof
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-04, 07:14   

zaDam banalne pytanie, (nie wiem jak to sie ma do C4 ale w moim Transporterze T4 miałem identyczną sytuacje) linkę gazu sprawdzałeś? Może się gdzieś przycina... .
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 720
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2010-10-04, 09:04   

Bolszakoof, tu nie ma linki, tu jest potencjometr ;)
Temat odgrzebany ;P
_________________
TDI +
 
 
Rikimaru 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-10-04, 18:03   

Temat odgrzebany ale nie rozwiązany :-x

Tak jak Hincó napisał w moim samochodzie nie ma linki od pedału gazu.
_________________
Moje logi: http://www.a6klub.pl/-a6-...gow-vt25771.htm
 
 
Rikimaru 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-10-04, 20:53   

A która to grupa pokazuje dawki :?:
_________________
Moje logi: http://www.a6klub.pl/-a6-...gow-vt25771.htm
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Rikimaru 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-10-05, 09:26   

Przecież zrobiłem w/w grupy statycznie i dynamicznie.

Sam Lechu oglądałeś moje logi. Wszystko jest w moim podpisie.
_________________
Moje logi: http://www.a6klub.pl/-a6-...gow-vt25771.htm
 
 
Rikimaru 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-11-27, 20:25   

A więc tak to zostało zrobione:

1 - podmieniony przepływomierz - nie ma różnicy :cry: Dzięki Dzidek <piwo>
2 - sprawdzone przewody od filtra powietrza do kolektora dolotowego, on sam i wydech - nie ma dziury
3 - sprawdzona turbina w serwisie, gdzie naprawiają turbiny - turbina sprawna :-D
4 - oddałem pompę wtryskową i wtryski do pompiarza - wszystko sprawne małe regulacje pompy :-D
5 - złożone dziś do kupy wszystko i dupa blada nie ma mocy z dołu, a powyżej 2000 obrotów jakoś ciągnie :cry:

Mechanik zauważył, że jak ustawia zero na wale korbowym, a potem ustawia pompę na zegar to żeby na zegarze była prawidłowa wartość to wał korbowy musi być przesunięty tu trochę ciężko określić wartość o jakieś 8cm. tak jakby zero na wale korbowym nie było zerem. Pompa ustawiana na komputerze zgrywa się z wałem korbowy. Może to coś pomorze.

I co dalej :-(
_________________
Moje logi: http://www.a6klub.pl/-a6-...gow-vt25771.htm
 
 
Rikimaru 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-11-27, 20:44   

Nowy przepływomierz założyłem i nie było różnicy a samochód Dzidka ładnie przyspiesza. Nie miałem za bardzo możliwości zrobienia logów, ale nie było różnicy w przyspieszaniu, po chwili wsiadłem w samochód Dzidka i różnica była niebo a ziemia.

Co do nieszczelności wszystko było rozebrane przeze mnie i więcej niż dwóch mechaników, nawet przy jednym rozbieraniu byłem obecny i nigdzie nie było dziury ani nieszczelności, żeby chociaż jakiś ślad był a tu nic. Nie słychać aby coś syczało, coś brudniejsze było, coś dmuchało.

[ Dodano: 2010-11-27, 20:45 ]
jak pompę ustawiał mechanicznie to nie zgrywała się ona z zerem na wale korbowym.
_________________
Moje logi: http://www.a6klub.pl/-a6-...gow-vt25771.htm
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Rikimaru 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-11-27, 21:00   

Kąt wtrysku.

jak zauważyłem to oprócz ustawiania kąta wtrysku przy samej pompie to mechanik szukał zera na wale korbowym i patrzył tez na rozrząd w którym miejscu jest, oznaczył go i wtedy zabierał się za kręcenie pompą wpiętym zegarem w pompie.

Wydaje mi się, że musi być zero na wale korbowym i od tego momentu trzeba kręcić pompą w celu ustawienia kąta wtrysku i żeby na zegarze pokazywało chyba 25 jednostek.
_________________
Moje logi: http://www.a6klub.pl/-a6-...gow-vt25771.htm
 
 
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 720
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2010-11-27, 22:28   

Wtrysk sterujący podmieniałeś ?
N75 ?
_________________
TDI +
 
 
Rikimaru 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-11-27, 23:08   

Tak wtrysk sterujący był podmieniany wcześniej i to nic nie dało.

Teraz jak dałem pompę wtryskową to dałem tez wtryski do kontroli.

Zawór N75 jakby nie działał to by przeładowywało turbinę.

W naszych samochodach zawór N75 działa odwrotnie niż w silnikach 1,9tdi w passatach i innych samochodach.
_________________
Moje logi: http://www.a6klub.pl/-a6-...gow-vt25771.htm
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: